Ce trebuie sa stiti despre bratul de control al bucsei?

Ce trebuie sa stiti despre bratul de control al bucsei?

In momentul in care vine vorba despre masini, exista persoane care considera ca motorul acesteia este una dintre cele mai importante componente, insa si transmisia si suspensia sunt extrem de importante.

Motorul unei masini este alcatuit din mai multe piese, care lucreaza toate impreuna pentru a crea o unitate pe care cu totii o cunoastem sub denumirea de motor.

Aceste componente interne ale motorului sunt supapele, axul cu came, arborele cotit, pistoanele, plus multe alte componente, toate lucrand impreuna dupa cum am mentionat anterior, pentru ca motorul sa ruleze.

Asa stau lucrurile si in ceea ce priveste suspensia masinii, care are un rol extrem de important. In cazul acestui sistem mentionam ca un rol cheie il joaca bucsa de control a bratului.

Bratul de control se afla montat in partea din fata a suspensiei, partea in care se rotesc rotile din fata ale masinii atunci cand aceasta se afla in miscare. In ceea ce priveste camioanele, mentionam ca aceasta componenta se afla in partea din spate.

Care este rolul bratului de control al bucsei?

Bratul de control al bucsei reprezinta ceea ce conecteaza partea frontala a suspensiei la sasiul masinii, si mentionam ca exista doua tipuri de brate de control.

Avem bratul superior de control si bratul inferior de control al masinii, care este prevazut cu o bucsa de cauciuc care se afla atasata la partea sa. Acest manson de cauciuc este extrem de important in conditiile in care acopera partile metalice pe care le conecteaza si carora le da voie sa faca contact fara a se deteriora reciproc.

Aceasta bucsa este, de asemenea, extrem de importanta si datorita faptului ca are rolul de a amortiza vibratiile masinii care pot sa fie provocate de lovituri si socuri minore.

Aici este extrem de important de mentionat ca acest sistem de absortie este mai util decat arcurile, tinand cont de locul in care este amplasat.

Bucsa din cauciuc lubrifiaza piesele datorita cantitatii de vaselina pe care o contine pentru a elimina pe cat posibil frecarea. In ceea ce priveste mansonul metalic care se regaseste in interiorul suspensiei, acesta se conecteaza cu ajutorul unei bare centrale la rama automobilului.

Mansonul exterior este atasat la roti la ambele capete si permite ca deplasarea la capete independent unul de celalalt. Acesta este motivul datorita caruia bucsa de control si bratul de control intampina atat de multe probleme in momentul in care masina vibreaza si se intoarce.

Odata cu trecerea timpului, bucsele incep sa se uzeze, daca nu sunt schimbate la timp pot crapa si pot sa provoace multe probleme. In continuare veti descoperi care sunt simptomele unui brat de control uzat.

Simptomele unui brat de control uzat

In cazul in care bratul de control al masinii dumneavoastra este uzat, exista cateva semne pe care o bucsa de control vi le poate transmite, si cu siguranta este extrem de important sa tineti cont de ele. Iata in continuare care sunt aceste semne.

1. Scaderea nivelului de confort oferit de catre masina

In momentul in care o bucsa de control nu functioneaza asa cum ar trebui sa functioneze, veti simti cum nivelul de confort va scadea considerabil in timp ce conduceti masina.

Daca va intrebati de ce scade nivelul de confort, ei bine, bucsele de control care reduc vibratiile, nu isi mai fac treaba corespunzator.

Atunci cand conduceti masina, puteti merge cu ea pe un drum perfect, iar bucsele nu au de suferit, insa atunci cand circulati cu masina pe drumuri foarte rele, cu denivelari, cu gropi, bucsele isi iau rolul in serios si atenueaza vibratiile la masina, facandu-va in acest fel calatoria mai placuta.

Odata ce bucsele insa incep sa se uzeze, se poate sa auziti un zgomot neplacut cand treceti cu masina peste gropi sau atunci cand doriti sa intoarceti masina.

Acestea sunt situatii neplacute, si trebuie sa schimbati cat mai repede bucsele.

2. Scaderea performantelor de franare ale masinii

Datorita faptului ca bucsele bratului de control nu au o legatura directa cu sistemul de franare al masinii, acestea afecteaza franarea masinii, in cazul in care bucsele bratului de comanda sunt uzate, atunci sistemul de franare poate fi afectat serios, masina devenind uneori instabila si greu de condus din cauza capatului frontal al masinii, se roteste in continuare in timp ce masina incearca sa se opreasca.

In cazul in care nu stiati, aceasta poate fi o problema serioasa, care poate atrage dupa ea alte probleme din cauza vibratiilor suplimentare pe care acest lucru le cauzeaza. Se poate chiar sa se desprinda bucsele daca sunt foarte uzate.

3. Directia masinii tremura

In conditiile in care bucsele sunt foarte uzate, directia masinii poate tremura mai puternic sau mai putin puternic. Acest lucru se intampla deoarece bucsa de comanda a bratului nu poate sa lubrifieze cele doua mansoane metalice de legatura.

De asemenea, atunci cand bucsele sunt uzate, acestea nu pot lubrifia jocul dintre cele doua piese.

4. Anvelopele din fata uzate inegal

Un alt semn ca bucesele sunt uzate si necesita inlocuire este reprezentat de anvelope. Mai exact, atunci cand o anvelopa este mult mai uzata decat cealalta (anvelopele din fata), atunci este cat se poate de clar de unde provine problema.

Din cauza fapului ca bratul de comanda este conectat la rotile din fata prin intermediul mansonului exterior, miscarea din bratul de comanda poate interfera cu rotile, ceea ce inseamna ca exista un contact mai putin de suprafata cu drumul pentru roata respectiva, iar astfel o anvelopa se uzeaza mai mult decat cealalta.

5. Vibratii in volan

In cazul in care o bucsa este defecta, volanul incepe sa vibreze in timp ce incercati sa franati masina sau atunci cand doriti sa va intoarceti.

Daca va intrebati de ce bucsa este de vina in acest caz, ei bine, vina ei este pentru ca nu reduce vibratiile minore care li se datoreaza rotirii si directiei.

Cat costa inlocuirea bratului de comanda?

Cu siguranta pentru fiecare marca si model auto pretul difera. Cu cat aveti o masina mai scumpa si de la un producator mai renumit cu atat pretul bratului, dar si pretul bucsei costa mai mult.

Mentionam faptul ca desi probabil va ganditi ca este o misiune simpla aceea de a inlocui bratul de control sau bucsa bratului, lucrurile nu stau chiar asa. Trebuie mentionat ca bratele de control se uzeaza la fel de des precum bucsele, motiv pentru care este recomandata inlocuirea lor in fiecare an.

In ceea ce priveste inlocuirea acestor componente, mentionam faptul ca ar fi indicat sa mergeti cu masina la service, mai ales daca nu aveti cunostinte de mecanica.

In cazul in care mergeti cu masina intr-un service auto, acolo specialistii se vor ocupa de remedierea problemei, iar reparatia va fi de calitate superioara.

Este important sa schimbati bucsa bratului de control atunci cand simtiti primele simptome, pentru ca intarzierea inlocuirii acesteia va putea provoca o uzura suplimentara a suspensiei si a altor componente, iar apoi costurile reparatiilor vor fi mult mai mari.

Sursa foto: betterautorubber.com.au, youtube.com, lesschwab.com, simplemost.com

Citeste si...
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?

Martorul luminos care tine de TCS indica faptul ca sistemul de control tractiune este activ. Controlul Tractiunii este necesar pen...

Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?

Cand roata se strica, este inlocuita cu o roata de rezerva slim (numita si roata de rezerva, dar o roata de rezerva este dimensiun...

Este posibil sa repari o pana de cauciuc?
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?

Beculetul care monitorizeaza presiunea din anvelope s-a aprins in bord. Inainte de a realiza ceea ce se intampla, auziti sunetul f...

Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?
Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?

Astazi o sa scriem despre un motor sau mai exact un cilindru care da rateuri. Acest fenomen apare atunci cand ai un amestec de aer...