Acum 10-15 ani acest senzor era gasit doar pe masinile de lux, in ziua de astazi devenind banal, insa extraordinar de util. Scopul acestui senzor este sa te anunte din timp ca urmeaza sa ai o pana. Iti da suficient avans sa ajungi cu masina intr-o vulcanizare inainte sa fie prea tarziu.
Cum functioneaza acest sistem de monitorizare a presiunii? Sunt doua metode prin care presiunea din pneu poate fi monitorizata: direct si indirect.
Metoda indirecta foloseste o masura destul de inovativa. Un pneu mai desumflat se roteste la o viteza diferita fata de un pneu cu presiune normala. Diferenta dintre vitezele de rotatie este monitorizata de senzorul ABS si comparate intre ele.
Daca pe o anvelopa senzorul citeste diferit, atunci in bord se aprinde lumina de avertizare pentru presiunea pneurilor.
Sistemele de monitorizare directe sunt mai usor de utilizat si mult mai exacte, deoarece acestea stiu exact presiunea din fiecare pneu. In interiorul camerei de aer se monteaza un senzor care citeste presiunea aerului.
Probabil va intrebati cum transmit acesti senzori valorile citite, pentru ca nu exista niciun fir care intre in camera pneului si care sa se lege de senzor. Acesti senzori transmit informatia prin frecventa radio catre un receptor.
Ei nu compara valorile intre ele, ci urmaresc individual daca pneul se desumfla. Daca ar compara valorile si toate patru s-ar desumfla in acelasi timp, sistemul ar crede ca totul este in regula.
De aceea, fiecare automobil are o limita inferioara de presiune, sub care daca presiunea din pneu coboara, soferul este anuntat care roata s-a desumflat.
Sistemul direct este evident mai bun, insa senzorul poate sa moara cu timpul, fiind alimentat de o baterie. Este destul de costisitoare inlocuirea acestora insa cu siguranta merita.
Sursa foto: cartreatments.com, thegadgetflow.com