Putem sa alimentam masina cu motorul pornit?

Putem sa alimentam masina cu motorul pornit?

Cel mai probabil, fiecare sofer a observat cel putin o data ca in fiecare benzinarie exista un simbol pe care ni se indica sa nu alimentam niciodata masina atunci cand motorul este pornit. Probabil aproape nici un sofer nu stie exact care este motivul pentru aceasta regula si cel mai probabil fiecare dintre noi am alimentat cel putin o data si am uitat sa oprim motorul.

In acest articol va vom explica de ce este necesar sa oprim motorul cand alimentam si ce obiceiuri trebuie sa evitam atunci cand suntem intr-o benzinarie, pentru a ne asigura ca nu vom fi parte la crearea de situatii periculoase. Astfel, va vom raspunde la intrebarea din titlu si vom discuta despre alte cateva practici de siguranta pe care trebuie sa le efectuam intr-o statie de combustibili.

Care sunt obiceiurile pe care le au soferii intr-o benzinarie?

In cazul in care dorim sa raspundem la intrebarea din titlul acestui articol, strict din punct de vedere tehnic, un sofer poate lasa motorul masinii pornit atunci cand alimenteaza. Motivul pentru acest raspuns este unul foarte simplu si anume: atunci cand soferul alimenteaza, directionarea combustibilului in rezervorul de combustibil in timp ce motorul merge este total inofensiva, deoarece motorul este foarte departe de rezervorul etans de combustibil. Toate aceste lucrurile enumerate anterior sunt adevaruri general valabile, cu exceptia ca in jurul pompei de benzina sa nu existe nici o urma de scanteie sau de temperatura foarte ridicata.

De ce sa nu lasi motorul pornit cand alimentezi

Simbolurile afisate in benzinarii pe care le-am mentionat la inceput va cer imperativ sa nu alimentati cu motorul pornit. Motivul? Cantitatea de combustibil pe care o regasim intr-o statie peco este foarte mare, combustibilul este foarte inflamabil, iar o simpla scanteie poate aprinde totul intr-o secunda si o scanteie poate fi provocata chiar si de o frecare intre metale, totul se reduce la o problema de raspundere pe care reprezentantii benzinariei pur si simplu nu vor sa si-o asume deoarece chiar si electricitatea statica poate conduce la aparitia unei scantei si a unei explozii, iar efectele acesteia pot fi devastatoare, atat din punct de vedere economic, cat si a pericolului pe care o reprezinta pentru soferii aflati in benzinarie.

Asa cum am mentionat initial, in mod normal atunci cand alimentam combustibilul este uni-directionat catre rezervor si nu ar trebui sa existe probleme. Majoritatea soferilor atunci cand fac plinul rezervorului actioneaza clapeta care iti permite sa nu ti mana pe pompa, iar lichidul curge singur pana cand rezervorul se umple. In cazul in care senzorul pompei nu functioneaza corect si nu identifica momentul in care rezervorul masinii s-a umplut, combustibilul va curge imediat pe langa masina, iar in acest moment acesta se va putea aprinde cu mult mai mare usurinta. Va recomandam sa nu parasiti pompa pentru nici o secunda atunci cand alimentati sau sa opriti curgerea de combustibil daca este o urgenta.

Un alt simbol pe care il regasim in imediata apropiere a celui care ne indica sa oprim motorul este stickerul cu “fumatul interzis”. Aceasta interdictie este una mult mai evidenta, decat cea in cazul in care ni se indica sa oprim motorul masinii. Un scrum de cenusa care nu s-a stins complet si care este purtat de vant catre rezervor poate sa aprinda foarte usor combustibilul, iar masina ta va fi scrum in cateva minute. In momentul in care are loc un incendiu intr-o benzinarie, doar o minune ne va ajuta sa il mai stingem inainte ca totul sa arda in jur.

Trebuie sa stim ca exista reglementari respectate la nivel international in ceea ce priveste codurile pentru recipientele de combustibil care au culori diferite in functie de tipul de combustibil pe care il contin. Rosu este pentru benzina, albastru pentru kerosen, galben pentru motorina, iar verde este utilizat pentru ulei. Reglementarile internationale OSHA ne indica ca fiecare container trebuie sa se afle la locul potrivit pentru a facilita selectarea bidonului potrivit pentru pastrarea de combustibil.

In cazul in care doriti sa cumparati un anumit combustibil pentru a il utiliza la masina de tuns iarba sau ati ramas in pana si aveti nevoie de o canistra de benzina, este indicat sa folositi pentru fiecare tip de combustibil canistra din materialul special construit, pentru a evita eventualele scurgeri sau aprinderi ale combustibilului.

In concluzie, desi din punct de vedere tehnic puteti sa lasati masina pornita atunci cand alimentati, recomandarea noastra este un nu rasunator si va sfatuim sa opriti motorul atunci cand alegeti sa alimentati, sa nu va indepartati de langa pompa pana nu finalizati procesul si sa va asigurati ca aveti un comportament adecvat care va fereste de aparitia oricarui pericol pe durata petrecuta intr-o benzinarie.

Citeste si...
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?

Frana de mana este un sistem de franare diferit fata de cel principal al masinii, actionat prin apasarea pedalei de frana. Prin ac...

Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?
Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?

Imprumutat de la masinile de curse, azotul a inceput sa fie gasit si in anvelopele masinilor de serie. Merita sa pui azot in loc d...

Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?

Parbrizul masinii tale este mai mult decat un geam prin care sa vezi ce este in fata ta – el te protejeaza. Fara un parbriz, restu...

Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?
Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?

Daca apare lumina de atentionare semnalizand capacul rezervorului desfacut, acest lucru poate insemna mai multe lucruri. Daca esti...