Ce inseamna de fapt manevrabilitatea?

Ce inseamna de fapt manevrabilitatea?

Mecanicii si expertii auto determina manevrabilitatea unui automobil printr-o lista de verificare alcatuita din 5 puncte.

Daca planifici sa achizitionezi o masina noua, un camion sau un SUV, exista o probabilitate mare sa fi auzit termenul de “manevrabilitate”.

Dar ce semnifica acest termen care este folosit atat de des? Este derivat din doua cuvinte separate - “manevrare” si “abilitate” - inversata inseamna “abilitatea de a manevra autovehiculul”. Acest termen descrie in mod tipic un vehicul pe care cineva intentioneaza sa il cumpere.

Exista 5 reguli generale pe care mecanicii si autoexpertii ii respecta pentru a determina starea unui vehicul in timp ce efectueaza o investigare inainte de vanzare sau cumparare. Fiecare dintre elementele de mai jos va fi verificat pentru a determina conductibilitatea oricarui autoturism, camion sau SUV.

Masina porneste indata dupa ce rotesti cheia?

In mod evident, aspectul cel mai important al oricarui vehicul este capacitatea sa de pleca de pe loc. Pentru a avea o conductibilitate, orice masina, camion, SUV trebuie sa porneasca corect - adica atunci cand intoarceti cheia vehiculului ar trebui sa porneasca fara ezitare.

Mai multe componente si sisteme individuale trebuie sa functioneze concomitent fara sa existe probleme la pornirea autovehicului. Un mecanic profesionist va investiga aceasta pentru a se asigura ca vehiculul este in stare buna.

Motorul vibreaza, se simt vibratii in caroserie sau se opreste imediat dupa ce a pornit?

Faptul ca motorul porneste e o chestie - cea mai mare provocare fiind modul corect de functionare a acestuia, ceea multe masini uzate nu pot oferi.

Pentru a determina daca o masina e buna de cumparat si astfel daca e “manevrabila”, un mecanic profesionist va investiga motorul dupa ce a pornit masina. Acesta va verifica daca motorul nu se opreste, nu se agita, nu vibreaza, nu are o viteza neconsistenta, adica motorul oscileaza la ralanti sau pierde compresie.

In timp ce mai multe dintre aceste probleme pot fi rezolvate prin intretinerea de rutina, in cazul in care exista probleme majore, vehiculul nu va fi clasificat drept vehicul manevrabil.

Cutia de viteza si schimbare usoara dintr-o treapta in alta

Indiferent de modelul autovehicului pe care il aveti, daca cutia de viteze nu va permite sa schimbati treptele fara probleme, veti avea dificultati la conducerea masinii.

Testarea functionarii si a eficientei unei transmisii este un factor major in determinarea manevrabilitatii oricarei masini la mana a doua.

Este un lucru normal ca lichidul de transmisie sa devina vechi sau ca resturile sa devina prinse in interiorul liniilor hidraulice interioare, care pot fi indepartate prin spalarea lichidului de transmisie. Dar, daca se vor deteriora sigiliile interioare, autovehiculul va avea nevoie de reparatii majore inainte de a deveni manevrabil.

Oprirea usoara si fara zgomot a masinii

Pentru o functionare sigura, franele autovehicului sunt vitale. In cazul in care franele scartaie sau freaca puternic atunci cand sunt apasate, este o indicatie a unei defectiuni mecanice sau a unei probleme semnificative de franare.

Testarea eficientei sistemului de franare si daca autovehiculul se opreste fara probleme este esentiala pentru a determina conductibilitatea oricarui autovehicul.

Franele pot fi reparate destul de usor si fara cheltuieli majore, insa acestea trebuie inlocuite sau reparate inainte de a folosi autovehiculul.

Vehiculul se vibreaza sau declanseaza obturare la viteze mai mari?

In fine - daca autovehiculul, camionul sau SUV-ul pe care planificati sa-l achizitionati are vibratii la viteze mai mari de 80 km/h, aceasta va afecta conductibilitatea vehiculului.

Unele dintre cele mai frecvente surse care provoaca aceasta problema includ anvelopele si rotile care nu se regasesc in echilibru, piesele de suspensie sau de directie deteriorate, rulmentii de roata deteriorati sau uzati sau discurile de frana deformate.

Fii inteligent cand iti propui achizitionare unei masini la mana a doua, autovehiculul trebuie neaparat testat de un mecanic profesionist.

Multi dintre noi ar putea observa ce nu merge bine, dar nu realizam cat de grava este problema respectiva sau care e adevarata sursa a problemei.

Indiferent de ce cumparati o masina la mana a doua de la o reprezentanta sau o persoana fizica, este important sa determinati manevrabilitatea autovehicului, camionului sau SUV-lui.

Daca intelegeti ce inseamna in realitate manevrabilitatea, veti fi mai bine pregatit atunci cand achizitionati o masina la mana a doua.

Pentru linistea dumneavoastra, ar fi mai bine sa aveti un mecanic profesionist care sa va acompanieze la investigatia completa a masinii inainte de cumparare determinand, intr-o evaluare finala, nivelul de manevrabilitate a acesteia.

Sursa foto: roadandtrack.com, grimmermotors.co.nz, shutterstock.com, arivaca-connection.com

Citeste si...
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?

Parbrizul masinii tale este mai mult decat un geam prin care sa vezi ce este in fata ta – el te protejeaza. Fara un parbriz, restu...

Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?
Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?

Daca apare lumina de atentionare semnalizand capacul rezervorului desfacut, acest lucru poate insemna mai multe lucruri. Daca esti...

Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?

Martorul luminos care tine de TCS indica faptul ca sistemul de control tractiune este activ. Controlul Tractiunii este necesar pen...

Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?

Cand roata se strica, este inlocuita cu o roata de rezerva slim (numita si roata de rezerva, dar o roata de rezerva este dimensiun...