Vrei sa iei permisul din prima? Uite ce aspecte trebuie sa iei in calcul

Vrei sa iei permisul din prima? Uite ce aspecte trebuie sa iei in calcul

Aspecte de luat in calcul pentru a fi declarati admisi la proba de traseu pentru obtinerea permisului de conducere auto

Cunoastem cu totii faptul ca cei declarati admisi la examenul pentru obtinerea permisului de conducere au posibilitatea legala de a conduce pe drumurile publice, beneficiind astfel de facilitatile oferite de autoturism.

In caz contrar, cei depistati folosind autovehicule pe drumurile publice, fara a detine un permis de conducere valabil, sunt pasibili de rigorile legii, inclusiv de dosar penal, sanctiunile organelor de Politie Rutiera fiind deosebit de dure.

Pentru a obtine un permis de conducere valabil, persoanele interesate trebuie sa urmeze, in prealabil, cursurile unei scoli de soferi; abia apoi, ulterior desfasurarii orelor de traseu, in conformitate cu prevederile legale, candidatul isi va putea exercita dreptul de a participa la examenul pentru obtinerea permisului de conducere.

Astfel, examenul pentru obtinerea permisului de conducere este conditionat de sustinerea a doua probe obligatorii, respectiv proba teoretica si proba practica, cunoscute si sub numele de „sala“ si „traseu“.

Ulterior admiterii candidatilor la proba teoretica, este necesara desfasurarea probei practice a examenului pentru obtinerea permisului de conducere, proba de examen la care trebuie acordata o atentie deosebita urmatoarelor aspecte, in baza sfaturilor deosebit de utile promovate de specialistii de la scoalaautoamatori.ro:

Neacordare de prioritate conduce la respingerea candidatilor la proba practica a examenului de obtinere a permisului de conducere

Potrivit scoalaautoamatori.ro, „neacordarea de prioritate se sanctioneaza cu retinerea permisului de conducere. Este una dintre cauzele cele mai frecvente de accidente auto in care isi pierd viata mii de oameni in fiecare an“.

Astfel, pe perioada desfasurarii probei de traseu, examinatorul va urmari cu foarte mare atentie modul in care candidatii acorda prioritate celorlalte autovehicule, acestia trebuind sa cunoasca indicatoarele de prioritate si regulile specifice. Nu trebuie omise nici regulile din trafic care au legatura cu statiile de autobuz, troleibuz, tramvai sau cele referitor la comportamentul in cazul intersectarii cailor ferate.

Nerespectarea semnificatiei indicatoarelor „STOP“ si „Cedeaza Trecerea“

Conducatorii auto sunt obligati sa cunoasca diferenta dintre aceste doua indicatoare. Astfel, trebuie cunoscut faptul ca la momentul intalnirii indicatorului „STOP“ conducatorii auto trebuie sa opreasca obligatoriu autovehiculul. Prin oprire ne referim la oprirea rotilor masinii, nu a motorului.

Oprirea trebuie sa se efectueze in punctul de vizibilitate maxima, astfel incat sa se poata realiza asigurarea, fara a ajunge insa cu autovehiculul in mijlocul intersectiei sau a incurca traficul. Dupa ce s-a efectuat asigurarea, soferii isi pot continua deplasarea in directia dorita.

Potrivit sursei citate, „la intalnirea indicatorului „Cedeaza Trecerea“ NU esti obligat sa te opresti numai in cazul in care trebuie sa acorzi prioritate. Atentie! Daca opresti fara motiv la indicatorul „Cedeaza Trecerea“, examinatorul poate interpreta gresit intentia ta si sa te declare respins“.

Nerespectarea regulilor obligatorii cu privire la trecerile de pietoni

Trecerea cu masina peste trecerile de pietoni se va face cu o viteza de maxim 30 km./h daca ne raportam la localitate, respectiv 50 km./h daca vorbim despre drumurile din afara localitatilor.

De asemenea, conducatorii auto sunt obligati sa acorde prioritate tuturor pietonilor de pe sensul de mers, in conditiile in care acestia au calcat pe trecerea de pietoni, manifestandu-si intentia traversarii.

Nerespectarea prevederilor legale prin intermediul manevrelor gresit executate in timpul rularii autovehiculului

Potrivit sursei citate, „este important sa nu depasesti viteza legala. O viteza recomandata la examen este de 30-40km/h cel mult. Ramai pe cat posibil pe prima banda de circulatie. Nu depasi pe trecerile de pietoni, linia continua etc. Foloseste si vitezele a treia si a patra, daca este posibil si schimba treptele frumos, lin.

Asigura-te si semnalizeaza din timp fiecare manevra de schimbare a directiei. Incadreaza-te corespunzator, vireaza corect si mentine banda“.

De asemenea, aducem la cunostinta cititorilor nostri faptul ca examinatorul poate sa solicite candidatilor sa opreasca masina la indicatorul „Oprirea interzisa“, in acest mod testandu-i. Atitudinea corecta intr-o astfel de situatie este de a nu proceda in conformitate cu solicitarea primita, atentionand examinatorul cu privire la ilegalitatea manevrei in sine.

In baza recomandarilor specialistilor de la scoalaautoamatori.ro, „(…) iti mai poate spune sa te opresti sub actiunea indicatorului „Stationarea interzisa“, unde poti opri. Probabil te va si intreba daca ai oprit regulamentar.

Daca drumul are doua benzi, tu trebuie sa circuli pe prima banda si exceptie faci doar daca iti este impiedicata circulatia pe aceasta banda de catre autoturisme parcate, drum in lucru etc insa are importanta si daca vede ca te-ai incadrat din timp pentru directia in care mergi.

Nu uita de semnalizare si ca manevrele trebuie executate fara agitatie, repezeala dar si fara ezitare“.

Potrivit sursei citate, trebuie acordata atentie sporita si urmatoarelor aspecte practice, numai bune de insusit inainte de sustinerea probei practice pentru obtinerea permisului de conducere

„Traseul va decurge probabil in felul urmator: ti se aloca un examinator care se va urca in masina in care dai examen (preferabil sa fie cea pe care ai facut si scoala), poate iti va spune buna ziua si apoi va dori sa porniti. Primul pas este evident sa iti aranjezi oglinziile, scaunul si sa iti asezi centura, iar la pornire sa te asiguri. Examinatorul poate sa fie unul dragut sau unul sever insa nu o sa stea la povesti cu tine deoarece tu trebuie sa te concentrezi. Tu trebuie sa fii atent la el doar cand iti spune ce ai de facut, nu sta sa vezi ce bifeaza, ce scrie sau ce reactie are pentru ca risti sa faci greseli sau accidente.

Nu te stresa deoarece stresul este acum cel mai mare dusman al tau. Daca te stresezi- tremuri, daca tremuri- o sa te intrebi daca examinatorul vede asta care evident iti fura concentratia de la ce ai de facut si risti sa pici din cauza unor greseli pe care daca erai atent nu le faceai. Stim ca ai emotii si examinatorul stie asta, iar scopul lui nu este sa te distruga nervos ci sa vada daca esti pregatit sa pornesti singur la drum!“.

Citeste si...
Care este rolul spoilerului de la masina si la ce trebuie sa ai grija?
Care este rolul spoilerului de la masina si la ce trebuie sa ai grija?

Spoilerul nu este o componenta auto care echipeaza masina intamplator sau doar de design. Rolul sau este acela de a fluidiza aerul...

Masina este blocata in "Park", ce trebuie sa faci?
Masina este blocata in "Park", ce trebuie sa faci?

Va urcati in masina, apasati frana, porniti motorul, incercati sa puneti masina in “Drive” si observati ca levierul cutie de vitez...

Distributia masinii: Ce este si cand trebuie schimbata?
Distributia masinii: Ce este si cand trebuie schimbata?

Distributia, cu siguranta toti soferii au auzit de ea. Majoritatea stiu si ce este distributia, ce rol are ea si multe altele, dar...

Ferodou frana: ce este si cand trebuie schimbat?
Ferodou frana: ce este si cand trebuie schimbat?

Ce este un ferodou de frana? Ferodoul de frana este practic o garnitura de frana si la fel ca orice alta componenta din interiorul...