Chiptuning/ECU tuning/Remapare ECU

Chiptuning/ECU tuning/Remapare ECU

Chiptuning-ul schimba sau modifica un cip de memorie citit numai in unitatea de control electronic (ECU) a unui automobil pentru a obtine performante superioare, fie ca este vorba de mai multa putere, emisii mai curate sau un consum mai bun de combustibil. Producatorii de motoare utilizeaza, in general, o harta a unitatilor de control electronic, pentru a permite variatii individuale ale motorului.

Unitatile de control electronice moderne pot fi reglate prin simpla actualizare a software-ului lor printr-o interfata standard, cum ar fi diagnosticul la bord. Aceasta procedura este denumita in mod obisnuit chip tuning/ECU tuning sau remapare ECU. Unitatile de comanda electronice sunt o adaugare relativ recenta la o masina, aparute pentru prima data la sfarsitul anilor 1970.

Pe masura ce tehnologia a avansat, la fel a facut si electronica masinilor. Unitatea electronica de control intr-un automobil modern, impreuna cu tehnologia avansata a motorului, face posibila controlul multor aspecte ale functionarii motorului, cum ar fi sincronizarea scanteii si injectia de combustibil.

Castigurile de performanta se realizeaza prin ajustarea avansului de sincronizare a aprinderii. Momentul diferit poate duce la o performanta mai buna. Cu toate acestea, pentru a face fata sincronizarii avansate, trebuie sa folositi benzina cu octanie mare pentru a evita ping-ul.

Un alt motiv pentru schimbarea hartii unitatii de control electronice este daca exista modificari ale motorului, admisiei sau evacuarii la masina. Aceste modificari schimba mersul motorului, provocand adesea modificarea raportului aer/combustibil. Fara remaparea tabelelor de combustibil, este posibil ca unele dintre castigurile de performanta din modificari sa nu fie realizate.

Cea mai obisnuita modalitate de actualizare a unitatii de control electronic este folosirea fie a modulelor plug-in, asa cum s-a mentionat mai sus, fie a utilizarii unui tuner specializat. Aceste dispozitive se conecteaza in general la portul de diagnosticare, desi in unele cazuri chiptuning-ul se face direct pe unitatea de comanda a motorului (ECU). Pentru mai multe detalii contactati-ne pentru a afla cu cat la suta va creste puterea si cuplul masinii dumneavoastra in urma unui chiptuning.

Citeste si...
Supapa de control a rapelului de frana
Supapa de control a rapelului de frana

Sistemul de franare este conceput cu un sistem suplimentar numit rapel de frana de vid. Scopul rapelului de frana este de a crea m...

Martor de control al tractiunii aprins in bord
Martor de control al tractiunii aprins in bord

Cele mai multe vehicule moderne au un sistem de control al tractiunii. Acest sistem monitorizeaza performanta si stabilitatea dire...

Despre sistemul de control al stabilitatii
Despre sistemul de control al stabilitatii

Computerele si electronica preiau toate vehiculele in ziua de azi. Sistemul de control al stabilitatii, este singura piesa de tehn...

Ce trebuie sa stiti despre bratul de control al bucsei?
Ce trebuie sa stiti despre bratul de control al bucsei?

In momentul in care vine vorba despre masini, exista persoane care considera ca motorul acesteia este una dintre cele mai importan...