Unde se afla ECU la Audi A4?

Unde se afla ECU la Audi A4?

Cum localizezi ECU la Audi A4?

Stiai ca masina ta este prevazuta cu computer dedicat, insa nu stii exact cum sa ajungi la acesta? Daca aceasta este situatia in care te regasesti, atunci articolul nostru va fi mai mult decat potrivit pentru ca iti va oferi un minim de informatii cu care sa te poti descurca in caz de nevoie.

Astfel, pe parcursul randurilor de mai jos iti vom da cateva detalii despre principiul de functionare al computerului masinii, dar si despre ce ai de facut pentru a ajunge la computerul de pe Audi A4 si nu numai.

Vei avea nevoie sa ajungi la calculatorul masinii tale daca va trebui sa montezi altul nou in schimb sau sa inlocuiesti chiar harta autovehiculului.

Trebuie sa intelegi ca tot ceea ce vei schimba in ceea ce priveste softul masinii tale creeaza modificari la nivelul hartii cu rol de control al componentelor ce tin de partea electrica. In aceeasi masura, trebuie sa iei la cunostinta de faptul ca unica metoda de citire a hartii lui Audi A4 si nu numai este prin intermediul ECU. Cu alte cuvinte, ECU este un calculator avand in dotare un program scris, in prealabil, in scopul controlarii masinii, program care poate fi modificat / rescris apelandu-se la soft specializat. Astfel, ECU jongleaza cu caracteristicile motorului lui Audi A4 prelucrand informatiile primite de la componentele sau senzorii autoturismului.

De asemenea, trebuie sa cunosti ca aceste calculatoare de bord nu au toate aceleasi marimi, mufe sau caracteristici, ele fiind produse de un numar mare de producatori in domeniu.

Din punct de vedere al modului de lucru, trebuie sa cunosti faptul ca ECU se foloseste de datele de intrare (input), date provenite de la senzori ca senzorul axului cu came si vibrochenului. Aceste date sunt mai apoi diseminate si procesate cu ajutorul unui soft deja regasit in memoria ECU-ului lui Audi A4.

Acest soft existent pe masina ta poate fi manipulat prin rescrieri la nevoie, existand situatii in care, in vederea rescrierii softului, trebuie ajuns la ECU in mod direct.

Calculatorul masinii se va folosi de informatiile input pentru a genera output, cu alte cuvinte va folosi informatiile primite de la senzori si componente pentru a genera informatii de iesire. Un exemplu simplu este acela al utilizarii datelor provenite de la senzorul de oxigen, lambda pentru depistarea proportiei amestecului transmis de injectoare la motor. Informatiile de intrare ajuta calculatorul masinii sa regleze din mers anumite caracteristici, in acest mod Audi A4 comportandu-se asa cum ar trebui in timpul utilizarii.

Trebuie sa stii faptul ca fiecare masina are calculatorul de bord situat intr-un anume loc predestinat, dupa cum urmeaza:

AUDI - dedesubtul garniturii din material plastic din spatele stergatoarelor.

Audi R8 - 2 ECU-uri localizate in compartimentul motor din spate.

ALFA ROMEO - Audi A4 - in stanga capacului motorului, pe partea copilotului.

BENTLEY - 2 ECU-uri sub panoul din plastic la N/S/R al zonei compartimentului motor.

BMW – sub capota, intr-o cutie din material plastic, langa baterie.

CITROEN - AX, CS, SAXO, XANTIA, XSARA, ZX - sub compartimentul motor.

FIAT - COUPE DUCATTO, MAREA, MULTIPLA, PUNTO - in habitaclu, in zona picioarelor pasagerului, sub capota.

VAD - Ford ESCORT, FOCUS FIESTA GALAXY MONDEO PROBE SIERRA, TRANZIT – sub garnitura din lateral din plastic din zona conducatorului auto, sub torpedo, langa acumulator, in partea de sus a pedalierului, in spatele consolei centrale, in spatele zonei torpedoului.

HONDA - Honda CIVIC – la copilot, dedesubtul picioarelor sau deasupra torpedoului.

HYUNDAI - Hyundai COUPE – in zona din fata, la pasagerul din dreapta, sub picioare.

ISUZU – in zona pasagerului din dreapta.

LAND ROVER – langa baterie in zona cutiei de plastic, in masina sub scaunul soferului, in partea din spate a acumulatorului sau a blocului motor.

MAZDA - Mazda 6 si multe alte modele Mazda – sub covorasul pasagerului din dreapta.

Mazda RX8 – in cutia din plastic O/S/F a compartimentului motorului.

MITSUBISHI - Evo - deasupra torpedoului, la pasagerul din dreapta.

Shogun/L200 - deasupra panoului exterior lateral al pasagerului din dreapta.

NISSAN - Nissan S13 / 300zx ECU-ul - in habitaclu, in spatele consolei centrale, sub picioarele pasagerului din dreapta.

Navara construite anterior anului 2005 - in spatele consolei centrale.

Navara construite dupa anul 2005 - O/S/R din compartimentul motor.

X-Trial - deasupra torpedoului.

350z si 370z - dedesubtul capotei.

PEUGEOT - 106, 206, 306, 307, 405 si 406 - dedesubtul capotei, in compartimentul motorului sau in masina, deasupra coloanei de directie.

ROVER - 200, 25D, 45D, 75D - dedesubtul capotei, la pasagerul din dreapta.

RENAULT - Renault 19, MEGANE, ESPACE CLIO, TRAFFIC 21 TURBO – sub capota, in zona pasagerului din dreapta sau sub capota langa baterie.

SEAT – sub garnitura din plastic de langa stergatoare .

SKODA – sub garnitura din plastic de langa stergatoare.

SUBARU – sub picioarele pasagerului din dreapta

SUZUKI - Suzuki SWIFT, BALENO, VITARA - deasupra pedalierului, in spatele torpedoului.

VOLKSWAGEN – sub ornamentele din plastic din spatele stergatoarelor.

T4 si T5 – sub tava bateriei de sub capota.

Citeste si...
Audi A4 B8 (2008 – 2016) pareri si probleme comune
Audi A4 B8 (2008 – 2016) pareri si probleme comune

Audi A4 este o masina fabricata inca din 1994 de catre producatorul german de masini Audi, o filiala a Grupului Volkswagen. A4 a f...

Audi A3 8L (1996 – 2003) pareri si probleme comune
Audi A3 8L (1996 – 2003) pareri si probleme comune

Audi A3 este o masina de familie mica fabricata si comercializata incepand cu anii 1990 de subdiviziunea Audi a Grupului Volkswage...

Despre motorul VW/AUDI 2.5 TDI R5 CR
Despre motorul VW/AUDI 2.5 TDI R5 CR

Acest motor de generatie noua se bazeaza pe modelul 2.5 R5 TDI si a fost creat special pentru Volkswagen Crafter in 2006. Acesta e...

Despre motorul VW/AUDI 2.5 TDI R5 CR
Despre motorul VW/AUDI 2.5 TDI R5 CR

Acest motor de generatie noua se bazeaza pe modelul 2.5 R5 TDI si a fost creat special pentru Volkswagen Crafter in 2006. Acesta e...