Sfaturi de urmat atunci cand circuli pe acelasi drum cu motociclete

Sfaturi de urmat atunci cand circuli pe acelasi drum cu motociclete

Pentru multi motociclisti, nimic nu este mai palpitant decat sa calatoreasca pe drum deschis. Cu toate acestea, odata cu acest entuziasm vin multe riscuri, cum ar fi siguranta. In calitate de soferi, este responsabilitatea noastra nu numai sa impartim drumul cu motociclistii, ci si sa luam masuri proactive pentru a le spori siguranta pe sosea. In tara noastra atentia acordata motociclistilor de catre soferi este mult redusa in comparatie cu alte tari.

Soferii neatenti sunt cauza celor mai multe accidente de motocicleta. Din pacate, multi soferi nici nu isi pun problema sa se uite dupa motociclete sau biciclete. Pe langa faptul ca trebuie sa fiti constienti ca un motociclist se poate afla in apropierea vehiculului dumneavoastra, iata patru sfaturi suplimentare de care trebuie sa va amintiti atunci cand impartiti drumul cu motociclistii.

1. Fiti atenti la motociclisti in timpul lunilor mai calde

Asa cum bine stim, motociclistii nu ies pe asfalt in perioada lunilor reci. Lunile mai calde sunt cele in care majoritatea motociclistilor pornesc la drum, astfel ca incepand cu luna aprilie si pana in noiembrie trebuie sa fim constienti de prezenta acestora in trafic.. O astfel de constientizare va poate ajuta sa practicati mai multa prudenta pe sosea in aceste perioade.

Intersectiile sunt cele mai periculoase puncte de pe sosea pentru automobilisti. Acestea prezinta, de asemenea, cele mai mari riscuri pentru motociclisti. Tinand cont de acest lucru, ar trebui sa respectati toate regulile de circulatie in intersectii. Trebuie sa intelegeti ca in intersectii motociclistii se strecoara printre masini si de multe ori se vor afla in punctul mort al masinii.

2. Verificati de doua ori unghiurile moarte

Omisiunea de a verifica unghiurile moarte este probabil principala cauza a accidentelor intre motociclete si autovehicule. Avand in vedere dimensiunile mici ale motocicletelor, acestea pot fi dificil de observat de catre soferi atunci cand schimba benzile de circulatie. Luand in considerare acest lucru, ar trebui sa fiti constienti si sa va verificati unghiurile moarte, mai ales atunci cand sunt prezente motociclete.

3. Nu va apropiati prea mult

Cel mai bine ar fi sa acordati motocicletelor mult spatiu pe sosea, mai ales atunci cand va apropiati de ele din spate. Acest lucru va ofera suficient timp pentru a reactiona in cazul in care se intampla ceva neasteptat. Este posibil ca un motociclist sa nu franeze imediat atunci cand incetineste, asa ca nu presupuneti ca veti vedea luminile de frana. Lovirea din spate a motocicletei poate pune in pericol viata motociclistului, mai ales daca conduceti un vehicul mare.

Ar fi de ajutor daca ati fi, de asemenea, foarte atenti atunci cand depasiti o motocicleta. Depasirea motociclistului la viteze mari poate lasa o rafala de vant, care il poate face pe motociclist instabil sau il poate arunca in afara drumului. Folositi intotdeauna semnalizare pentru a anunta un motociclist ca doriti sa il depasiti, mentinand o distanta de siguranta inainte de a reveni pe banda dumneavoastra.

4. Ramaneti pe banda dvs. de circulatie

Motocicletele au dreptul legal de a utiliza in totalitate o banda de circulatie si au drepturi egale pe sosea cu celelalte vehicule. In niciun caz nu aveti voie sa va conduceti masina pe aceeasi banda cu o motocicleta, in paralel cu acesta.

Indiferent cat de mic este vehiculul dumneavoastra sau cat de mult spatiu suplimentar pare sa existe, nu virati niciodata pentru a imparti o singura banda cu o motocicleta. Acest lucru nu este doar ilegal, ci este si o garantie a producerii unui accident.

In mod clar, motociclisti se confrunta cu dificultati in trafic, iar nivelul lor de siguranta este mult mai redus decat al unui autoturism. Este obligatia fiecarui sofer sa fie atent si sa prezinte un stil de condus defensiv. Accidentul cu o motocicleta se poate solda cu pagube importante de ambele parti implicate.

Citeste si...
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?

Martorul luminos care tine de TCS indica faptul ca sistemul de control tractiune este activ. Controlul Tractiunii este necesar pen...

Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?

Cand roata se strica, este inlocuita cu o roata de rezerva slim (numita si roata de rezerva, dar o roata de rezerva este dimensiun...

Este posibil sa repari o pana de cauciuc?
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?

Beculetul care monitorizeaza presiunea din anvelope s-a aprins in bord. Inainte de a realiza ceea ce se intampla, auziti sunetul f...

Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?
Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?

Astazi o sa scriem despre un motor sau mai exact un cilindru care da rateuri. Acest fenomen apare atunci cand ai un amestec de aer...