Nivel scazut lichid ambreiaj: ce e de facut?

Nivel scazut lichid ambreiaj: ce e de facut?

Efectele unui nivel scazut al lichidului de ambreiaj la masina

Daca ati observat in ultima vreme faptul ca ambreiajul masinii dumneavoastra se comporta oarecum ciudat, atunci este foarte posibil ca problema sa nu tina neaparat de discul de ambreiaj care necesita schimbare, ci de nivelul scazut al lichidului de ambreiaj.

Indiferent ca semnalele pe care le emite masina va directioneaza spre o potentiala problema a ansamblului ambreiajului, in anumite situatii rezolvarea acesteia poate consta in restabilirea nivelului lichidului de ambreiaj, in acest mod putand preintampina aparitia unor terte defectiuni care vor scoate din buzunar sume de bani nejustificat de mari.

Aceasta este ratiunea pentru care nu se recomanda tergiversarea diagnosticarii defectiunii in sine, in acest mod castigand timp pretios si scutind necesitatea inlocuirii unor componente mult mai scumpe din structura masinii.

Vom prezenta, in cele ce urmeaza, semnalele unui ambreiaj care nu functioneaza in parametri optimi, precum si cauzele care pot conduce la un comportament anormal al ambreiajului masinii.

Pedala moale de ambreiaj

La momentul la care se actioneaza pedala de ambreiaj a masinii, aceasta trebuie sa se simta moderat de tare, avand o cursa neteda si prezentand elasticitate. In conditiile in care pedala de ambreiaj este perceputa ca fiind moale la piciorul conducatorului auto, aceasta inseamna ca va semnaleaza probleme legate de nivelul de lichid de ambreiaj din dotarea masinii dumneavoastra.

O pedala de ambreiaj moale ca un burete are drept cauza prezenta aerului la nivelul conductei de ambreiaj, de la nivelul cilindrului principal la cel al cilindrului sclav; acesta are o viteza de comprimare diferita spre deosebire de cea a lichidului de ambreiaj.

In cazul in care va confruntati cu o astfel de situatie, va recomandam sa procedati la scoaterea aerului din ansamblul ambreiajului si la completarea nivelului de lichid de ambreiaj;

Rezistenta crescuta la momentul actionarii schimbatorului de viteze

Daca ajungeti la concluzia ca schimbatorul de viteze opune rezistenta la momentul schimbarii vitezelor, atunci inseamna ca va confruntati cu o problema posibil legata de nivelul de lichid de ambreiaj al masinii dumneavoastra.

Exista conducatori auto care pun acest aspect pe seama nesincronizarii dintre actionarea pedalei de ambreiaj si schimbarea treptelor de viteza, aspect care nu are niciun fel de legatura cu situatia de fata.

De fapt, volumul mic de lichid de ambreiaj nu contribuie la realizarea presiunii hidraulice necesare in vederea miscarii integrale a cilindrului sclav; ambreiajul nu realizeaza decuplarea completa, astfel ca trecerea in viteza urmatoare este mai dificila.

Daca va confruntati cu o astfel de situatie la masina, atunci este necesara completarea nivelului lichidului de ambreiaj, sansele ca problemele sa dispara in acest mod fiind destul de ridicate;

Cursa impiedicata / tremurata la momentul trecerii prin treptele de viteza

Actionati cutia de viteze si observati daca la momentul slabirii pedalei de ambreiaj se observa o miscare brusca sau o clatinare. Mai mult, exista varianta in care puteti observa faptul ca ambreiajul masinii nu reuseste decuplarea decat in conditiile in care pedala este la nivelul podelei.

Astfel de situatii sunt usor de confundat cu situatia care implica arderea ambreiajului, insa de multe ori se poate ca problema in sine sa fie cauzata de nivelul scazut al lichidului de ambreiaj;

Scrasnetele resimtite la momentul schimbarii vitezelor

In conditiile in care nivelul lichidului de ambreiaj scade simtitor, conducatorii auto pot resimti probleme majore la momentul schimbarii vitezelor masinii, sarcina devenind uneori chiar imposibila.

Situatia este neplacuta inclusiv pentru conducatorii auto cu ani buni de experienta in trafic, la momentul schimbarii vitezelor masina scrasnind serios. In aceasta situatie actionarea ambreiajului masinii va pune cu greu in miscare cilindrul sclav, ambreiajul ramanand angajat cu volantul.

Continuarea conducerii masinii in aceasta maniera poate cauza defectiuni la nivelul discului de ambreiaj, respectiv uzura prematura.

Modalitatea de completare a lichidului de ambreiaj la masina

Completarea lichidului de ambreiaj la masina nu reprezinta o operatiune laborioasa, fiind necesara intai de toate identificarea rezervorului din zona peretului de protectie. Ulterior, se va proceda la eliminarea capacului si completarea cu lichid nou dintr-un recipient achizitionat dintr-un magazin de profil.

Recomandarea noastra este a nu completa niciodata nivelul lichidului de ambreiaj fara sa va documentati cu privire la caracteristicile masinii dumneavoastra din manualul de utilizare al acesteia. Acolo veti regasi toate informatiile necesare efectuarii acestei operatiuni in mod corect, in acest mod neriscand eventuale probleme ulterioare.

De asemenea, va recomandam ca in situatia in care va confruntati cu o scadere considerabila a nivelului de lichid de ambreiaj sa faceti un drum in service in vederea efectuarii unei inspectii generale a ansamblului ambreiajului masinii dumneavoastra. Procedand in acest mod veti identifica orice scurgere de lichid care necesita interventie reparatorie.

Acestea fiind spuse, speram ca articolul de fata v-a oferit cateva informatii utile cu privire la modalitatea in care trebuie sa actionati in cazul in care va confruntati cu un nivel scazut al lichidului de ambreiaj.

sursa foto: https://www.yourmechanic.com/

Citeste si...
De ce se opreste motorul daca dai prea repede drumul la ambreiaj?
De ce se opreste motorul daca dai prea repede drumul la ambreiaj?

In cazul in care te-ai intrebat vreodata de ce masina ta blocheaza sau opreste motorul atunci cand eliberezi ambreiajul autoturism...

Ce se strica mai intai la un kit de ambreiaj?
Ce se strica mai intai la un kit de ambreiaj?

Kit-ul de ambreiaj al oricarui autoturism este o componenta esentiala pentru acesta, deoarece ambreiajul face conexiunea intre mot...