Principalele cauze pentru care cutiile de viteze se strica

Principalele cauze pentru care cutiile de viteze se strica

Care sunt cauzele distrugerii angrenajelor transmisiei?

Transmisia este unul dintre cele mai importante sisteme ale unui autoturism, fara de care acesta nu poate functiona in mod corespunzator. Rolul transmisiei este de a prelua puterea produsa de catre motor si a o transmite catre rotile autoturismului.

In cadrul acestui sistem gasim un numar foarte mare de angrenaje complexe. Acestea functioneaza in permanenta in directa conexiune, la un nivel de temperatura si presiune foarte ridicate. De multe ori ne putem afla in situatia in care angrenajele transmisiei se macina sau se distrug. In acest articol va vom explica cauzele care duc la aparitia acestei probleme si modul in care trebuie sa procedati.

Macinarea angrenajelor unei transmisii este o problema destul de frecventa, atat in cazul autoturismelor cu cutie de viteze automata, cat si la autovehiculele manuale. La automobilele manuale problemele de transmisie apar de cele mai multe ori in treapta a 3-a de viteza.

De cele mai multe ori, distrugerea angrenajelor transmisiei apar atunci cand intre rotile autovehiculului si motor nu mai exista o corelatie corespunzatoare. Nepotrivirea vitezelor va provoca un zgomot de macinare foarte deranjant, ceea ce se va traduce apoi in distrugerea sistemului de transmisie.

In momentul in care se realizeaza schimbarea vitezei, arborii de intrare si de iesire trebuie sa se miste in mod obligatoriu cu aceeasi viteza. In cazul autoturismelor moderne, exista inele de sincronizare care au rolul de a asigura ca acest proces se desfasoara corect.

In cazul automobilelor cu cutie de viteze, manuala, atunci cand schimbati treapta de viteza, treapta va fi cuplata cu arborele de intrare si de iesire al transmisiei si se va crea o ajustare in raportul de transmisie. Exista un colier sub forma unui guler care alune spre capatul angrenajului.

Daca colierul se roteste cu o viteza mai mica sau mai mare fata de arborele de transmisie, vom auzi zgomotele de macinare amintite anterior. Aceasta defectiune apare atunci cand componenta este uzata si nu mai functioneaza corespunzator sau cand lichidul de transmisie este insuficient.

Transmisiile automate functioneaza foarte asemanator cu cele manuale, diferenta principala fiind reprezentata de faptul ca masina schimba vitezele pe baza unor setari prestabilite de turatie, iar soferul nu este implicat in acest proces. Atunci cand apar zgomote de macinare la o cutie automata, cel mai probabil defectiunile sunt mai grave si au afectat in mod direct angrenajele sistemului de transmisie.

Pentru a va asigura ca nu va confruntati cu macinarea angrenajelor transmisiei, in primul rand este esential sa va asigurati in permanenta ca lichidul de transmisie este suficient si ca acesta nu este contaminat. Daca problemele persista, aveti nevoie de ajutor de specialitate pentru a verifica daca nu exista o defectiune mecanica sau fizica in interiorul angrenajelor.

sursa foto: https://www.macanforum.com/

Citeste si...
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?

Cand roata se strica, este inlocuita cu o roata de rezerva slim (numita si roata de rezerva, dar o roata de rezerva este dimensiun...

Este posibil sa repari o pana de cauciuc?
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?

Beculetul care monitorizeaza presiunea din anvelope s-a aprins in bord. Inainte de a realiza ceea ce se intampla, auziti sunetul f...

Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?
Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?

Astazi o sa scriem despre un motor sau mai exact un cilindru care da rateuri. Acest fenomen apare atunci cand ai un amestec de aer...

Este sigur sa conduci cu un motor gripat?
Este sigur sa conduci cu un motor gripat?

Exista numeroase motive care pot duce la functionarea incorecta a motorului: injector infundat sau care nu functioneaza in parame...