Motorul K7M este un motor de 1,6 litri bazat pe componentele K7J, cu alte cuvinte este versiunea mai puternica, care ofera un confort sporit, fara o crestere semnificativa a consumului de carburant.
Blocul cilindrilor motorului K7M este mai inalt decat blocul K7J. Acest lucru se datoreaza faptului ca exista un alt arbore cotit, iar motorul a crescut cu 10,5 mm. Pistoanele K7J si K7M au acelasi diametru, dar pistoanele K7M au o alta inaltime de compresie.
Celelalte componente sunt identice - capul cilindric cu 8 valve din aluminiu SOHC, tijele de legatura, pompa de ulei, colectoarele de admisie si evacuare. Motorul are si curea de distributie. Sistemul de injectie a combustibilului multi-punct de 1.6 litri K7M si sistemul de control al emisiilor EGR de recirculare a gazelor de esapament.
Acest motor de 1,6 litri este mai preferat decat motorul de 1,4 litri pentru condusul zilnic si asta pentru ca multi cumparatori si-au oprit alegerea la motorul K7M.
Specificatii motor
- Producator: Renault
- Anii de productie: 1995 - prezent
- Material bloc cilindru: Fonta
- Chiulasa: Aluminiu
- Tipul combustibilului: Benzina
- Sistem de alimentare: Injectie de combustibil
- Configuratie: In linie
- Numarul de cilindri: 4
- Supape pe cilindru: 2
- Schema de comanda a supapelor: SOHC
- Diametru, mm: 79.5
- Cursa, mm: 80.5
- Capacitate, cc: 1598
- Tipul motorului cu combustie interna: In patru timpi, aspirat in mod natural
- Rata compresiei: 9.5
- Putere, HP: 75-90/5000-5500
- Cuplu: 128/3000
- Ulei recomandat: 5W-40, 5W-30 (Elf Excellium 5W40)
- Capacitate ulei de motor, litri: 3.4
Aplicabilitate: Renault Megane, Renault Scenic, Renault Clio II, Dacia Logan, Dacia Sandero, Dacia Lodgy, Dacia Dokker
Probleme ale motorului Renault K7M si fiabilitate
- Motoarele K7M sufera destul de mult la defectarea garniturii de etansare (amestecarea lichidului de racire si a uleiului de motor) datorita unei pompe de racire slabe si supraincalzirii.
- Motorul functioneaza ca un motor diesel datorita lagarelor de arbori cu came uzate. Acest lucru se poate intampla la aproape 60.000 km.
Dar, de fapt, motorul este foarte fiabil. Este echipat cu tehnologii simple, ieftine si testate in timp. Durata de viata a motorului K7M este de 400.000 km.
Modificari
K7M702 / 703/790 – motorul de 90 CP (66 kW) pentru 1995-1999 Renault Megane, Renault Scenic.
K7M720 – motorul de 75 CP (55 kW) pentru anii 1995-1999 Renault Megane, Renault Scenic.
K7M744 / 745 – motor de 90 CP (66 kW) pentru 1998-2003 Renault Clio II.
K7M710 – motorul de 86 CP (64 kW) pentru Dacia Logan 2004-2010 si Dacia Sandero 2008-2010.
K7M800 – motorul de 83 CP (62 kW) pentru 2011-p / d Dacia Logan și Dacia Sandero.
K7M812 - motor de 80 CP (60 kW) pentru 2012-p / d Dacia Lodgy si Dacia Dokker.
Sursa foto: en.wikipedia.org, automaniac.org