Trucuri care vor prelungi viata cauciucurilor masinii tale

Trucuri care vor prelungi viata cauciucurilor masinii tale

A avea o masina in zilele noastre poate ca nu mai reprezinta luxul pe care il insemna acum cativa ani. Insa asta nu inseamna ca nu este o investitie, un bun care ne face viata mai usoara. Si ca si cu orice alt lucru in care investim, trebuie sa avem grija sa facem tot ceea ce se poate pentru a-i prelungi existenta. Poate in multe cazuri probleme sau defectiunile aparute la o masina ne depasesc din punct de vedere tehnic, insa cand vine vorba de preventia lor, cu siguranta putem face ceva.

Rotile si cauciucurile acestora sunt un punct esential ca masina sa functioneze corect. Astfel, am pregatit o lista cu cele mai bune trucuri pe care le poti aplica chiar tu pentru a prelungi viata cauciucurilor masinii tale.

Citeste si despre: top 10 probleme de siguranta a anvelopelor pe care fiecare proprietar de masina trebuie sa le cunoasca

1. Zona propriu-zisa de contact (banda de rulare)

Daca ne gandim la partea aceea a cauciucului care atinge efectiv drumul, trebuie sa vizualizam o portiune foarte mica, insa extrem de importanta. Siguranta masinii tale si respectiv a ta tine de cat de ingrijita este aceasta zona. Astfel va trebui sa acorzi o atentie speciala si sa alegi cu grija cauciucurile in momentul achizitionarii.

2. Grosimea zimtilor

Fiecare model de cauciuc este prevazut cu anumiti zimti. Grosimea efectiva a acestora iti va spune daca cauciucul tau este uzat sau daca mai poti circula cu el. De asemenea, la cauciucurile de iarna grosimea zimtilor va trebui sa fie, evident, mai mare (ideal intre 8-11 mm).

Tine minte ca acesta este un aspect care se verifica si de echipajele rutiere in cazul in care esti oprit pe drum pentru o verificare.

3. Verifica presiunea din roti

Nu exista nici un semn de intrebare daca presiunea din roti ar trebui verificata macar o data pe luna sau nu. In cazul in care neglijezi acest aspect exista riscul sa poti pierde mai usor controlul asupra masinii, din cauza lipsei echilibrului rotilor. Si cu aceasta ocazie verifica presiunea si in roata de rezerva, nu uita ca nu are nici o utilitate daca nu are presiune. 

4. Echilibrul 

Dupa cum am mentionat, este esential sa ai echilibrul perfect in roti pentru a preveni posibile accidente si de asemenea uzarea prematura a rotilor pe care cade treaba mai grea in lipsa echilibrului.

De asemenea, nu uita ca de fiecare data cand schimbi cauciucurile, treci de la iarna la vara si invers, va trebui sa reechilibezi rotile.

Citeste si despre: ce trebuie sa stii inainte de a cumpara cauciucuri uzate

5. Alinierea rotilor (unghiul de fuga)

In momentul in care conduci efectiv, este destul de greu sa te prinzi daca exista vreo problema la osii sau la alinierea rotilor tale. Insa in cazul in care ai o problema la aceasta categorie, trebuie sa o rezolvi imediat deoarece iti poate pune viata in pericol in timpul condusului.

De asemenea, daca observi ca treci peste o groapa mai mare decat de obicei sau ai lovit o bordura cu partea laterala a rotii, treci cu masina pe la un specialist. 

6. Rotile din spate

Avand in vedere faptul ca rotile din spate nu sunt controlate direct de volan, va fi destul de dificil sa te prinzi in timp ce conduci daca este ceva in neregula cu ele.

Astfel, in ciuda asteptarilor, profesionistii in domeniu sugereaza ca anvelopele noi sau cele mai putin uzate ar trebui sa mearga pe partea din spate. 

7. Verifica componentele anexe

Nu trebuie sa uiti nici de componentele anexe care iti formeaza roata, de exemplu valvele. In general toate aceste elemente sunt din cauciuc, astfel e doar natural sa se uzeze cu timpul si sa se deterioreze. Schimba-le cat de des schimbi si rotile sa te asiguri ca nu vei avea probleme.

8. Spatiul de depozitare conteaza

Poate crezi ca pneurile se pot deteriora doar cat timp le utilizezi. Insa adevarul e ca si in spatiul de depozitare au tot atatea sanse sa se deterioreze, daca nu sunt tinute conform regulilor.

Evita sa le pastrezi langa o sursa imediata de caldura sau un spatiu unde le pot atinge scanteile.

9. Apeleaza la profesionisti

Daca la un moment dat ai un dubiu in legatura cu vreuna din rotile tale, apeleaza neaparat la un specialist care sa verifice starea acestora. Pot exista defectiuni ce nu vor fi vizibile cu ochiul liber insa pot afecta siguranta ta si a celorlalti pasageri in timpul condusului.

Astfel, un specialist va putea da verdictul daca rotile tale sunt sigure pentru transport sau trebuie sa faci schimbari.

Nu neglija niciodata starea rotilor tale deoarece, la urma urmei, pe acestea se bazeaza masina ta in timpul condusului si orice defectiune, chiar daca nu se poate observa cu ochiul liber, poate duce sau la daune grave sau la punerea in pericol a vietii pasagerilor. 

Citeste si despre: simptome unghi de fuga nealiniat

Sursa foto: reliabletirecenter.net, scanneranswers.com, ineaxmotors.com, zimbrick.com

Articole similare
Cod eroare OBD2 P0073

Cod eroare OBD2 P0073

Acest cod se refera la eroarea circuitului senzorului de temperatura al mediului ambiant ( nivel ridicat ).

Totul despre sistemul de injectie cu rampa comuna (Common Rail)

Totul despre sistemul de injectie cu rampa comuna (Common Rail)

Afla de la noi ce este sistemul Common Rail sau CRDI si cum functioneaza. Vezi cum a imbunatatit sistemul de injectie al motoarelor diesel.

Senzor parcare: Ce este si ce face?

Senzor parcare: Ce este si ce face?

Cum functioneaza senzorii de parcare si de ce sa ii alegi ca si dotare pentru masina ta.

Cod eroare OBD2 P0830

Cod eroare OBD2 P0830

Acest cod se refera la eroarea circuitului senzorului de pozitie a ambreiajului - zona A.