10 cele mai comune greseli pe care le fac multi soferi

10 cele mai comune greseli pe care le fac multi soferi

De foarte multe ori, in timp ce folosesc masinile, proprietarii se plang de faptul ca autovehiculele lor au nevoie de reparatii frecvente, fara sa stie ca ar putea fi cauza defectiunilor lor. In cadrul acestui articol, va vom prezenta 10 greseli comune pe care probabil le faceti si care vor afecta buna functionare a autoturismului:

1. Pornirea si conducerea imediata

Dupa ce se urca in masina, soferii pornesc autovehiculul si adesea pleaca la drum imediat. Acest obicei nu este bun, deoarece motoarele autoturismelor au nevoie de 10-15s pentru a duce uleiul la componentele critice si pentru a lasa turatiile sa scada. In ceea ce priveste masinile vechi, acestea au nevoie de si mai mult timp. In mod specific, pe vreme rece sau, uleiul devine foarte gros, asa ca este necesar sa acordati masinilor 20-30 de secunde pentru a porni.

Pentru a evita condusul gresit, va rugam sa urmati acest ghid: porniti masina → lasati motorul sa functioneze 10-15 secunde pentru a primi suficient ulei → puneti-va centura de siguranta si faceti alte pregatiri→ conduceti.

2. Nu asteptati ca masinile sa se incalzeasca

Foarte multi soferi se urca in masina si nu mai asteapta ca temperatura motorului sa creasca. Asa cum mentionam in articole anterioare, este o greseala sa stam 10 minute pana cand motorul sa se incalzeasca. Putem pleca la drum in 20-30 de secunde dupa ce am pornit motorul. Chiar si asa, in primele 5-10 minute pana cand motorul atinge temperatura optima, nu ar trebui sa acceleram puternic sau sa fortam masina. Vom creste gradul de uzura semnificativ.

3. Utilizarea de combustibil premium atunci cand nu este necesar

Sa pui premium intr-o masina cand aceasta are nevoie doar de benzina normala este o risipa, deoarece nu aduce niciun beneficiu in materie de performanta si nici o economie de combustibil mai buna. Cifra octanica este masura in care se masoara cat de greu este pentru benzina sa explodeze. Prin urmare, verificati cu atentie indicatiile producatorului privind combustibilul ce trebuie utilizat.

4. Schimbarea uleiului la fiecare 5.000 de km

Uleiurile din ziua de azi sunt mai bune decat cele de acum 10-15 ani. Asadar, obiceiul de a schimba uleiul la fiecare 5000 de km este de domeniul trecutului. Pentru masina ta, uleiul ar putea dura 7500 de km sau chiar 10000 de km. In cazul in care folosesti uleiul complet sintetic, acestea pot dura pana la 15.000 de km. Nu mai schimbati uleiul la fiecare 5000 de km de acum inainte, ar putea sa va economisiti o multime de bani.

5. Inspectarea neregulamentara a masinii

Pentru ca conduci in fiecare zi, nu poti lua de bun faptul ca anvelopele nu sunt dezumflate, ca uleiul este in stare buna sau ca exista suficient lichid de racire si lichid de stergere a parbrizului. In schimb, ar trebui sa faceti urmatorii pasi in parcare, inainte de a pleca la drum:

  • Verificati cele 4 anvelope
  • Porniti/opriti luminile/farurile
  • Verificati luminile intermitente/ farurile/ farurile de intalnire

6. Nu verificati presiunea din anvelope

Un alt lucru gresit pe care soferii de masini il fac de obicei este sa nu verifice presiunea din anvelope atunci cand exista schimbari semnificative de temperatura sau inainte de a pleca la drum. Fiti atenti sa verificati liniile directoare ale producatorului in interiorul montantului usii din partea soferului. Rotile sunt singura legatura intre autoturism si asfalt, asa incat acestea trebuie sa fie mereu in stare perfecta.

7. Nu verificati anvelopele masinii

Este un concept gresit sa nu verificati periodic starea anvelopelor. Daca nu te uiti atent, s-ar putea sa crezi ca anvelopele sunt inca bune, dar de fapt, trebuie sa fie inlocuite. Pentru a verifica adancimea benzii de rulare, puteti folosi un banut pentru a vedea cat de adanci sunt anvelopele. In acest fel veti sti imediat ce durata de viata mai au pneurile. In plus, trebuie sa verificati fisurile si taieturile de pe anvelope.

8. Uitati de roata de rezerva

Anvelopa de rezerva este adesea uitata pana cand ai nevoie de ea. Astfel, dupa mult timp, cand o folosesti pentru a o schimba pe cea veche, anvelopa este dezumflata sau ruginita si se afla intr-o stare deplorabila. Trebuie sa verificati in mod regulat anvelopa de rezerva si sa o umpleti cu aer daca s-a dezumflat.

9. Nu cititi manualul de utilizare

Citirea manualului de utilizare este un lucru fundamental atunci cand detineti o masina. Pentru ca fiecare masina este diferita si mai ales atunci cand schimbi masina cu alta, este important sa petreceti 2-3 ore citind manualul pentru a cunoaste functiile tuturor butoanelor si indicatoarelor din masina. Apoi, veti cunoaste si diferentele dintre 2 masini.

10. Curatarea masinilor in mod necorespunzator

Multi proprietari de masini folosesc doar prosoape de hartie fara niciun lichid pe vopsea. Aceasta este, de asemenea, una dintre greselile comune pe care probabil ca le fac conducatorii auto. Masina ta va fi distrusa de aceste obiceiuri proaste de spalare. Va rugam sa retineti ca este esential sa folositi o carpa din microfibra si sa aveti un anumit tip de lubrifiant sau lichid inainte de a va curata vopseaua.

sursa foto: https://www.njstateauto.com/

Citeste si...
Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?
Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?

Daca apare lumina de atentionare semnalizand capacul rezervorului desfacut, acest lucru poate insemna mai multe lucruri. Daca esti...

Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?

Martorul luminos care tine de TCS indica faptul ca sistemul de control tractiune este activ. Controlul Tractiunii este necesar pen...

Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?

Cand roata se strica, este inlocuita cu o roata de rezerva slim (numita si roata de rezerva, dar o roata de rezerva este dimensiun...

Este posibil sa repari o pana de cauciuc?
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?

Beculetul care monitorizeaza presiunea din anvelope s-a aprins in bord. Inainte de a realiza ceea ce se intampla, auziti sunetul f...