Poti pune apa in rezervorul de AdBlue?

Poti pune apa in rezervorul de AdBlue?

Indiferent de situatia in care ne aflam, chiar daca autoturismul nostru a ramas fara AdBlue si nu putem sa il mai pornim, nu este voie sa adaugam niciodata apa in rezervorul de AdBlue al autoturismului nostru. Sistemul AdBlue are o importanta vitala in corecta functionare a masinii dumneavoastra, iar adaugarea de apa in acesta il poate distruge foarte usor si poate presupune costuri financiare ridicate.

Trebuie sa stim ca AdBlue contine apa, dar este vorba despre apa deionizata, intr-un amestec exact in proportia recomandata de catre producator si in nici un caz apa de la robinet. Chiar daca apa deionizata si cea de la robinet arata la fel, apa uzuala contine o cantitate mare de minerale si ioni care sunt extrem de daunatori pentru sistemul de tratare a noxelor din evacuare dumneavoastra.

Este cunoscut faptul ca atunci cand rezervorul de AdBlue este gol, motorul masinii nu va mai porni si nu vom mai putea utiliza autovehiculul. Atunci cand adaugam apa in loc de AdBlue, motorul va porni, dar daunele pe care le vom produce vor putea ajunge chiar si la cateva mii de euro, astfel incat nu este deloc recomandat sa facem acest lucru. Vom distruge intreg sistemul de AdBlue, vom afecta buna functionare a angrenajului motor si vom distruge sistemul care reduce emisiile eliberate de catre masina in mediul extern.

Atunci cand apa de robinet ajunge in rezervorul de AdBlue, mineralele si ionii din aceasta vor fi absorbiti foarte rapid in sistemul de tratare a gazelor de evacuare cu reducere catalitica selectiva (SCR) si care are rolul de a descompune substantele chimice complexe in substante chimice simple incorporabile in mediul inconjurator, care sa nu fie daunatoare. Aceste minerale si ioni vor reactiona direct cu convertizoarele autoturismului si le vor distruge.

Atunci cand sistemul SCR va fi sufocat de catre substante chimice improprii care nu ar trebui sa ajunga la acesta, vor avea loc urmatoarele procese: sistemul AdBlue transmite un semnal catre unitatea de control a motorului (ECU) pentru a reduce caii putere ai motorului, deoarece vehicului nu mai este capabil sa reduca in mod eficient oxizii de azot eliberati de catre motor atunci cand functioneaza la capacitate maxima. In cazul in care ne vom afla in aceasta situatie, va trebui sa mergem de urgenta la un service autorizat unde masina va sta pe loc cel putin o saptamana pana se vor obtine toate piesele necesare care vor fi inlocuite, iar suma minima pe care o veti avea de platit va fi in jur de 5000 de euro.

Citeste si...
Cum functioneaza sistemul VTEC si ce este acesta?
Cum functioneaza sistemul VTEC si ce este acesta?

Producatorii de automobile continua sa inoveze, ceea ce a condus la aparitia unui sistem de care probabil nu foarte multi soferi a...

Sistemul de detectare a unghiurilor moarte
Sistemul de detectare a unghiurilor moarte

Unul dintre cele mai dificile lucruri la condus este acela de a rezolva problema cu unghiurile moarte. Toti avem oglinzi laterale...

Sistemul quattro. Cum functioneaza, defectiuni, fiabilitate.
Sistemul quattro. Cum functioneaza, defectiuni, fiabilitate.

In acest articol vom vorbi poate despre cea mai buna tractiune inventata vreodata, de care cu siguranta ati mai auzit, dar nu stit...

Sistemul de diagnosticare OBD explicat
Sistemul de diagnosticare OBD explicat

Ce este OBD? Sistemul OBD este un dispozitiv care detecteaza inregistrarile si afiseaza erorile care apar in sistemele relevante p...