Cauzele aparitiei fumului la nivelul sistemului de evacuare

Cauzele aparitiei fumului la nivelul sistemului de evacuare

Probleme cum ar fi scurgerile de ulei, distributia blocata, filtru de aer infundat pot genera aparitia de fum la nivelul sistemului de evacuare. De asemenea, aceasta situatie poate sa apara in conditiile in care avem de-a face cu un cilindru fisurat sau cu garnituri care scapa.

In cazul in care observi faptul ca masina ta evacueaza fum, este nevoie sa te prezinti de urgenta la un service auto daca nu vrei sa te confrunti cu defectiuni imposibil de remediat.

Una dintre situatiile cu care te poti intalni este aceea reprezentata de evacuarea unui fum de culoare alba.

Acest tip de fum este de obicei rezultatul vaporizarii apei si antigelului de la nivelul camerei de combustie. In cazul in care au survenit probleme cum ar fi o fisura la nivelul blocului motor, un cilindru fisurat sau scurgeri la nivelul garniturilor, este posibil sa apara fum la nivelul sistemului de evacuare in cazul motoarelor Diesel.

In cazul in care defectiunea a survenit la nivelul sistemului de injectie, combustibilul nu poate sa fie ars, prin urmare va aparea un fum de culoare alba la nivelul sistemului de evacuare. O alta situatie posibila este aceea in care motorul se supraincalzeste sau nu se incalzeste corespunzator.

O alta situatie intalnita in practica este reprezentata de evacuarea unui fum de culoare inchisa, cenusie sau neagra. In cazul in care nu se produce arderea completa a combustibilului vom observa aparitia unui fum de culoare gri sau negru.

Daca ne referim la motoarele pe benzina, aceasta situatie poate sa apara ca urmare a unei disfunctionalitati la nivelul sistemului de emisie, socului, sistemului de injectie al combustibilului sau unui carburator disfunctional.

De multe ori putem sa intalnim aceasta situatie atunci cand motorul se supraincalzeste sau se foloseste un combustibil cu cifra octanica necorespunzatoare.

Daca motorul este pe benzina si masina este prevazuta cu carburator, un fum de culoare gri sau neagra se poate datora unor turbine defecte, unor fisuri in componentele metalice sau de plastic, unui nivel scazut de combustibil sau unui filtru de benzina murdar.

In cazul motoarelor moderne pe injectie, aparitia de fum de culoare neagra la nivelul sistemului de evacuare poate sa fie legata de aparitia unor scurgeri la nivelul unuia sau mai multor injectoare, unei presiuni crescute, unui senzor de oxigen defect sau unui controller defect.

Fum de culoare albastra

Aceasta situatie apare in cazul in care uleiul de motor este ars sau atomizat, atunci cand cilindrii, valvele si garniturile sunt uzate peste masura. Daca masina ta este pe benzina este posibil ca aceasta situatie sa se datoreze unor pierderi de ulei la nivelul camerei de combustie.

Daca masina este in schimb diesel, fumul albastru apare ca urmare a unui nivel crescut de ulei.

De ce nu este indicat sa conduci atunci cand masina scoate fum?

In primul rand, este vorba de poluarea atmosferica. Oricat de noua ar fi masina ta, in cazul in care apare o defectiune de acest gen, cantitatea de emisii nocive eliberate in atmosfera creste corespunzator, reprezentand un pericol pentru cei din jur si afectand calitatea aerului.

Trebuie sa iei in considerare toate aceste aspecte atunci cand alegi sa folosesti in continuare o masina care scoate fum.

O masina care scoate fum reprezinta un pericol in sine

Faptul ca masina ta scoate fum mai mult decat de obicei reprezinta un semnal de alarma cu privire la faptul ca ceva nu functioneaza in parametri optimi. Cel mai indicat ar fi sa te prezinti la un service auto si sa vezi care este problema pentru a evita cheltuieli mult mai mari.

In plus, o masina care scoate fum este evident ca va genera costuri de rulare si de intretinere mult mai mari. De aceea, o reparatie cat mai precoce te poate scuti de pierdere de timp si de bani pe parcurs.

Sursa foto: cartoq.com, carfromjapan.com, europarl.europa.eu, youtube.com

Citeste si...
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?

Cand roata se strica, este inlocuita cu o roata de rezerva slim (numita si roata de rezerva, dar o roata de rezerva este dimensiun...

Este posibil sa repari o pana de cauciuc?
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?

Beculetul care monitorizeaza presiunea din anvelope s-a aprins in bord. Inainte de a realiza ceea ce se intampla, auziti sunetul f...

Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?
Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?

Astazi o sa scriem despre un motor sau mai exact un cilindru care da rateuri. Acest fenomen apare atunci cand ai un amestec de aer...

Este sigur sa conduci cu un motor gripat?
Este sigur sa conduci cu un motor gripat?

Exista numeroase motive care pot duce la functionarea incorecta a motorului: injector infundat sau care nu functioneaza in parame...