Cod eroare OBD2 P0504

Cod eroare OBD2 P0504

Acest cod se refera la eroarea circuitului comutatorului lampii de stop pe frana.

Indicator

PCM a detectat o defectiune in circuitul lampii de stop pe frana.

Setarea parametrilor de cod

Comutatorul de frana controleaza activarea luminii de frana si dezactivarea pilotului automat. Daca tensiunea circuitului lampii de frana este anormala, sistemul PCM va recunoaste defectiunea, va stoca un cod si un martor de service se va aprinde in bordul masinii.

Simptome cod eroare OBD2 P0504

Sistemul de pilot automat poate sa nu se activeze sau sa se dezactiveze cand pedala de frana este apasata, lampile de frana pot sa ramana aprinse sau sa nu se aprinda, sistemul schimbarii de viteze poate sa nu functioneze sau motorul se poate opri in mers la viteze mari cand frana este actionata.

Cauze comune cod eroare OBD2 P0504

Cea mai comuna cauza a acestei defectiuni este singuranta arsa a lampii de frana. Acest lucru poate fi cauzat de un intrerupator defect al lampii de frana sau de un cablaj deteriorat sau conectat in mod gresit. Alte posibilitati pot include cablajul sau conxiunile electrice intrerupte sau scurtcircuitate, becurile arse ale lampilor de frana sau prize defecte ale becurilor din ansamblurile lampilor de stop ale franei.

Diagnoze gresite comune

Becurile lampilor de frana sunt inlocuite in mod eronat la aparitia acestui cod. De asemenea tehnicienii raporteaza ca inlocuirea sigurantei este o manopera gresita, cauza problemei fiind la cablajul circuitului lampii de frana.

Diagnoza cod eroare OBD2 P0504

Cel mai comun tip de comutator al lampii de frana este un intrerupator de contact care este activat de miscarea mecanismului pedalei de frana. Pe ce masura ce pedala de frana este apasata, un bolt de impingere din comutator actioneaza ca o cama. Acesta elibereaza un set de contacte cu arc ce le permite sa atinga si sa completeze circuitul. Un alt model utilizeaza un intrerupator basculant, cu o placa metalica care se misca usor inainte si inapoi pe masura ce pedala de frana este apasata. Defectiunile tipice implica intrerupatoare ale lampii de frana uzate sau rupte. Daca comutatoul lampii nu este reglat corespunzator, poate fi stocat un cod.

Mai multe instrumente vor contribui la diagnosticarea cu succes a acestui cod.

Acestea includ un scaner si un volt/ohmmetru digital. Incepeti cu o inspectie vizuala a tuturor cablurilor si conectorilor.

Reparati sau inlocuiti cablajul, conectorii si componentele deteriorate, deconectate, scurtcircuitate sau corodate, dupa caz.

Retestati intotdeauna sistemul dupa ce reparatiile au fost finalizate pentru a asigura succesul. Daca toate cablurile, conectorii si componentele (inclusiv sigurantele) ale sistemului apar in ordine normala, conectati scanerul (sau cititorul de coduri) la conectorul de diagnosticare si inregistrati toate codurile memorate.

Aceste informatii pot fi extrem de utile in diagnosticarea conditiilor intermitente care ar fi putut contribui la stocarea acestui cod.

Dupa ce codurile sunt sterse, porniti si conduceti vehiculul pentru a vedea daca codul reapare. Daca codul nu revine imediat, este posibil sa aveti o conditie intermitenta.

Conditiile intermitente se pot dovedi a fi o provocare pentru diagnoza si in cazuri extreme pot sa inrautateasca situatia inainte de un diagnostic corect.

Continuati diagnosticarea prin apasarea pedalei de frana cu ajutorul unui instrument, deplasati-va in spatele vehiculului si observati lampile de frana. Daca vreuna dintre lampi este aprinsa, aveti o problema cu becurile lampii de frana. Inlocuiti becurile dupa cum este necesar, resetati codul si retestati sistemul. Daca nu se aprind lampile de frana, verificati siguranta si inlocuiti-o daca este necesar. Daca siguranta este arsa, inlocuiti-o si retestati sistemul pentru a observa daca siguranta se arde din nou. Daca siguranta nu se arde imediat, este bine sa testati sistemul pentru mai multe zile. Umiditatea din interiorul carcasei lampii de frana poate duce la un bec sau o siguranta arsa.

Daca siguranta se arde imediat, verificati atent cablajul si conectorii sistemului pentru a vedea daca sunt circuite intrerupte si/sau scurtcircuitate si inlocuiti sau reparati-le dupa cum este necesar.

Daca siguranta lampii este in stare buna de functionare, continuati diagnosticul cu comutatorul lampii de frana. Acesta este amplasat sub panoul de bord al soferului, identificati-l si gasiti conectorul electric al acestuia.

Folositi un volt/ohmmetru si verificati tensiunea de intrare a comutatorului lampii de stop frana. Daca se detecteaza tensiune, apasati pedala de frana si verificati tensiunea de iesire a comutatorului. Daca intrerupatorul functioneaza corect din punct de vedere mecanic si nu exista semnal de tensiune de iesire, dar exista tensiune de intrare, inlocuiti comutatorul lampii de frana, resetati codul si retestati sistemul. Daca lampile de frana raman in permanenta aprinse, puteti incerca functionarea intrerupatorului in acelasi mod.

Daca exista un semnal de iesire de tensiune de la comutatorul lampii de frana, dar nu se aprind lampile de frana, continuati diagnosticul prin testarea tensiunii a comutatorului de semnalizare.

Daca exista tensiune de iesire a comutatorului semnalizatorului, verificati cablajul sistemului. Utilizati voltmetru digital pentru a verifica circuitul si pentru a inlocui cablajul, conectorii sau componentele sistemului conform cerintelor.

Citeste si...
Care este durata de viata a placutelor de frana?
Care este durata de viata a placutelor de frana?

Placutele de frana sunt prezente in sistemul de franare cu disc. Cand rotile vehiculului se rotesc, discurile de frana se rotesc s...

Care este grosimea recomandata a placutelor de frana?
Care este grosimea recomandata a placutelor de frana?

Discurile de frana reprezinta echivalentul modern al sabotilor de frana utilizati in sistemul de franare cu tambur. In prezent maj...

Frana de motor explicata: ce este si cum se face?
Frana de motor explicata: ce este si cum se face?

Frana de motor este o tehnica foarte buna de folosit atunci cand avem nevoie de un nivel mare de putere de franare si este gresit...

Intrebarea care a dezbinat internetul. Tu ce crezi: cum este cel mai bine sa va lasati masina parcata, cu frana de mana trasa, cu frana de mana si in viteza sau doar in viteza?
Intrebarea care a dezbinat internetul. Tu ce crezi: cum este cel mai bine sa va lasati masina parcata, cu frana de mana trasa, cu frana de mana si in viteza sau doar in viteza?

Auzisem de la un mecanic pe care il cunoastem de mult timp ca este mai bine sa punem masina in treapta a 2-a si sa nu actionam fra...