Opinia Primarului Sector 6, Ciprian Ciucu, cu privire la modalitatea de eliberare a trotuarelor: „Astept ca pe Mos Craciun ordinul Ministerului Mediului”

Opinia Primarului Sector 6, Ciprian Ciucu, cu privire la modalitatea de eliberare a trotuarelor: „Astept ca pe Mos Craciun ordinul Ministerului Mediului”

Ciprian Ciucu, Primarul sectorului 6 al Capitalei, este de parere ca „daca vine cineva si zice ca ridica 100.000 de masini peste noapte, e cel putin nerealist“, in opinia edilului totul trebuind facut progresiv, „bucatica cu bucatica“.

De asemenea, potrivit hotnews.ro, care il citeaza pe primar, „in fiecare jumatate de an mai recuperezi ceva, ca oamenii sa aiba timp sa-si modifice comportamentul si sa gaseasca solutie“. Astfel, acesta este de parere ca termenul realist pentru eliberarea trotuarelor de masini se invarte in jurul a sase ani.

Primarul atrage atentia asupra faptului ca locurile de parcare ajung pentru numai 30% dintre autovehiculele sectorului, Primaria neavand cum sa remedieze aceasta situatie „nici daca s-ar aloca bugetul sectorului pe 10 ani“.

De asemenea, acesta este de parere ca cea mai mare problema a orasului este reprezentata de lipsa unei strategii de mobilitate si descurajare a importurilor de autoturisme vechi: „Eu astept ca pe Mos Craciun acest ordin al Ministerului Mediului prin care oamenii isi vor putea lua niste bani pe masinile vechi. Stiti, ca se dau 3.000 de lei pe masini vechi, mai vechi de 15 ani, sunt foarte multe in continuare. Eu as duce mai jos acest prag, as duce la 10 ani. Asa o sa mai dispara o parte dintre masini si o sa mai elibereze niste locuri de parcare, informale mai degraba“.

Mai mult, acesta aminteste ca este nevoie de „o viziune clara pe mobilitate in orasul acesta“, in lipsa careia „oamenii vor continua sa foloseasca masina“.

Cei de la hotnews.ro au dat publicitatii un interviu cu Ciprian Ciucu, Primarul Sectorului 6, cu privire la problema parcarilor in contextul cresterii parcului auto, pe care il redam partial, in cele ce urmeaza, in vederea informarii cititorilor nostri:

Despre masinile parcate pe trotuar

Aceasta problema nu este doar in Sectorul 6. Este generalizata in Bucuresti. De obicei, raportul de locuri de parcare la masini este de 1 la 3. In Sectorul 6 sunt sunt 150.000 de masini si undeva la 45.000 de locuri de parcare. In momentul in care ai locuire densa, ai locuire pe verticala, blocuri si strazi care au fost proiectate pentru orice altceva decat pentru atat de multe masini, oamenii nu au unde sa parcheze masinile si le parcheaza pe trotuare. Problema este agravata de faptul ca exista aceasta legislatie care permite import foarte ieftin de masini. Guvernul a avut o incercare de a stopa asta, acum 10 ani, prin taxa de mediu, dar au scos-o imediat si vin la primari ca sa gaseasca o solutie;

Putem sa gasim o solutie, nu stiu, daca crestem suprafata Terrei sau orasului, sa facem locuri de parcare. Legea iti interzice sa transformi spatiile verzi in parcari. Ramane solutia, ceea ce noi si facem, dar este foarte costisitoare sa faci parcari supraetajate si aici daca gasesti teren, pentru ca foarte mult teren a fost insusit de diversi de-a lungul timpului care, ce sa vezi, au facut alte blocuri care au generat alte nevoi de locuri de parcare.

Am facut 4.000 de locuri de parcare

Am creat pana acum undeva la 4.000 de locuri noi de parcare, prin reproiectare sau prin acoperirea unor maidane unde se parca pur si simplu sau nu se parca, am venit cu proiecte si am creat locuri de parcare noi. De exemplu, in zona strazii Trenului, in Militari. In Militari am facut de fapt cele mai multe locuri de parcare fiindca acolo este si cea mai mare nevoie;

Facem mai multe parcari de tip rastel, pentru ca sunt si singurele care pot fi facute si au anumite avantaje, anul viitor vom face vreo 4 astfel de de parcari;

Dar oricat am face, nu poti sa faci suficient. Ar trebui sa dedici bugetul intregului Sector pe 10 ani ca sa poti sa acoperi nevoia de locuri de parcare. Inca ceva, sunt foarte multi oameni care nu folosesc masinile, le lasa acolo, inclusiv pe Bulevardul Iuliu Maniu, le este frica sa nu isi piarda locul de parcare si blocheaza prima banda, cu zilele, saptamanile lunile cateodata. Noi am inceput sa ridicam masini care sunt abandonate, am creat acest serviciu de la zero, el nu exista, si avem deja cateva mii de locuri eliberate. Da, prin faptul ca oamenii au plecat cu masinile, le-au dus in alta parte sau le-am ridicat si le-am dus si le-am valorificat.

Solutia este sa facem ceva cu aceste importuri de masini vechi si o strategie de mobilitate

Solutia este sa facem ceva cu aceste importuri de masini vechi si o strategie de mobilitate. Ce se intampla? La mine in sector arterele principale sunt administrate de catre PMB, dar se intampla doar pe hartie, ca, de fapt, niciun politist de la Capitala nu vine vreodata in sector decat asa, sa faca cate o vizita la agentii economici, dar nu vin sa se ocupe de aceste artere;

Am ridicat masini din statiile STB si acolo unde blocheaza intersectiile;

Dar eu astept ca pe Mos Craciun acest ordin al Ministerului Mediului prin care oamenii isi vor putea lua niste bani pe masinile vechi. Stiti, ca se dau 3.000 de lei pe masini vechi, mai vechi de 15 ani, sunt foarte multe in continuare. Eu as duce mai jos acest prag, as duce la 10 ani. Asa o sa mai dispara o parte dintre masini si o sa mai elibereze niste locuri de parcare, informale mai degraba;

Cat nu avem o viziune clara pe mobilitate in orasul acesta, oamenii vor continua sa foloseasca masina. Asta inseamna cresterea capacitati de transport, benzi dedicate, eliberarea centrului de masini, ce a inceput PNL cu viceprimarul nostru la Capitala, sa vina cu o politica putin mai mai serioasa in ceea ce priveste lasarea masinii oriunde vrei tu, domnule, te duci in fata Guvernului, te duci pe Magheru, iti lasi masina acolo, pe trotuar, nu se poate asa ceva. A fost o rezistenta, dar oamenilor incepe sa le placa cum arata trotuarele eliberate de masini in centru. Aceasta nu a fost politica primarului general, acesta a fost politica noastra, a PNL, pana acum am fost cam singurii care ne-am asumat si masuri dure, dar corecte pentru bucuresteni.

Am inceput sa eliberam trotuarele de pe marile bulevarde

Noi incepem sa eliberam in acest moment trotuare de la bulevardele principale. Astfel de lucruri se fac incremental, nu se fac revolutionar. Faci bucatica cu bucatica, da, in fiecare jumatate de an mai recuperezi ceva, ca oamenii sa aiba timp sa-si modifice comportamentul si sa gaseasca solutie;

Am aplicat asta pe tot bulevardul de la Favorit, de fapt, de la Orizont, daca vreti, am beneficiat de faptul ca au fost lucrari la metrou, dupa care am inceput sa asfaltam aceste trotuare, sa le amenajam peisagistic. E vorba de cativa kilometri buni in care efectiv am eliberat trotuarul de masini si oamenii apreciaza, redescopera orasul, ca nu mai vedeau ce se intampla acolo. Si vom continua si in Militari. Vom continua si in Crangasi, poate o sa ajungem chiar si in Giulesti. Bine, in Giulesti, pe anumite portiuni am eliberat trotuarele;

Chiar am eliberat trotuarele si putem sa mergem impreuna sa vedeti. Dar am inceput incremental. Asta inseamna pas cu pas. Ca oamenii sa se poata acomoda. Rezistenta sa nu fie enorma, daca zici, domnule, hai sa ridicam, vreau sa vad si eu pe omul acela, oricine ar fi el din tara asta, care rezolva problema a 100.000 de masini peste noapte. Lucrurile astea se fac incet, cu o politica ferma, intr-o directie clara. Ai recuperat un spatiu mic, OK, mergi mai departe, mai recuperezi altul si altul si tot asa. Da, usor. Ca cineva sa vina cu enforcing, sa ridice 100.000 de masini, este cel putin nerealist.

Cand se vor elibera trotuarelele de pe marile bulevarde

Deja puteti circula pe trotuar, pe bucati. In 6 ani cred ca le putem elibera pe toate;

Eu am nevoie si de sprijin pentru asta. Pentru ca de obicei, cei mai vocali sunt cei care nu mai pot parca masina pe trotuar. Li se pare ca este un drept. Domnule, vreau sa-mi parchez masina, ca e spatiu public, e dreptul meu sa-mi las masina unde vreau. Am nevoie si de sprijinul oamenilor care vor trotuare libere, sa fie mai vocali si sa sprijine astfel de politici;

In Copenhaga, data mereu ca exemplu, a existat un arhitect-sef care a ramas vreo 20 de ani in functie si care a avut o politica pe care nu a comunicat-o niciodata, ca numarul de parcari din zona centrala sa se reduca in fiecare an cu 2% si cred ca in 20 de ani a reusit sa le scoata pe toate. Deci politica a fost aplicata incremental. Pentru ca reversul este sa te trezesti cu o revolutie si nu mai prinzi un mandat. Deci, ce sa vezi? N-o sa mai poti sa aplici politica pe viitor. Deci, lucrurile acestea sunt chestiuni de finete, care se invata la facultati de profil. Trebuie sa te gandesti, pentru ca noi avem de-a face cu oameni, vezi ce aduci in loc, oamenii incep sa descopere orasul. Deci lucrurile se fac intotdeauna cu cap, nu precipitat, cu finete si cu o vointa sigura si clara.

Despre cartierele noi de locuinte si de ce masinile sunt parcate pe strada si nu in parcarile subterane

Am propus o reglementare si public. Am fi si singurii care ar veni cu astfel de reglementare. Bineinteles, ar trebui adusa la nivel de Bucuresti, nu doar de sector. Si chiar ar trebui sa fie modificata intreaga lege, pentru ca legea spune acum ca la fiecare apartament construit trebuie sa faci un loc de parcare. Dupa care oamenii vin si isi cumpara un apartament cu, sa zicem, 80.000 de euro si ar trebui sa mai dea inca 15.000 de euro, care este de fapt pretul real pentru un loc de parcare. Si nu se intampla acest lucru in fapt;

Adica oamenii doar isi cumpara apartamentul fara loc de parcare, au masina si o parcheaza pe domeniul public, dupa care vine la primarie ca sa-i faca parcari. Si reglementarea este incompleta, cercul nu se inchide. Este cumva stupid sa-i cer un dezvoltator sa betoneze in jur sa faca locuri de parcare, dar sa nu vanda locul de parcare cu apartamentul. Si atunci, dezvoltatorii ar trebui ca sa fie obligati, tot prin lege, sa inchizi practic logica acestei legi, sa vanda, sa intabuleze apartamentul cu locul de parcare. Asta trebuie sa se intample. Exista posibilitatea legala sa facem asta, cine ne tine?“

sursa foto: dailydriven.ro

Comentarii

Articolul nu are nici un comentariu. Fii primul care comenteaza!

Citeste si...
Care este masina diesel cu cel mai mic consum din lume?
Care este masina diesel cu cel mai mic consum din lume?

Industria auto se află într-o continuă dezvoltare și îmbunătățire a performanțelor mașinilor. În ultimii ani, cererea pentru mașin...

Masina este blocata in "Park", ce trebuie sa faci?
Masina este blocata in "Park", ce trebuie sa faci?

Va urcati in masina, apasati frana, porniti motorul, incercati sa puneti masina in “Drive” si observati ca levierul cutie de vitez...

Radiatorul masinii este defect?
Radiatorul masinii este defect?

Racirea motorului face posibila functionarea sa corecta. Fara o racire realizata corespunzator, caldura generata de combustie si d...

Bateria masinii este pe terminate?
Bateria masinii este pe terminate?

Chiar daca bateria nu reprezinta o parte tehnica sau mecanica foarte complicata a masinii tale, este o necesitate. In cazul in car...