Ce sanse ai sa mai repari un motor gripat?

Ce sanse ai sa mai repari un motor gripat?

Exista situatii in care un automobil poate fi reparat destul de usor si altele in care aceasta actiune este aproape imposibila. In plus, atunci cand va confruntati cu o defectiune grava, in cazul in care valoarea reperatiei este mai mare decat valoarea actuala a masinii, nu prea merita sa o mai faceti. In cadrul acestui articol vom vorbi despre sansele de a repara un motor gripat.

Detinerea unei masini este o responsabilitate uriasa. Acestea sunt masini de inalta performanta, cu cerere ridicata, care necesita atentie si intretinere regulata, cel mai important fiind intretinerea motorului. Este recomandat sa schimbati uleiul intre fiecare 4.000 si 5.000 de kilometri.

De fapt, simpla intretinere a uleiului din masina poate contribui la prelungirea duratei de viata a motorului autoturismului dumneavoastra. Desi exista, desigur, mai multe alte lucruri importante de facut pentru a va intretine motorul masinii, mentinerea nivelului de ulei poate fi diferenta dintre a avea nevoie de cateva reparatii si a avea nevoie de o inlocuire completa a motorului.

Uleiul de motor este de departe cel mai important lichid pe care il gasiti in angrenajul motorului. Atunci cand acesta este insuficient sau si-a pierdut proprietatile fizico chimico, daunele produsele pot fi iremediabile. Una dintre cele mai grave situatii cu care va puteti confrunta este griparea motorului. De asemenea, aceasta poate sa apara si atunci cand baia de ulei este sparta sau exista scurgeri din alte cauze.

Practic, griparea motorului intervine atunci cand la piesele din interiorul acestuia nu ajunge suficient ulei. Daca componentele interne nu mai sunt lubrifiate corespunzator, intre acestea va aparea frecarea. Cand metalele se freaca intre ele, se produce pilitura de fier si motorul se blocheaza in scurt timp. Cele mai moderne masini vor opri motorul pentru a preveni distrugerea acestuia, in timp ce altele doar va vor sesiza acest lucru printr-un martor de bord.

Motor gripat sau baterie moarta

De multe ori, cand un motor nu porneste, multi cred ca problema este la baterie. In unele cazuri, acest lucru este adevarat. Daca ati lasat farurile aprinse peste noapte sau o usa nu a fost inchisa pana la capat poate descarca bateria, facand ca masina sa nu mai poata functiona.

Diferenta dintre o baterie descarcata si un motor gripat va fi ce functioneaza si ce nu. Cand bateria este descarcata, masina nu va porni si nici componentele electronice. Pe de alta parte, atunci cand motorul a gripat, componentele electronice pot functiona, dar masina nu va porni.

Care sunt semnele unui motor gripat?

Inainte ca motorul sa inceteze complet sa mai functioneze, ar trebui sa existe mai multi indicatori care sa va arate ca acesta va fi sau poate fi gripat in curand. Cele doua cele mai evidente fiind aprinderea becului de verificare a motorului si un sunet de ciocnire sau de pocnitura care vine dinspre motor. Tinand cont de acest lucru, ce determina de fapt griparea unui motor?

Cauze ale motorului auto gripat:

Nivel de ulei insuficient: atunci cand nivelul de ulei este scazut, motorul se supraincalzeste, piesele se topesc, iar rulmentii se deterioreaza in cele din urma.

Acumularea de apa: apa nu este compresibila precum benzina si poate provoca griparea unui motor.

Acumularea de rugina: atunci cand o masina este nefolosita pentru o perioada lunga de timp, rugina se acumuleaza, ceea ce face ca motorul sa se gripeze atunci cand se incearca utilizarea.

Piese defecte: acest lucru este rar, dar s-a intamplat si de aceea soferii ar trebui sa fie constienti de rechemarile de piese pentru vehiculele lor.

Pe baza cauzelor enumerate mai sus, o masina neintretinuta va avea sanse mai mari sa se gripeze decat o masina care are suficient ulei si intretinere. Daca, indiferent de motiv, nivelul de ulei este scazut, exista prea multa apa in motor sau pur si simplu nu ati mai condus masina de ceva timp, exista mai multe lucruri care trebuie cautate pentru a determina daca motorul dumneavoastra a gripat.

Simptomele motorului auto gripat:

Sunete puternice de frecare: acest lucru se datoreaza faptului ca demarorul loveste volanul deoarece nu exista o lubrifiere suficienta.

Piston vizibil: atunci cand va uitati la motor, pistonul poate fi vizibil, deoarece componentele slabite se vor depune intr-o alta parte a motorului cu suficienta forta.

Aburi/fum: din moment ce motorul nu poate porni, pot aparea aburi, fum si chiar incendiu - toate acestea fiind un semn sigur al unei crize a motorului.

Nimic: cel mai revelator semn al unui motor gripat este atunci cand nu se intampla nimic. Atunci cand masina nu porneste oricat de mult ai incerca.

Este important sa retineti ca este incredibil de putin probabil sa aveti un motor gripat fara avertisment. Exista aproape intotdeauna semne care pot indica o potentiala gripare sau defectiune, cum ar fi: zgomote de ciocnire, performante slabe ale motorului, lumina de ulei este aprinsa si multe altele. In cele din urma, majoritatea defectiunilor motorului se datoreaza unei intretineri necorespunzatoare, mai exact lipsei de ulei in motor.

In acest moment, exista o dezbatere cu privire la faptul daca ar trebui sa folositi ulei conventional sau sintetic in masina dumneavoastra. Oricare dintre cele doua optiuni are beneficii si dezavantaje, iar mecanicii profesionisti va pot indica varianta corecta pentru masina dumneavoastra.

Intelegerea diagnosticului unui motor gripat

Daca un mecanic v-a diagnosticat motorul ca fiind gripat, din pacate, exista putine optiuni disponibile imediat pentru dumneavoastra. In functie de gravitatea daunelor, majoritatea mecanicilor vor sugera o inlocuire completa, mai degraba decat sa incerce o reparatie. Acest lucru s-ar putea datora faptului ca, in cele din urma, reparatiile sunt mai costisitoare in general decat sa treaca prin si sa inlocuiasca motorul.

Trebuie sa intelegeti faptul ca intr-un motor gripat este posibil ca cele mai multe piese sa fie deja defecte. Chiar si daca doar unele s-au stricat, este nevoie de extrem de multa manopera pentru a desface tot motorul. In acest sens, chiar daca trebuie inlocuite doar unele componente care nu sunt foarte scumpe, manopera va costa enorm. In plus, un motor reparat nu functioneaza niciodata ca unul din fabrica. In acest sens, este mai bine sa inlocuiti complet motorul.

Citeste si...
Care Este Cel Mai Bun Motor din Lume?
Care Este Cel Mai Bun Motor din Lume?

În lumea motoarelor există numeroase opțiuni excelente, iar alegerea “motorului ideal” depinde de mai mulți factori, precum scopul...

Care este cel mai Fiabil motor din Lume?
Care este cel mai Fiabil motor din Lume?

Atunci când vine vorba de fiabilitatea unui motor, fiecare producător și model au propriile caracteristici și istorii. Determinare...

Ce este lichidul de racire pentru motor sau antigelul?
Ce este lichidul de racire pentru motor sau antigelul?

Un motor cu ardere interna functioneaza prin arderea unui amestec de combustibil si oxigen la temperaturi de peste 200 de grade. G...

Ce este un incalzitor al blocului motor?
Ce este un incalzitor al blocului motor?

Oemenii folosesc un ceai fierbinte, o cafea, o supa sau uneori chiar cate o tuica pentru a se incalzi pe vremea geroasa din timpul...