Despre motorul 4G63 de la Mitsubishi

Despre motorul 4G63 de la Mitsubishi

Motorul 4G63 este membru al familiei Mitsubishi Sirius 4G6, introdus pentru prima data in 1980. Acesta este motorul cu patru cilindri de 2,0 litri pe benzina natural aspirat (versiunea turbo este motorul 4G63T). Modelul 4G63 este puternic modificat cu motorul G63B (o versiune cu opt valve cu carburator SOHC instalata in diferite modele Mitsubishi pana in 1986-88).

Acest motor are o istorie lunga si a fost utilizat intr-o gama larga de aplicatii (in cazul vehiculelor Mitsubishi, Plymouth, Dodge, Eagle si Hyundai). Au existat numeroase versiuni cu actualizari noi si parti diferite in timpul productiei.

Motorul 4G63 are intotdeauna un bloc de cilindru din fonta. Blocul motorului este echipat cu doi arbori de echilibrare (arbori silentiosi). De asemenea, vine cu arborele cotit de otel si tijele de legatura si pistoanele turnate din aliaj de aluminiu (unele motoare au pistoane din aluminiu cu insertii de otel).

Depinde de modificare, motorul are mai multe tipuri de chiulase din aluminiu: cap SOHC cu 8 valve, cap SOHC cu 16 valve si cap DOHC cu 16 valve. Toate versiunile utilizeaza cureaua de distributie pentru a actiona admisia si arborii cu came de evacuare sau doar un singur arbore cu came.

Chiulasele cu arbori cu came duble deasupra blocului motor sunt oferite incepand din 1987. Aceste motoare au, de asemenea, brate basculante, dar cu compensare automata a valvelor hidraulice. Diametrul supapei de admisie este de 33 mm; diametrul supapei de evacuare este de 29 mm.

Toate motoarele 4G63 au fost echipate cu sistemul electronic de injectie a combustibilului Mitsubishi, numit ECI-MULTI. Motoarele DOHC au primit si aprinderea electronica.

Motorul a castigat faima datorita versiunii turbo 4G63T si numeroaselor victorii ale masinilor Mitsubishi in competitii de raliuri cu acest motor turbo de 2.0 litri din 1988. Impreuna cu versiunea 2.0l, producatorul a produs fratele mai mare - motorul de 2.4 litri 4G64.

Mitsubishi a oprit productia modelului 4G63 si l-a inlocuit cu noua generatie a motoarelor de 2.0 litri - motorul 4B11. Insa modelul 4G6 este inca instalat astazi de unii producatori chinezi in vehicule noi.

Aplicabilitate: Mitsubishi Eclipse, Mitsubishi Galant, Mitsubishi L200/Triton, Mitsubishi Lancer, Mitsubishi Outlander, Mitsubishi Space Runner/RVR, Mitsubishi Chariot/Nimbus/Space Wagon, Mitsubishi Cordia, Mitsubishi Delica, Mitsubishi Dion, Mitsubishi Starion, Mitsubishi Tredia, Dodge Colt Vista/Eagle Vista Wagon, Eagle Talon/Plymouth Laser.

Problemele ale motorului 4G63 si fiabilitatea

Tachetii supapelor hidraulice sunt foarte sensibili la calitatea combustibilului. Rulmentii blocati ai arborilor de echilibrare pot provoca daune grave la motoare. Este recomandat sa pastrati curat sistemul de ulei, printre care si filtrul de ulei si sa folositi ulei de motor de buna calitate si verificati starea curelei.

Unii oameni prefera sa elimine complet arborele de echilibrare prin instalarea unui kit special aftermarket de eliminare a arborelui de echilibrare.

In general, modelul 4G63 este cunoscut ca un motor foarte fiabil. Majoritatea au deja un kilometraj urias de aproape 300.000-400.000 km. Dar motorul este usor de reconstruit si reparat, deoarece componentele OEM si cele de inalta performanta sunt disponibile si usor de cumparat.

Modificari

4G631 - 133 CP la 6000 rpm, 176 ft (176 Nm) la 4750 rpm. Acesta este un motor SOHC cu 16 valve, cu raport de compresie 10: 1. Puteti gasi unul dintre acestea in Mitsubishi Galant E33, Space Wagon / Chariot / Nimbus.

4G632 - o versiune putin mai puternica de 137 CP. Are aceleasi specificatii ca si motorul 4G631. Aplicatie: Mitsubishi Galant E55.

4G633 - 109 CP la 5500 rpm, 159 Nm (159 Nm) la 4500 rpm. Motorul are capul cilindric cu 8 valve, cu un singur arbore cu came pe partea superioara si un raport de compresie scazut de 9: 1. Aplicatie: Mitsubishi Galant E33, Space Wagon.

4G635 - 144 CP la 6500 rpm, 170 Nm (170 Nm) la 5.000 rpm. Acesta este un motor DOHC cu 16 valve; raportul de compresie este de 9,8: 1. Aplicatie: Mitsubishi Galant E33, Eclipse.

4G636 - 133 CP la 6000 rpm, 176 ft (176 Nm) la 4750 rpm. Acesta este de asemenea un motor cu 16 valve, dar cu cap SOHC; raportul de compresie este de 10: 1. Aplicatie: Mitsubishi Galant E33 / EA2A, Chariot / Space Wagon / Nimbus, RVR / Space Runner.

4G637 - 135 CP la 5750 rpm, 176 Nm la 4500 rpm, cap DOHC, 16 valve, raportul de compresie este de 10,5: 1.

Sursa foto: cardomain.com, youtube.com,