Sistemele de aer conditionat sunt relativ noi in cazul autoturismelor, pana prin anul 1980 acestea nefiind montate direct din fabrica pe masina, ci fiind o extra optiune pe care o putea achizitiona soferii dupa ce cumparau automobilul. In trecut, un autoturism care avea sistemul de aer conditionat in functiunea pierdea in jur de 10-15% din puterea masinii, in timp ce in ziua de azi aceste cifre se reduc la 2-3%.
In cazul acestor autoturisme, aerul conditionat functiona si atunci cand motorul era oprit, asa incat era obligatoriu sa oprim sistemul de A/C inainte de a opri motorul, asa incat motorul sa fie mai putin solicitat la urmatoarea pornire a acestuia.
In teorie, chiar si in zilele noastre majoritatea producatorilor recomanda ca aerul conditionat sa nu fie pornit atunci cand dorim sa pornim motorul, dar aceasta recomandare are loc pentru a reduce nivelul de uzura asupra compresorului de aer, a bateriei si a altor componente din angrenaj.
Autoturismele din zilele noastre sunt construite pe baza unor tehnologii mult mai moderne si mai performante, asa incat momentul in care sistemul A/C functioneaza produce o scadere de putere insesizabila, iar circuitele electrice sunt mult mai puternice, fiind capabile sa suporte un numar mult mai mare de consumatori in acelasi timp. Acestea fiind spuse, nu consideram ca este o problema daca pornim/oprim motorul cu A/C-ul pornit, dar in cazul in care doriti sa fiti foarte precauti, va recomandam sa faceti asta si puteti reduce gradul de uzura al componentelor.
sursa foto: https://www.autodeal.com.ph/