Defectiuni la cruise control, cauze posibile

Defectiuni la cruise control, cauze posibile

Pilotul automat a aparut la sfarsitul anilor 1950. In acea perioada doar cateva modele de vehicule erau echipate cu sistemul “cruise control” (pilot automat).

In zilele noastre se pare ca orice model de vehicul vine echipat cu functia de pilot automat. Daca in mod normal conduceti pe distante lungi, in special in afara orasului sau pe autostrazi, atunci pilotul automat va permite sa va odihniti piciorul in timp ce masina dumneavoastra isi mentine viteza.

Acest lucru poate parea o caracteristica de lux mai degraba decat o necesitate, dar multi oameni depind de ea pentru o conducere in siguranta.

Daca sistemul pilotului automat prezinta defectiuni sau nu mai functioneaza, este cazul sa va ingrijorati si nu doar sa credeti ca este afectat doar pilotul automat. Problema pilotului automat poate fi legata si de o problema de accelerare.

De fapt, exista componente ale sistemului pilotului automat care pot avea un efect negativ asupra acceleratiei daca aceste componente sunt defecte.

Sunt mai multe cauze care provoaca defectarea pilotului automat. In cele ce urmeaza va vom prezenta primele 6 cauze cele mai frecvent intalnite.

Verificati fiecare dintre aceste zone si vedeti daca acestea sunt cauza problemei pilotului automat. In multe cazuri remedierea problemei nu este complicata sau costisitoare.

Comutatorul (intrerupatorul) pilotului automat

Comutatorul pilotului automat este ceea ce utilizati dumneavoastra pentru a activa pilotul automat. Aceasta informatie este transmisa unitatii de comanda a motorului si modulului pilotului automat pentru a mentine viteza de deplasare.

Daca contactele din interiorul comutatorului sunt uzate, atunci modulul si unitatea ar putea sa nu primeasca informatiile necesare pentru a mentine viteza.

Ca raspuns, sistemul se va dezactiva si va anula functia pilotului automat.

Intrerupatorul stopului pe frana

In mod normal pilotul automat se dezactiveaza cand apasati pedala de frana. Intrerupatorul lampii de frana trebuie detectat de sistemul pilotului automat pentru ca acest lucru sa se intample.

Daca pilotul automat nu poate detecta intrerupatorul, atunci sistemul pilotului automat se va dezactiva automat pana cand problema intrerupatorului lampii de frana va fi rezolvata.

Siguranta arsa

Componentele electrice ale pilotului automat sunt protejate de sigurante. Ca si in interiorul casei dumneavoastra, este posibil ca o siguranta sa se arda.

Acest lucru va duce la oprirea sistemului pilotului automat pana la inlocuirea sigurantei.

Martorul “verifica motor/check engine” aprins in bord

Daca se aprinde martorul check engine, inseamna ca exista o problema cu transmisia sau cu motorul. Odata ce unitatea de control a motorului detecteaza aceasta problema, poate dezactiva sistemul pilotului automat pentru masuri de siguranta.

Pana cand problema motorului va fi rezolvata, sistemul de pilot automat va ramane dezactivat.

Senzorul de viteza a vehiculului

Majoritatea vehiculelor au senzori de viteza pentru a transmite informatii despre viteza vehiculului la unitatea de comanda a motorului si la modulul de control al pilotului automat.

Singurul mod in care modulul de control al pilotului automat va stii cat de repede se deplaseaza vehiculul, este daca senzorii de viteza a vehiculelor ii transmit acesta informatie.

Daca modulul nu poate detecta viteza din cauza senzorilor de viteza defecti, sistemul pilotului automat se va dezactiva automat.

Defectiuni electrice

Exista mai multe componente electrice conectate la sistemul pilotului automat. Conectorii si cablajele sunt cu siguranta componente pe care trebuie sa le verificati atunci cand pilotul automat nu mai functioneaza.

Asigurati-va ca sursa tensiunii continua sa alimenteze sistemul. Daca oricare dintre aceste componente sunt defecte sau deteriorate, sistemul pilotului automat nu va functiona.

Sursa foto: fool.com, autoexpress.co.uk, gizmodo.com.au, businessinsider.com

Citeste si...
Transmisia automata: Simptome defectiune, rol si cost de inlocuire
Transmisia automata: Simptome defectiune, rol si cost de inlocuire

Un motor nu este nimic fara transmisie. Cele doua componente sunt practic inrudite una cu cealalalta si produsul lor este puterea...

Cutia automata schimba greu? Uite de ce
Cutia automata schimba greu? Uite de ce

O situatie mai rar abordata este atunci cand o cutie automata de viteze schimba mai greu viteze. Avand in vedere ca schimbatul vit...

Masini automate vs masini manuale
Masini automate vs masini manuale

Intre soferii de autoturisme vor exista opinii diferite intotdeauna atunci cand vine vorba despre tipul de transmisie pe care treb...

Mituri privind transmisia automata vs transmisia manuala
Mituri privind transmisia automata vs transmisia manuala

Daca vom tine cont de o serie de mituri privind acest subiect si anume ce masina sa alegem dintre cea cu transmisie automata vs ce...