Cum iti dai seama daca masina pierde freon?

Cum iti dai seama daca masina pierde freon?

Atunci cand vine vorba despre sistemul de climatizare al autovehicului, acesta in mod normal nu necesita interventii de intretinere si ar trebui sa functioneze fara probleme, avand in vedere ca este vorba despre un circuit inchis. Freonul este lichidul de baza al sistemului de climatizare si are rolul de a raci aerul care este absorbit din exterior, inainte ca acesta sa ajunga in habitaclu. In momentul in care autoturismul duce lipsa de freon, sistemul A/C nu va mai raci aerul, iar aceasta defectiune se datoreaza in marea majoritate a cazurilor unor scurgeri in interiorul sistemului.

De fiecare data cand ne confruntam cu o scurgere ar trebui sa putem observa pete de lichid sub autoturismul nostru in zona care prezinta defectiuni, iar identificarea lichidului este una destul de simpla, fiecare dintre lichidele utilizate in angrenajul unui autoturism prezentand caracteristici care ne ajuta sa le deosebim foarte usor. Acestea fiind spuse, este obligatia soferului sa verifice periodic fiecare lichid al automobilului pentru a se asigura ca acesta poate functiona in conditii optime, iar majoritatea soferilor trec cu vederea sau nu stiu ca trebuie sa verifice si freonul.

Pe de alta parte, atunci cand vine vorba despre lichidul de racire al sistemului de climatizare, acesta este singurul lichid care nu va prezenta scurgeri in exterior si va fi mult mai greu sa identificam atunci cand exista o problema in circuitul acestuia. Atunci cand exista o scurgere de freon, acesta va ajunge in alte sisteme care opereaza la temperaturi foarte ridicate, ceea ce va face ca lichidul sa se arda si singurul mod in care ne vom putea da seama ca exist o scurgere este atunci cand lichidul va avea un nivel prea scazut pentru a mai putea raci aerul.

Acest agent frigorific trebuie sa ramana in stare lichida sau sa se dilate intr-un gaz la temperaturi si presiuni potrivite pentru a se asigura ca echipamentul este pastrat in siguranta in sistemul de aer conditionat si ca procesul de transfer de caldura are loc in mod corespunzator. Cei mai comuni agenti frigorifici utilizati in prezent sunt mentinuti la presiuni ridicate in sistemele in care sunt utilizati pentru a se asigura ca functioneaza corect.

Acest lucru face ca acesti agenti de racire sa se transforme foarte repede intr-un gaz daca sunt expusi la temperaturile si presiunile normale in care traim. Nu numai ca agentul frigorific din masina dumneavoastra se transforma in gaz daca este scos din sistem, dar este si incolor si inodor. Toate aceste caracteristici fac foarte dificil de vazut, mirosit sau auzit daca aveti o scurgere de agent frigorific sau de refrigerant in sistemul vehiculul dumneavoastra.

In cazul in care va confruntati cu o astfel de problema este indicat sa va adresati unui service auto de specialitate, deoarece in unele situatii identificarea scurgerii se poate dovedi a fi o operatiune foarte dificila. Cea mai comuna practica este reprezentata de adaugarea unui colorant special in interiorul sistemului de aer conditionat, iar atunci cand se actioneaza prin intermediul luminii ultraviolete aceasta substanta va straluci si vom putea identifica mult mai usor scurgerea. Pentru a putea identifica in mod corespunzator scurgerea se poate sa fie necesar sa conduceti pentru o perioada destul de lunga de timp cu sistemul de aer conditionat, dupa care este recomandat sa pastrati autoturismul intr-un garaj sau orice alt spatiu intunecat peste noapte, dupa care cu ajutorul unei lampi UV sa luminati in jurul radiatorului si a conductelor sistemului de climatizare pentru a incerca sa identificati urme ale colorantului adaugat in sistem.

In cele mai neplacute situatii este probabil ca scurgerea sa aiba loc in interiorul autovehiculului, situatie in care ar trebui sa va confruntati cu un grad ridicat de umiditate in habitaclu, care va crea condens pe interiorul parbrizului, iar in zilele foarte calduroase veti putea observa un nivel de umiditate si sub covorasele pasagerilor din fata.

Nu in ultimul rand, avand in vedere ca tehnologiile si echipamentele utilizate in domeniul auto au evoluat semnificativ in ultimii ani, atunci cand nu puteti sa identificati o astfel de scurgere sau pur si simplu nu doriti sa pierdeti timpul cu aceasta problema, aveti posibilitatea de a achizitiona un lichid refrigerant special care are in componenta si un agent de etansare al scurgerilor. Atunci cand adaugam aceasta solutie in circuitul autoturismului, cele doua substante se vor separa, agentul de etansare va umple eventualele scurgeri, in timp ce freonul va continua sa functioneze in mod normal, iar in acest fel puteti sa scapati foarte usor de scurgerile de la nivelul sistemului de climatizare.

sursa foto: https://carfromjapan.com/

Citeste si...
Scade consumul de combustibil atunci cand masina este curata?
Scade consumul de combustibil atunci cand masina este curata?

Daca in anii precedenti cand litrul de motorina era in jur de 4,5 lei prea putina lume se uita la consumul de combustibil, lucruri...

Poti adauga lichid de racire atunci cand motorul este fierbinte?
Poti adauga lichid de racire atunci cand motorul este fierbinte?

Lichidul de racire este un element esential in angrenajul oricarui autoturism si de multe ori putem sustine ca este la fel de impo...

Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?

Frana de mana este un sistem de franare diferit fata de cel principal al masinii, actionat prin apasarea pedalei de frana. Prin ac...

Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?
Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?

Imprumutat de la masinile de curse, azotul a inceput sa fie gasit si in anvelopele masinilor de serie. Merita sa pui azot in loc d...