Acest motor diesel este raspandit si folosit de Ford, dar si de Volvo, PSA, Mini, Mazda si Suzuki. Motorul de 1,6 litri face parte dintr-o familie de motoare diesel cu patru cilindri numita DLD, care include si DLD-414 de 1,4 litri si DLD-418 de 1,8 litri. Productia motoarelor DLD este in Marea Britanie.
Blocul cilindrului este fabricat din aliaj usor de aluminiu. Motorul are si un cap de cilindru din aluminiu cu 16 valve, de asemenea. In capul cilindrului sunt instalate curele de distributie si lantul mic. Toate motoarele DLD au sistemul Common Rail.
DLD-416 este echipat cu un turbocompresor Garrett GT15 cu intercooler si geometrie variabila. In 2011, in loc de 16 capuri de supapa, motorul a primit un cilindru cu 8 valve, cu un arbore cu came (motoare DV6C si DV6D).
Aplicabilitate: Ford C-Max/Grand C-Max, Ford Fiesta, Ford Fusion (European), Ford Focus, Ford Focus C-MAX
Probleme ale motorului 1.6l Duratoq DLD-416/DV6 si fiabilitate
Motorul diesel Ford 1.6 TDCI are o fiabilitate excelenta, mai mult decat versiunea 1.8. Autovehiculele cu motorul DLD-416 DV6 merg fara probleme la mai mult de 150.000 km.
O problema serioasa a modelului 1.6 TDCI este esecul turbo. Problemele legate de aprovizionarea cu ulei datorita acumularii de reziduuri in conductele de alimentare cu ulei poate duce la defectarea turbo.
Sursa foto: en.wikipedia.org