De ce ruginesc franele masinii dupa ce o speli?

De ce ruginesc franele masinii dupa ce o speli?

In cazul in care obisnuiesti sa iti speli masina periodic si sa o intreti in mod corespunzator, cel mai probabil te astepti ca toate componentele autoturismului sa fie intr-o stare perfecta si nu te astepti sa vezi urme de rugina in angrenajul acestuia.

Cu toate acestea, de foarte multe ori dupa ce spalati autoturismul, mai ales daca temperatura de afara nu este foarte ridicata, este foarte probabil sa vedeti urme de rugina pe discurile de frana ale acestuia.

In cadrul acestui articol va vom explica cum are loc acest proces, de ce este unul normal si cum sa procedati in aceasta situatie.


Atunci cand fierul intra in contact cu apa, mai ales in cazul pieselor care nu au un strat de protectie neted, iar suprafata acestora este mai grunjoasa, cum ar fi placutele de frana si discurile ale unui autoturism, aparitia ruginii este un proces normal, care se instaleaza in unele cazuri surprinzator de repede. Cu toate acestea, in acest caz vorbim despre rugina de suprafata, care nu produce daune asupra pieselor metalice si care poate fi indepartata foarte usor, singura neplacere fiind aspectul estetic al masinii.

In cele ce urmeaza va vom oferi cateva sfaturi pentru a scapa usor de aceasta problema.

In primul rand, trebuie sa stim ca rugina se instaleaza atunci cand nivelul de umiditate este crescut. In cazul in care temperatura exterioara nu este ridicata, asa incat masina sa se usuce rapid dupa spalare, recomandam sa circulati 10 minute cu ea inainte de a opri la destinatie, asa incat sa permiteti uscarea componentelor metalice.

In situatia in care rugina a inceput deja sa apara, exista cateva modalitati foarte simple pe care le poate aplica orice sofer din confortul casei sale pentru a rezolva problema. Utilizand un uscator de par, un aspirator sau o suflanta de frunze, puteti sa uscati foarte rapid rotoarele masinii dumneavoastra, chiar si in cele mai reci conditii, asa incat rugina nu va avea timp sa se instaleze vreodata.

Pe de alta parte, exista si posibilitati prin care puteti interveni direct asupra discurilor dumneavoastra asa incat acestea sa nu mai rugineasca. Tot mai multi soferi echipeaza autoturismul cu discuri de frana acoperite, asupra carora este aplicat un strat subtire de polimer care are rolul de a proteja piesele metalice fata de instalarea coroziunii, ceea ce ne va ajuta in conditii mult mai severe decat atunci cand mergem la spalatoria auto.

Alte persoane aleg o varianta mai simpla si mai rapid si anume utilizarea unor inhibitori de rugina. Pe piata auto veti gasi o multitudine de spray-uri, la preturi accesibile, pe care le veti aplica simplu si rapid prin pulverizare asupra pieselor metalice pe care doriti sa le protejati si acestea vor tine rugina deoparte.

In functie de conditiile de mediu in care circulati si de numarul de kilometri parcursi, fiecare sofer poate sa aleaga alta varianta prin care sa isi intretina autoturismul. Indiferent care este aceasta, rugina trebuie tinuta la departare, iar prin metodele enuntate anterior ar trebui sa reusiti cu succes.

Citeste si...
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?

Martorul luminos care tine de TCS indica faptul ca sistemul de control tractiune este activ. Controlul Tractiunii este necesar pen...

Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?

Cand roata se strica, este inlocuita cu o roata de rezerva slim (numita si roata de rezerva, dar o roata de rezerva este dimensiun...

Este posibil sa repari o pana de cauciuc?
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?

Beculetul care monitorizeaza presiunea din anvelope s-a aprins in bord. Inainte de a realiza ceea ce se intampla, auziti sunetul f...

Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?
Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?

Astazi o sa scriem despre un motor sau mai exact un cilindru care da rateuri. Acest fenomen apare atunci cand ai un amestec de aer...