Trebuie sa stim ca motorina este mult mai densa decat lichidul AdBlue, astfel incat daca adaugam din greseala motorina in recipientul gresit aceasta va pluti la suprafata si nu se va amesteca cu AdBlue. In cazul in care rezervorul este pe terminate si motorina e trasa in sistem de catre pompa de AdBlue si ajunge in catalizatorul SCR pot aparea daune semnificative si de obicei catalizatorul va fi distrus complet. In cazul in care intampinam aceasta eroare, este recomandat sa golim complet rezervorul, sa il curatam corespunzator si sa completam cu lichid nou inainte de a mai conduce masina.
Ce se intampla in situatia in care pui AdBlue in rezervorul de motorina?
O greseala pe care o poate realiza oricine din neatentie sau din graba, deoarece cele doua rezervoare se afla unul langa celalalt, dar care poate distruge masina ta in cateva momente. De la primele picaturi de AdBlue pe care le adaugam in rezervorul de combustibil, toata motorina din acesta devine contaminata deoarece reactioneaza direct la combinatia de uree si apa. Mai mult, daca facem greseala de a porni motorul si circulam cu masina, vor aparea consecinte grave asupra motorului, unele dintre acestea fiind iremediabile. In cazul in care nu porniti motorul, acesta se poate goli si curata, iar dupa acea puteti sa utilizati masina in conditii de siguranta.
In clipa in care am pornit motorul, fluidul AdBlue incepe sa se cristalizeze si poate provoca daune ireparabile, chiar si nevoia de a inlocui complet motorul. AdBlue este coroziv si daunator pentru majoritatea metalelor, iar o astfel de contaminare ne poate costa zeci de mii de lei pentru a fi reparata.