In momentul in care ai un autovehicul, probabil deja stii ca serviciile ce tin de intretinere sunt extrem de importante. O problema observata din timp te poate scuti de o gramada de extra costuri si dificultati tehnice mai grave la masina. Si cand vine vorba de intretinere, transmisia este o parte a masinii tale pe care nu vrei sa o ignori.
In cel mai bun caz mecanicul tau nu va gasi nimic in neregula, insa oricum ca si o revizie generala trebuie sa inspecteze nivelul de ulei si cat de uzate sunt garniturile si filtrele. Acestea inca fac parte din interventiile minore legate de sistemul de transmisie.
Printre cele mai des intalnite interventii la care va trebui sa revii din cand in cand pentru verificare, se afla:
Schimbarea garniturii de la baia de ulei
In mare parte, baia de ulei (carter inferior) reprezinta acea parte a motorului unde este depozitat uleiul necesar ungerii. Pe langa faptul ca actioneaza ca un rezervor pentru ulei, baia de ulei are si rol de racire, motiv pentru care baia nu se vopseste in interior, pentru a nu impiedica procesul de racire.
In timp insa aceasta garnitura de la baia de ulei se uzeaza, fapt ce duce la scurgeri. In cazul in care observi ca masina ta incepe sa piarda din lichidul de transmisie, ar fi bine sa apelezi la un mecanic cat de curand, pentru siguranta.
Schimbarea garniturii nu este un lucru foarte complicat, si din fericire nici o interventie foarte costisitoare. Astfel, in cazul in care garnitura nu este rupta sau foarte uzata, poti pur si simplu sa o cureti si sa o pui la loc.
Verifica murdaria si curata componentele
Murdaria, impuritatile si depunerile de lichide scurse pot duce la probleme mult mai mari decat pare la prima vedere. Astfel curatarea adecvata a componentelor trebuie sa reprezinte o parte esentiala din orice serviciu legat de transmisie.
Inlocuirea filtrului de transmisie
Dupa ce ai circulat deja o perioada bunicica cu masina, trebuie sa iei in considerare schimbarea inelului de etansare si al filtrului de transmisie. Vestea buna e ca nici aceasta interventie nu este una scumpa, si e una chiar obisnuita, deoarece din cauza impuritatilor acest filtru trebuie schimbat.
Schimbarea lichidului de transmisie
In general cand apar probleme la uleiul cutiei de viteze vei simti si vedea diferentele. Daca observi ca masina nu mai intra in viteza cum trebuie sau simti un miros ars in masina, poti verifica de asemenea culoarea lichidului (care in mod normal ar fi de o nuanta rosiatica sau galben) insa cand uleiul este vechi va deveni maroniu inchis sau chiar negricios. Insa acesta nu e singurul moment cand trebuie verificat lichidul de transmisie.
O data ce schimbi garniturile si filtrele exista sansa ca lichidul sa nu mai ramana la nivelul optic, astfel va trebui completat. Aici vei avea nevoie de manualul autovehicului pentru a te asigura care este nivelul optim si cum poti sa ajustezi de unul singur nivelul lichidului. Insa oricand poti apela la un mecanic pentru a te ajuta cu aceste servicii de intretinere.
Ca o concluzie finala, este bine sa intervii inca din primele momente in care observi ca ceva nu este in regula cu masina ta, pentru a nu risca sa se ajunga la defecte grave ce vor pune siguranta ta sub semnul intrebarii. Serviciile de intretinere legate de transmisie trebuie sa figureze pe lista verificarilor obisnuite pe care sa le faci.
Nu uita sa verifici mereu lichidul de transmisie cand faci un schimb de ulei motor si nu condu masina niciodata cat timp lichidul de transmisie este sub nivelul optim. Fa verificari constante conform manualului autovehicului pentru a-ti garanta siguranta!
Sursa foto: gobdp.com, wheelzine.com, haynes.com