Despre motorul K7M 1.6 de la Renault

Despre motorul K7M 1.6 de la Renault

Motorul K7M este un motor de 1,6 litri bazat pe componentele K7J, cu alte cuvinte este versiunea mai puternica, care ofera un confort sporit, fara o crestere semnificativa a consumului de carburant.

Blocul cilindrilor motorului K7M este mai inalt decat blocul K7J. Acest lucru se datoreaza faptului ca exista un alt arbore cotit, iar motorul a crescut cu 10,5 mm. Pistoanele K7J si K7M au acelasi diametru, dar pistoanele K7M au o alta inaltime de compresie.

Celelalte componente sunt identice - capul cilindric cu 8 valve din aluminiu SOHC, tijele de legatura, pompa de ulei, colectoarele de admisie si evacuare. Motorul are si curea de distributie. Sistemul de injectie a combustibilului multi-punct de 1.6 litri K7M si sistemul de control al emisiilor EGR de recirculare a gazelor de esapament.

Acest motor de 1,6 litri este mai preferat decat motorul de 1,4 litri pentru condusul zilnic si asta pentru ca multi cumparatori si-au oprit alegerea la motorul K7M.

Specificatii motor

Aplicabilitate: Renault Megane, Renault Scenic, Renault Clio II, Dacia Logan, Dacia Sandero, Dacia Lodgy, Dacia Dokker

Probleme ale motorului Renault K7M si fiabilitate

  1. Motoarele K7M sufera destul de mult la defectarea garniturii de etansare (amestecarea lichidului de racire si a uleiului de motor) datorita unei pompe de racire slabe si supraincalzirii.
  2. Motorul functioneaza ca un motor diesel datorita lagarelor de arbori cu came uzate. Acest lucru se poate intampla la aproape 60.000 km.

Dar, de fapt, motorul este foarte fiabil. Este echipat cu tehnologii simple, ieftine si testate in timp. Durata de viata a motorului K7M este de 400.000 km.

Modificari

K7M702 / 703/790 – motorul de 90 CP (66 kW) pentru 1995-1999 Renault Megane, Renault Scenic.

K7M720 – motorul de 75 CP (55 kW) pentru anii 1995-1999 Renault Megane, Renault Scenic.

K7M744 / 745 – motor de 90 CP (66 kW) pentru 1998-2003 Renault Clio II.

K7M710 – motorul de 86 CP (64 kW) pentru Dacia Logan 2004-2010 si Dacia Sandero 2008-2010.

K7M800 – motorul de 83 CP (62 kW) pentru 2011-p / d Dacia Logan și Dacia Sandero.

K7M812 - motor de 80 CP (60 kW) pentru 2012-p / d Dacia Lodgy si Dacia Dokker.

Sursa foto: en.wikipedia.org, automaniac.org

Citeste si...
Ce se intampla daca conduci cu motorul la turatie maxima?
Ce se intampla daca conduci cu motorul la turatie maxima?

Cu totii am fost cel putin o data in situatia in care acul de la turometru a trecut peste linia rosie si motorul masinii parea ca...

Ce se intampla daca invarti cheia in contact cu motorul pornit?
Ce se intampla daca invarti cheia in contact cu motorul pornit?

Se poate intampla de multe ori ca din neatentie sau oboseala, atunci cand masina sta la relanti, mai ales daca motorul ruleaza sil...

Tu stiai ca daca iti incalzesti masina in acest fel vei distruge motorul?
Tu stiai ca daca iti incalzesti masina in acest fel vei distruge motorul?

Tocmai am intrat in sezonul rece, astfel incat ne-am propus sa venim in ajutorul soferilor cu o informatie care in unele situatii...

Motorul masinii oscileaza la ralanti?
Motorul masinii oscileaza la ralanti?

O problema obisnuita pe care proprietari de autovehicule o experimenteaza, este un ralanti oscilant, masina sta turata sau subtura...