De ce scade nivelul de antigel din rezervor?

De ce scade nivelul de antigel din rezervor?

Trebuie sa intelegem care este modalitatea de functionare a sistemului de racire a motorului nostru. Lichidul de racire al motorului se deplaseaza intr-o bucla perpetua de la motor la radiator si inapoi, timp in care ajuta la mentinerea rece a sistemului pentru ca motorul sa nu se supraincalzeasca. In cazul in care lichidul iese din acest circuit si se scurge in alta parte, avem o problema cu circuitul de racire al motorului. In aceasta situatie, putem avea norocul sa observam imediat scurgerea de lichid sau sa circulam destul de mult timp fara lichid si motorul sa se supraincalzeasca.

Pentru a evita aceste situatii este indicat sa verificam periodic daca lichidul are scurgeri. In cazul in care observam abur sau condens pe capota masinii sau scurgeri sub aceasta, imediat trebuie sa ne dam seama ca exista o problema si trebuie sa identificam de unde provine. Acum ca am aflat ca exista o scurgere a lichidului de racire, trebuie sa vedem si ce cauzeaza aceasta scurgere.

De cele mai multe ori aceasta se datoreaza unui furtun crapat, a unei mici gauri in radiator sau unei probleme la pompa de apa. In unele situatii, exista posibilitatea ca lichidul sa se scurga in interiorul motorului sau prin degivrator si atunci nu ne vom da seama decat daca verificam in recipientul special nivelul de lichid.

Pentru a gasi semne clare ca exista o scurgere a lichidului de racire, trebuie sa inspectam masina dimineata, dupa ce a fost parcata pentru un timp mai lung. Orice balta sau picaturi pe care le observam sub capota ne indica o scurgere de un anume fel. In cazul in care picaturile nu miros a apa si au orice alt tip de miros, ne putem gandi ca trebuie sa verificam nivelul lichidului de racire. In acest caz trebuie sa deschidem capota, sa verificam recipientul cu lichid, furtunurile, componentele radiatorului precum si daca exista scurgeri de lichid pe alte piese ale masinii.

In cazul in care am verificat toate piesele si am parcurs toti pasii amintiti anterior si nu am identificat nici o scurgere, exista posibilitatea sa existe o problema la garnitura rezervorului. De asemenea, trebuie sa verificam si capacul radiatorului, deoarece acolo se face controlul presiunii si o parte din lichid este scos intr-un recipient de preaplin. In cazul in care capacul este defect, acesta va elibera prea mult lichid intr-un timp scurt si lichidul va ajunge in preaplin.

Acestea fiind spuse, trebuie sa ne uitam dupa urmatoarele semne:

Este foarte important sa urmarim constant situatia si nivelul lichidului de racire, chiar daca momentan nu avem nici o problema cu acesta, pentru a ne asigura ca intotdeauna nivelul este optim. In situatia in care lichidul este contaminat este indicat sa consultati manualul de utilizare al masinii pentru a curata corect rezervorul si a il umple la loc. In acest fel, veti evita aparitia altor probleme mult mai grave care pot produce daune considerabile.

Citeste si...
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?

Cand roata se strica, este inlocuita cu o roata de rezerva slim (numita si roata de rezerva, dar o roata de rezerva este dimensiun...

Este posibil sa repari o pana de cauciuc?
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?

Beculetul care monitorizeaza presiunea din anvelope s-a aprins in bord. Inainte de a realiza ceea ce se intampla, auziti sunetul f...

Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?
Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?

Astazi o sa scriem despre un motor sau mai exact un cilindru care da rateuri. Acest fenomen apare atunci cand ai un amestec de aer...

Este sigur sa conduci cu un motor gripat?
Este sigur sa conduci cu un motor gripat?

Exista numeroase motive care pot duce la functionarea incorecta a motorului: injector infundat sau care nu functioneaza in parame...