Despre 1MZ-FE de la Toyota

Despre 1MZ-FE de la Toyota

Motorul pe benzina V6 de 3,5 litri V6 pentru montare transversala a fost introdus in 2004. Modelul 2GR-FE a inlocuit versiunea precedenta 1MZ-FE V6 si legendarele sase motoare 2JZ inline.

Motorul nou a devenit foarte repede o alegere populara pentru vehiculul Toyota produs in serie, cum ar fi Toyota Camry, Toyota Rav4 si Highlander. Modelul 2GR prezinta aplicatia larg raspandita, nu numai in modelele Toyota, ci si in automobilele Lexus 350 (Lexus IS 350, GS 350, RX 350 si altele). Apropo, Lotus Evora S si Exige S au fost echipate exact cu acel motor.

La fel ca 1GR-FE, 2GR-FE are un bloc cilindric din aliaj de aluminiu turnat in forma de punte, cu garnituri cilindrice din fonta. Unghiul V intre bratele cilindrilor este de 60 de grade. Garniturile sunt distribuite in materialul blocului.

Motorul are un arbore cotit din otel forjat, cu cinci contragreutati si tije de legatura forjate. Pistoanele din aliaj de aluminiu au fuste acoperite cu rasina pentru a reduce frecarea. Blocul motorului este echipat cu jeturi de ulei care pulverizeaza ulei pe pistoane si reduc temperatura interna.

Fiecare cap de cilindru este o unitate din trei piese: capul cilindrului insusi, carcasa arborelui cu came si capacul chiulasei. Toate componentele sunt fabricate din aliaj de aluminiu. Motorul dispune de arbori cu came duale cu arbore dublu (arborii de admisie si de evacuare pentru ambele linii de cilindri).

Lantul primar de distributie actioneaza exclusiv arborii cu came; arborii cu came de evacuare sunt actionati prin intermediul arborilor cu came prin intermediul lanturilor secundare. Sincronizarea valvelor este echipata cu sistemul Dual VVT-i al Toyota. Valvele sunt actionate prin brate oscilante. Jocul valvei este reglat automat prin dispozitive de reglaj hidraulic (tacheti).

Motorul 2GR are o galerie de admisie geometrica variabila din plastic. ACIS-ul Toyota variaza lungimea galeriei de admisie in functie de turatia motorului prin deschiderea si inchiderea supapei de control a aerului de admisie. Supapa de acceleratie este controlata electronic cu ajutorul sistemului ETCS-I (Sistem electronic de control al acceleratiei - inteligent).

Pedala de acceleratie nu are o conexiune fizica cu corpul clapetei, doar cu senzorul de pozitie si cu firele. Motorul a primit un sistem de injectie secventiala de combustibil de tip L si o aprindere a lui Toyota. Fiecare bujie are o bobina de aprindere individuala integrata in capacul bujiei.

Gazele de esapament ies prin colectoarele de evacuare din otel inoxidabil (colectori) si un convertor catalitic cu trei cai pe ambele parti.

Motorul 2GR-FSE

Motorul 2GR-FSE este utilizat la majoritatea vehiculelor Lexus si japoneze. Aceasta versiune include sistemul de injectie twin D-4S al Toyota (injectie directa si portul combustibil). Combinatia intre injectia directa si injectia conventionala a portului necesita sisteme separate de combustibil de joasa si inalta presiune.

De asemenea, motorul a primit noi capete cilindrice cu injector de combustibil direct de presiune ridicata, pozitionate la partea exterioara a supapelor de admisie. Pistoanele au o forma reproiectata si sunt fabricate dintr-un aliaj de aluminiu, pentru a rezista incarcaturilor mari.

Datorita capacitatii de a asigura o mai buna racire a amestecului de aer-combustibil prin injectia directa de combustibil in camera de ardere, raportul de compresie a fost marit pana la 11,8: 1. La fel ca 2GR-FE, motorul este echipat cu sistemele Toyota ETCS-I, ACIS si DIS.

Citeste si despre: 1UR-FE de la Toyota

Motorul 2GR-FKS

2GR-FKS este cel mai nou motor V6 de 3,5 litri dintre toate versiunile de 2GR. A fost pentru prima data introdus in 2015 ca inlocuitor pentru autovehiculele Lexus 2GR-FSE. Dar cativa ani mai tarziu, acest motor a devenit un motor V6 standard pentru Toyota Camry si Highlander. Noul motor nu este altceva decat evolutia modelului 2GR-FSE.

Motorul isi pastreaza arhitectura si a primit ultimele tehnologii avansate ale Toyota in dezvoltarea motorului. 2GR-FKS poate trece de la ciclul Otto la o functionare cu ciclu Atkinson pentru o mai buna economie de combustibil. Acest lucru este realizat prin utilizarea VVT-iW pe arborii cu came (Sincronizarea variabila a valvelor - Intelligent Wide).

Motorul utilizeaza in continuare un sistem de reglare variabila a valvei de evacuare (VVT-i). Motorul a fost echipat, de asemenea, cu sistemul de aprindere cu bobina DIS, ETCS-I si ACIS. La fel ca 2GR-FSE, 2GR-FKS are o injectie combinata directa si injectie combustibila port (Toyota D-4S).

Modificarile semnificative sunt observate in sistemul de evacuare. Acum, galeriile de evacuare sunt integrate in capetele cilindrilor, iar circuitul EGR este racit.

Citeste si despre: 1VD-FTV de la Toyota

Probleme ale motorului 2GR-FE / FSE / FKS si fiabilitatea 

Toyota a organizat o campanie de rechemare pentru masinile cu 2GR-FE si 2GR-FSE produse pana in 2010. Motivul pentru aceasta, a devenit o problema cu o scurgere de ulei din furtunul de cauciuc care alimenteaza sistemul de lubrifiere VVT-i. Producatorul a inlocuit piesa de cauciuc cu o teava de metal.

Daca motorul 2GR are o suprafata de perete a cilindrului deteriorata, intregul bloc de cilindri trebuie inlocuit. Peretii subtiri ai garniturii cilindrului fac ca motorul sa nu poata patrunde blocul. Garniturile in sine sunt distribuite in blocul de motor din aluminiu.

Motorul 2GR-FSE prezinta supraincalzirea celui de-al cincilea cilindru. Acest lucru este cauzat de defectul de proiectare. Problema duce la un consum ridicat de ulei la inceput si aparitia zgarieturilor pe peretele cilindrului mai tarziu. Daca cititi mai sus, acum stiti sfarsitul scump al acestei povestiri.

Intreaga familie GR are o problema comuna cu pompa de apa nesigura si bobinele de aprindere. In unele cazuri, acestea nu dureaza mai mult de 30-50.000 kilometri, ceea ce este foarte enervant.

Modelul 2GR-FE are o longevitate de aproximativ 300.000 km. Motoarele 2GR-FSE si 2GR-FKS sunt mai avansate din punct de vedere tehnologic, puternice si eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil, dar mai putin fiabile.

Modificari

2GR-FXE

Motorul 2GR-FXE prezinta ciclul Atkinson. Acesta a fost bazat pe modelul 2GR-FE si oferit in hibridele Lexus GS 450h, RX 450h si Toyota Highlander Hybrid din 2010 pana in 2015.

Acea versiune utilizeaza sistemul EGR racit VVT-i si D-4S (multi-port si injectie directa) in Lexus GS 450h. Puterea de iesire fara D-4S este de 245 CP (183 kW), cu D-4S - 292 cp (218 kW).

2GR-FXS

Aceasta este o versiune speciala a modelului 2GR-FKS utilizat in aplicatiile hibride de vehicule prudentiale 2015. Gama de putere este de 308-338 CP (230-252 kW). Motorul este oferit in modelele Lexus GS 450h, RX 450h si Toyota Highlander Hybrid.

2GR-FZE

Motorul este o versiune supraincarcata a 2GR-FE utilizata in Lotus Exige S, Lotus Evora S / GTE si TRD Aurion. Supraincarcatul 2GR-FE a fost echipat cu compresorul cu patru lobi Eaton TVS (Twin Vortices System).

Vehiculele Lotus au fost echipate cu un motor supraalimentat 2GR-FSE de catre compresorul Harrop HTV 1320.

Citeste si despre: comparatie motor Diesel, Hibrid si Electric

Sursa foto: australiancar.reviews, youtube.com, weisstoyota.com

Articole similare
Curaj romanesc: Primul MINI Electric de competitie, pregatit in tara noastra de Vitesco Technologies

Curaj romanesc: Primul MINI Electric de competitie, pregatit in tara noastra de Vitesco Technologies

MINI SE va fi transformat in automobil de competitie si va participa la curse!

Masina ta nu porneste la prima cheie?

Masina ta nu porneste la prima cheie?

In cazul in care cheia in sine este problema, si nu o alta avarie tehnica, trebuie sa inlocuiesti cheia cu una noua.

Totul despre conducerea defensiva

Totul despre conducerea defensiva

Conducerea defensiva se refera la soferii care prioritizeaza siguranta pe sosele in fata a orice altceva atunci cand se afla la volan.

Cod eroare OBD2 P0312

Cod eroare OBD2 P0312

Acest cod se refera la eroarea cilindrului 12, rateul acestuia.