Top 5 BMW-uri M din toate timpurile

Top 5 BMW-uri M din toate timpurile

Sloganul BMW este “the ultimate driving machine”, care s-ar putea traduce ca “dinamica supremă de condus”- un artificiu de marketing, da, dar nu foarte departe de adevăr. Toate modelele BMW au acel “je ne sais quoi” care livreză un plus de sportivitate în orice situație.

Când vine vorba de modelele M de la BMW însă, acea sportivitate se transformă într-o nebunie frumoasă pe care nu ai cum să nu o apreciezi dacă ești un șofer înfocat.

În acest articol vom vorbi de cele mai bune modele BMW M produse vreodată. Acestea au avut întodeauna un caracter aparte, o personalitate distinctă și fac deja parte din istoria palpitantă a automobilului.

Top 5 cele mai bune modele M de la BMW

Anul acesta s-au făcut 50 de ani de BMW M – divizia de performanță a producătorului bavarez. De-a lungul acestor 50 de ani, fanii mărcii au avut ocazia de a vedea sau conduce niște modele absolut legendare, de la BMW M1 și M3 E30 până la M5 E60 sau BMW V12 LMR.

Dar care dintre aceste modele legendare a fost cel mai bun? Le putem oare compara? Haideți să trecem în revistă 5 top modele BMW M.

5. BMW M5 E60 (2005)

Modelul M5 E60 este legendar datorită superbului motor SB85. Este un V10 de 5.0 litri aspirat, produs în perioada 2005-2010, la proiectarea căruia au luat parte inginerii echipei Wiliams din Formula 1.

Motorul devoltă 507 CP la 7,750 rpm și un cuplu maxim de 520 Nm la 6,100 rpm. Este un motor aspirat natural de serie cu o putere de 100 CP pe litru, un record absolut la acea vreme. Fabricat din aliaj de aluminiu, motorul cântărea doar 175 kilograme.

SB85 a câștigat premiul de “Motorul Anului” la 4 categorii distincte în acei ani și a echipat modelele M5 E60 și E61 (touring) și M6 de generație E63 și E64 (versiunea cabrio).

Designul lui M5 E60 nu este unul inspirat, însă. Binecunoscutul jurnalist auto Jeremy Clarkson a declarat în cadrul unui review Top Gear că M5 E60 este un seria 5 „foarte urât“ cu evacuări mari și foarte multe sigle M5 agătațe de caroserie, care nu are nimic rafinat în design. Dar totul se schimbă atunci când apeși butonul M de pe volan: “În Modul M această mașină nu mai este plictisitoare, este magnifică”.

În momentul de față, prețul unui M5 E60 second-hand pleacă de la €20,000 și poate ajunge și până la €80,000, dacă are sub 100,000 kilometri.

4. BMW E82 1M Coupe (2011)

Acesta este primul Seria 1 care a primit o versiune M. Totuși, nu a fost echipat cu un motor M original, ci a venit cu motorul de 3.0 litri, 6 cilindri în linie supraalimentat de 2 turbine, de pe modelul Z4. Acesta produce 340 CP livrați pe puntea spate printr-o cutie manuală în 6 trepte care propulsează mașina de la 0 la 100 Km/h în 4.9 secunde și poate atinge viteza maximă de 250 Km/h.

Contrar criticilor, 1M este un model M pur-sânge. Are frânele, suspensia și diferențialul cu alunecare limitată de pe modelul M3 E92. Ceea ce o pune pe lista noastră este dinamica de condus. Pentru că atunci când combini acest setup de putere cu ampatamentul scurt și greutatea scăzută, obții o capodoperă. În plus, este și una destul de rară. Doar 6,309 unități au fost produse în toată lumea. Un 1M Coupe second-hand, cu puțini kilometri poate ajunge și la €60,000.

3. BMW G82 M3 Competition (2021)

Ultimul model M3 Competition este probabil unul dintre cele mai bune modele M3 construite vreodată de BMW. Este și un model controversat datorită grilei frontale “neobișnuite”. Dar odată ce te-ai așezat la volan, uiți de toate aceste “probleme” vizuale.

Sub capotă se află un motor superb de 3 litri cu 6 cilindri în linie, supraalimentat de două turbine, dezvoltând 510 CP. Mașina este mai grea decât modelele precedente de M3. Are 1730 kilograme, dar șasiul este unul foarte competent, iar dinamica de condus este exemplară.

Mai mult de atât, acest model M3 s-ar putea să fie ultimul sedan super-sport, disponibil cu o cutie manuală și un motor superb cu 6 cilindri în linie. De exemplu, următorul Mercedes C63 AMG va scăpa de V8 în favoarea unei propulsii hybride cu un motor în 4 cilindri. Aceasta este tendința din industria auto. Așadar, ar trebui să ne bucurăm de acest M3 G82 și de experiența pur sportivă pe care o oferă cât încă mai avem ocazia.

2. BMW E46 M3 CSL (2004)

Această ediție limitată de M3 e46 are doar 1385 kilograme, cu 110 kilograme mai puțin decât versiunea standard. Motorul este și el îmbunătățit. Sub capotă se află un 3.2 aspirat, cu 6 cilindri în linie, care dezvoltă 360 CP și 370Nm.

Mai mult de atât, mașina a venit echipată cu un filtru de aer din fibră de carbon, iar sunetul este unul superb.

Modelul M3 E46 CSL este destul de rar. S-au produs doar 1400 de mașini, ceea ce înseamnă că și-au păstrat valoarea foarte bine de-a lungul anilor. Prețul pornește de la €55,000.

1. BMW E30 M3 (1986)

Modelul de bază, adică E30 non-M este poate cel mai îndrăgit BMW din toate timpurile, prezent pe la aproape toate showurile automobilistice din țară și de afară.

E30 M3 este modelul cel mai puternic de E30 construit de BMW. Celebrul “ursuleț M” a fost lansat în 1986 și este bazat pe versiunea cu două portiere a caroseriei de E30. În 1987, italianul Roberto Ravaglia avea să câștige Campionatul Mondial de Turisme la volanul unui M3 E30, iar BMW M dădea o lovitură imensă de imagine.

M3 E30 venea cu un motor în întregime nou. Motorul de 2.5 litri cu 6 cilindri în linie și 170 CP de pe modelele 325i nu era de ajuns de puternic pentru primul M3. Așadar, bavarezii au construit o bijuterie de 2.3 litri, cu 4 cilindri în linie, care dezvolta 195CP și 230 Nm, propulsând mașina de la 0 la 100 Km/h în 6,7 secunde.

Prețul modelelor E30 continuă să crească, iar un M3 E30 în bună stare de funcționare, sub 100,000 de kilometri, poate ajunge astăzi și la €100,000.

Articolul a fost redactat cu ajutorul specialiștilor în piața de vânzări auto, BCCH Auto Switzerland. Dacă ești in căutarea unui autoturism nou sau second hand, aceștia te pot ajuta în tot procesul de achiziție, de la găsirea modelului perfect, verificare amanunțită, până la livrarea mașinii la orice adresă din Romania.

Citeste si...
Care este cel mai Fiabil motor din Lume?
Care este cel mai Fiabil motor din Lume?

Atunci când vine vorba de fiabilitatea unui motor, fiecare producător și model au propriile caracteristici și istorii. Determinare...

Ce este lichidul de racire pentru motor sau antigelul?
Ce este lichidul de racire pentru motor sau antigelul?

Un motor cu ardere interna functioneaza prin arderea unui amestec de combustibil si oxigen la temperaturi de peste 200 de grade. G...

Ce este un incalzitor al blocului motor?
Ce este un incalzitor al blocului motor?

Oemenii folosesc un ceai fierbinte, o cafea, o supa sau uneori chiar cate o tuica pentru a se incalzi pe vremea geroasa din timpul...

Frana de motor explicata: ce este si cum se face?
Frana de motor explicata: ce este si cum se face?

Frana de motor este o tehnica foarte buna de folosit atunci cand avem nevoie de un nivel mare de putere de franare si este gresit...