Ce este un motor hidroblocat?

Ce este un motor hidroblocat?

In componenta unui motor regasim un numar foarte mare de piese si accesorii care functioneaza in permanenta in stransa legatura. Majoritatea acestor componente sunt piese consumabile, asa incat periodic se strica si necesita inlocuire. Exista foarte multe situatii si cazuri in care motorul unui autovehicul se poate defecta, iar in acest articol vom vorbi despre ce este si cum sa actionam in cazul unui motor hidroblocat.

In foarte putine situatii ne vom confrunta cu hidroblocarea unui motor, aceasta fiind o defectiune foarte grava, uneori ireparabila. Astfel, este foarte important sa stim cum putem preveni aceasta situatie si cum sa ne confruntam cu ea in cazul in care apare, asa incat sa reducem pe cat posibil daunele provocate motorului nostru.

Atunci cand vine vorba despre termenul de motor hidroblocat, acesta se foloseste atunci cand unul sau mai multe pistoane din corpul motorului sunt blocate de prezenta unui fluid. In interiorul cilindrului, pistonul are un spatiu foarte mic, iar cursa pe care se deplaseaza este fixa. Atunci cand acesta nu poate ajunge la finalul cursei din cauza lichidului care il blocheaza, motorul va functiona defectuos.

Cel mai des ne vom intalni cu aceasta situatie in cazul in care din varii motive apa ajunge in compartimentul motor. Desigur, o simpla ploaie nu este suficienta si vorbim de situatii mult mai complexe in care apa va ajunge sa blocheze unul sau mai multe pistoane. Cea de a doua posibilitate va fi atunci cand in mod accidental lichidul de racire va ajunge in unul dintre cilindrii.

In situatia in care doar un piston este blocat, cel mai probabil vom putea continua sa conducem autovehiculul, dar acesta va functiona mai greu si cu performante mai scazute. Pe de alta parte, daca motorul ajunge sa fie hidroblocat, este imposibil sa il mai pornim daca a stat nefolosit.

Hidroblocarea seamana oarecum cu griparea motorului atunci cand conducem fara ulei, dar este totusi diferita, deoarece in unele cazuri putem scapa cu pagube mult mai putine. Daunele vor fi direct proportionale cu nivelul de turatie la care conducem automobilul. Cu cat vom incerca sa turam mai puternic un motor hidroblocat, cu atat vom produce pagube mai mari.

In momentul in care unul sau mai multe pistoane sunt hidroblocate, motorul se va opri brusc. In acea clipa, orice alta deteriorare la componentele din angrenajul motorului va fi datorata opririi bruste a motorului. Atunci cand motorul se blocheaza, in general vor fi afectate piesele mai slabe sau cele cu un grad de uzura ridicat, deoarece acestea vor absorbi forta.

Urmatoarele sunt cateva dintre cele mai frecvente tipuri de daune observate in timpul hidroblocarii, pagube care apar ca urmare a blocarii motorului:

Este destul de greu sa anticipam faptul ca motorul unui autovehicul urmeaza sa se hidroblocheze. Acest lucru se datoreaza faptului ca nu exista semnale pe care motorul sa le transmita in timp util, iar blocajul apare foarte rapid. Totusi, pot exista momente premergatoare hidroblocarii in care motorul sa scoate sunete ciudate si sa nu functioneze corespuznator, dar vor fi dificil de identificat.

Atunci cand ne gandim la repararea unui motor hidroblocat, situatia este una destul de sensibila si nu este sigur ca operatiunea va putea fi efectuata cu succes. Este posibil sa putem repara un astfel de motor, dar depinde foarte mult care era starea motorului inainte de hidroblocare, cati cilindri au fost afectati si cat de puternic au fost afectati.

Daca motorul a fost puternic afecta si pistonul sau biela au iesit prin baia de ulei sau au ramas blocate in cilindru, este aproape imposibil ca acel motor sa mai fie reparat. Mai mult, este foarte probabil ca reparatia sa fie mai costisitoare, decat achizitionarea unui motor nou.

sursa foto: https://www.carthrottle.com/

Citeste si...
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?

Frana de mana este un sistem de franare diferit fata de cel principal al masinii, actionat prin apasarea pedalei de frana. Prin ac...

Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?
Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?

Imprumutat de la masinile de curse, azotul a inceput sa fie gasit si in anvelopele masinilor de serie. Merita sa pui azot in loc d...

Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?

Parbrizul masinii tale este mai mult decat un geam prin care sa vezi ce este in fata ta – el te protejeaza. Fara un parbriz, restu...

Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?
Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?

Daca apare lumina de atentionare semnalizand capacul rezervorului desfacut, acest lucru poate insemna mai multe lucruri. Daca esti...