Poti verifica placutele de frana fara sa dai janta jos?

Poti verifica placutele de frana fara sa dai janta jos?

Credeti sau nu, de cele mai multe ori puteti verifica uzura placutelor fara a scoate rotile. Si nu aveti nevoie de o diploma de inginerie mecanica pentru a face asta. De obicei, puteti vedea placuta de frana prin roata si nu va fi nevoie sa o scoateti. Odata ce gasiti placuta de frana, observati grosimea acesteia. Daca pare a fi foarte subtire, este aproape epuizata. Unele placute de frana au o fanta in centru care serveste mai multor scopuri, dar functioneaza si ca indicator de uzura, pentru a ne da seama daca e timpul sa le dam jos. Verificati acest loc cu o lanterna pentru a vedea cat de mult a mai ramas din acel slot. Daca aproape a disparut, aveti nevoie de placute noi.

In unele cazuri, poate fi necesar sa scoateti roata. Cu cat ai mai putin material intre etrier si discul de frana, cu atat esti mai aproape timpul de a cumpara placute noi. Cu roata indepartata, ar trebui sa puteti determina destul de bine grosimea placutei. Daca doriti sa faceti un pas mai departe si sa inspectati starea placutei in sine, va trebui sa scoateti etrierul. Daca nu ati mai facut asta pana acum, luati un manual de reparatii auto sau duceti masina la un mecanic.

Parerea noastra este ca nu are rost sa dati roata jos decat daca aveti roti pline sau jante de tabla. Si iar nu are rost sa dati etrierul jos pentru a verifica grosimea placutei. Odata dat jos etrierul ar trebui schimbata si placuta, astfel veti face munca de doua ori cand va trebui intr-un final schimbata.

Uite un semn foarte important care da de gol placutele foarte uzate.

Praful de frana este cel mai evident semn al uzurii. Cu cat masina este mai grea, cu atat mai mult praf de frana veti vedea pe rotile din fata fata de cele din spate. Daca incepeti sa observati mai putin praf de frana, acesta este un semn ca este posibil sa fi uzat placutele de frana pana la suportul metalic.

Si prin simplul auz poti ajuta la determinarea uzurii placutelor de frana. Daca auziti un scartait metalic cand apasati pe frana, ar putea fi indicatorul de uzura. Indicatorii de uzura sunt mici urechi metalice concepute pentru a intra in contact cu discul de frana, odata ce placuta de frana se uzeaza pana la un anumit punct. Indicatorii de uzura sunt o inventie grozava, deoarece va avertizeaza ca este timpul pentru o schimbare inainte ca etrierul sa ajunga sa franeze el masina prin contact direct cu discul de frana.

Citeste si...
Frana de motor explicata: ce este si cum se face?
Frana de motor explicata: ce este si cum se face?

Frana de motor este o tehnica foarte buna de folosit atunci cand avem nevoie de un nivel mare de putere de franare si este gresit...

Care este durata de viata a placutelor de frana?
Care este durata de viata a placutelor de frana?

Placutele de frana sunt prezente in sistemul de franare cu disc. Cand rotile vehiculului se rotesc, discurile de frana se rotesc s...

Care este grosimea recomandata a placutelor de frana?
Care este grosimea recomandata a placutelor de frana?

Discurile de frana reprezinta echivalentul modern al sabotilor de frana utilizati in sistemul de franare cu tambur. In prezent maj...

Intrebarea care a dezbinat internetul. Tu ce crezi: cum este cel mai bine sa va lasati masina parcata, cu frana de mana trasa, cu frana de mana si in viteza sau doar in viteza?
Intrebarea care a dezbinat internetul. Tu ce crezi: cum este cel mai bine sa va lasati masina parcata, cu frana de mana trasa, cu frana de mana si in viteza sau doar in viteza?

Auzisem de la un mecanic pe care il cunoastem de mult timp ca este mai bine sa punem masina in treapta a 2-a si sa nu actionam fra...