De ce miroase uleiul de masina a benzina?

De ce miroase uleiul de masina a benzina?

In cazul in care ne oprim sa verificam nivelul de ulei de motor al masinii, iar atunci cand deschidem capota simtim un miros de combustibil puternic, cel mai probabil uleiul nostru este contaminat cu benzina. Benzina si uleiul de motorul sunt cele mai importante doua fluide din angrenajul unui autoturism si au rolul de a asigura buna functionare a motorului dumneavoastra. Cand observam ca uleiul de motor miroase a combustibil, ar trebui sa investigam situatia cat de curand pentru a identifica si remedia defectiunile inainte sa apara.

In primul rand, trebuie sa intelegem cum poate ajunge combustibilul in baia de ulei, pentru a putea identifica corect cauzele care au dus la defectiune si pentru a le remedia in timp util. In acelasi timp, in primul rand trebuie sa indepartam sursa problemei, inainte de a repara defectiunea.

In cazul in care exista o defectiune in ceea ce priveste componentele motorului, contaminarea uleiului cu benzina/motorina poate avea loc oricand. In cele ce urmeaza va vom prezenta simptomele care apar atunci cand are loc un astfel de amestec si cum sa remediati situatia. Urmatoarele cauze sunt cele mai frecvent intalnite atunci cand uleiul de motor este contaminat cu carburant:

Conducere frecventa pe distante scurte

In cazul inca care conduceti de obicei doar in oras, de cele mai multe ori pe distante scurte, este foarte probabil ca in baia de ulei sa ajunga cantitati diferite de combustibil. Atunci cand conducem la viteze ridicate, temperatura din baia de ulei va creste semnificativ si va duce la evaporarea cantitatii de combustibil care a ajuns in aceasta. Condusul pe distante scurte nu va permite carterului sa se incalzeasca suficient pentru ca combustibilul sa se evapore. In aceasta situatie, va recomandam sa incercati periodic sa conduceti pe distante lungi, la turatii ridicate sau sa luati in considerare schimbarea uleiului mai des.

Injectorul de combustibil este defect

Atunci cand vine vorba despre amestecul dintre aer si combustibil, injectoarele joaca un rol extrem de important. Acestea preiau amestecul si il trimit in cilindru, de unde va ajunge in camera de ardere a motorului. Acestea au un solenoid incorporat care este controlat de catre computerul masinii si care calculeaza cu exactitate cantitatea de combustibil care trebuie sa ajunga in motor pentru ca arderea sa aiba loc corespunzator. In cazul in care sistemul nu functioneaza corect, injectorul va pulveriza o cantitate prea mare de combustibil, acesta nu se va arde complet si se va amesteca la evacuare cu uleiul de motor.

Inelele pistonului sunt defecte

Segmentii unui piston functioneaza ca un agent de etansare care impiedica trecerea uleiului in camera de ardere si a combustibilului in carter. La fel ca si orice alta componenta care este foarte folosita si segmentii se uzeaza periodic si atunci permit trecerea combustibilului in cantitati mici catre carter si amestecarea acestuia cu uleiul de motor.

Timpii de aprindere ai motorului

Exista o multitudine de factori care pot face ca aprinderea combustibilului in camera de ardere sa nu se realizeze corect, inclusiv atunci cand injectoarele de combustibil sunt deteriorate. Indiferent de rata de aprindere, dar mai ales atunci cand aceasta nu are loc corespunzator, exista sansa ca benzina sa ajunga in carter. Atunci cand are loc un rateu de aprindere, toate ciclurile de ardere vor fi afectate, impiedicand astfel arderea corecta a aerului si a combustibilului. Amestecul nu va mai arde in mod corespunzator si o parte din acesta va ajunge in carter.

Functionarea motorului cu un raport gresit de combustibil

Fiecare motor este in asa fel proiectat incat sa functioneze cu un raport exact de aer-combustibil. Daca injectorul este defect sau carburatoarele trimit mai mult combustibil decat este necesar catre motor, camera de ardere nu va putea arde tot combustibilul si o parte se va scurge in carter. Exista multe motive pentru o astfel de defectiune, cum ar fi: deteriorarea senzorului MAP, deteriorarea senzorului aer-masa sau functionarea gresita a senzorului de oxigen.

Schimbul de ulei

Trebuie sa stiti ca o cantitate mica de combustibil care ajunge in baia de ulei nu dauneaza cu nimic si cel mai probabil vom scapa de ea prima data cand vom conduce cu viteza mai mare la un drum mai lung. Cu toate acestea, atunci cand cantitatea de combustibil ajunsa in ulei trece de 2,5%, in primul rand trebuie sa identificam care este sursa problemei, aceasta cantitate fiind mult prea mare, dupa care ar trebui sa schimbam complet uleiul si filtrele si sa ne asiguram ca am curatat carterul corespunzator, pentru ca noul ulei sa nu se contamineze.

Oricare din situatiile amintite anterior nu sunt grave daca le identificam si remediem in timp util. In schimb, daca nu observam semnele pe care le transmite masina si contiuam sa conducem in acest mod pentru o lunga perioada de timp, putem produce daune semnificative asupra motorului nostru.

Citeste si...
Ce este combustibilul E10? Consum mai mare, dar performante mai slabe?
Ce este combustibilul E10? Consum mai mare, dar performante mai slabe?

Un nou combustibil a inceput sa apara in benzinarii, in special in strainatate. Astazi vom vorbi despre carburantul denumit E10, u...

Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?

Frana de mana este un sistem de franare diferit fata de cel principal al masinii, actionat prin apasarea pedalei de frana. Prin ac...

Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?
Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?

Imprumutat de la masinile de curse, azotul a inceput sa fie gasit si in anvelopele masinilor de serie. Merita sa pui azot in loc d...

Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?

Parbrizul masinii tale este mai mult decat un geam prin care sa vezi ce este in fata ta – el te protejeaza. Fara un parbriz, restu...