Cod eroare OBD2 P0174

Cod eroare OBD2 P0174

Acest cod de eroare se refera la : Sistemul de functionare prea slab al cilindrului 2.

Indicator

PCM a detectat o stare de evacuare slaba pentru cilindrul 1. Termenul "slab" este definit ca fiind un combustibil insuficient.

Setarea parametrilor de cod

Senzorul de oxigen din amonte masoara nivelurile de oxigen / combustibil care ies din camerele de combustie, inainte de a ajunge la convertorul catalitic. PCM compara semnalele primite de la senzorul de oxigen de evacuare din amonte, senzorul de pozitie a clapetei de acceleratie, senzorul de debit al aerului de masa si diferiti senzori de conductivitate a motorului pentru a calcula un grad acceptabil de combustibil si aer gasit in gazele de evacuare uzate ale motorului. Daca aceasta suma difera cu mai mult de 25% fata de valoarea de referinta a producatorului sau daca senzorul mentine o citire anormala pentru o perioada lunga de timp ( in mod obisnuit 20 de secunde ), un cod va fi stocat si un led se va aprinde la bord indicand ca exista o defectiune.

Simptome cod eroare OBD2 P0174

Simptomele includ o acceleratie slaba, o pornire greoaie a motorului, inactivitatea motorului, zgomotul puternic al acestuia datorate scurgerilor de aer.

Cauze comune

Acest cod este cauzat in mod obisnuit de o scurgere de aer din cauza lipsei unei presiuni suficiente a carburantului. Cauzele probabile includ un filtru de carburant infundat, o pompa de combustibil defecta, o defectiune EGR sau o scurgere de aer. Alte cauze includ un senzor de debit de aer murdar, folosirea sistemelor de admisie a aerului la rece, care necesita un element filtrant cu incarcatura cu ulei, componente ale sistemului de ventilatie pozitivă a carterului care aspira excesul de aer sau scurgerile de aer, un senzor de oxigen defect, scurgeri intre camera de combustie si senzorul de oxigen, injectorul / injectorii de carburant care lipesc sau nu functioneaza.

Diagnoza incorecta comuna

Senzorii de oxigen sunt adesea inlocuiti in mod eronat atunci cand acest cod este expus. Multe vehicule sunt reparate cu succes prin inlocuirea unui filtru de carburant. 

Diagnostic

Incepeti diagnosticarea prin verificarea vizuala a tuturor cablurilor si conectorilor.

Cautati cablajele arse si inlocuiti circuitele si conectorii conform cerintelor.

Daca cablurile, conectorii si componentele sistemului par a fi in ordine normala de functionare, conectati scanerul la conectorul de diagnosticare si inregistrati toate codurile de eroare stocate 

Aceste informatii pot fi extrem de utile in diagnosticarea conditiilor intermitente care ar fi putut contribui la stocarea acestui cod.

Continuati prin stergerea codului si pornirea autovehiculului pentru a vedea daca acesta revine.

Dupa ce codurile sunt sterse, incercati sa reporniti autovehiculul pentru a vedea daca codul revine.

Daca codul nu reapare imediat, este posibil sa aveti o conditie intermitenta.

Conditiile intermitente se pot dovedi a fi o provocare destul de mare pentru a pune un diagnostic si, in cazuri extreme, ar putea sa se agraveze inainte de a se putea pune un diagnostic corect. Verificati motorul in regimul de functionare "mersul in gol" pentru a verifica scurgerile excesive de aer.

Nu uitati sa verificati garniturile colectorului de admisie, garnitura corpului clapetei, supapa EGR si garniturile pentru scurgerile de aer.

Daca nu se gasesc scurgeri de aer, atunci urmatorul pas este citirea presiunii combustibilului.

Daca presiunea combustibilului este mai mica decat cantitatea specificata de producator, puteti suspecta un filtru de carburant infundat.

Daca filtrul de combustibil nu contine reziduuri, verificati functionarea corecta a pompei de combustibil si a injectorului de combustibil.

Daca presiunea combustibilului se situeaza in limite acceptabile, verificati debitul de aer in masa pentru a detecta prezența resturilor sau a altor reziduuri.

Puteti curata firul de aer cald al senzorului de debit de aer de masa, folosind cu grija un detergent adecvat ( dispozitiv de curatat electronice sau un dispozitiv de curatare a franelor) si un tampon de bumbac, apoi sufla-l folosind aer comprimat.

Fiti foarte atenti la curatarea fluxului de aer in masa si lasati-l sa se usuce complet inainte de reinstalare.

Articole similare

Senzorul galvanit de oxigen, denumit si sonda lambda are rolul de a determina nivelul de oxigen din gazele de evacuare emise si a transmite catre ECU.

Senzorul de oxigen este un dispozitiv electronic utilizat pentru a masura cantitatea proportionala de oxigen dintr-un lichid sau gaz.

Pompele de ulei sunt dimensionate incat la turatii joase ale motorului sa asigure cantitatea de ulei necesara ungerii suprafetelor in frecare.

Acest cod se refera la eroarea circuitului senzorial al releului modulului de comanda a tractiunii - tensiune oscilanta.

Cauti sa cumperi o masina? Iti garantam cel mai mic pret de piata.