4 Semne care iti arata ca sistemul de aer conditionat trebuie incarcat cu freon

4 Semne care iti arata ca sistemul de aer conditionat trebuie incarcat cu freon

Sistemele de aer conditionat sunt esentiale, mai ales pe perioada verii, cand temperaturile exterioare sunt foarte ridicate. Chiar si asa, ele au roluri importante si pe perioada iernii si ar trebui folosite periodic pentru a ramane in stare buna defunctionare. Un sistem A/C functioneaza pe baza unui lichid numit freon, care se consuma in timp, asa incat periodic trebuie verificat si reincarcat la un service auto de specialitate.

O reincarcare a sistemului de aer conditionat poate inseamna completarea agentului frigorific din sistemul de aer conditionat al vehiculului dumneavoastra. Cu toate acestea, sistemul de aer conditionat este un circuit inchis - deci, atunci cand functioneaza corect, nu ar trebui sa existe niciun loc de unde sa se scurga refrigerantul. I

In schimb, agentul frigorific urmeaza un traseu constant si recurent prin componente precum evaporatorul, condensatorul si compresorul pentru a va raci masina. Atunci cand acesta lipseste sau se consuma foarte rapid, inseamna ca undeva exista o problema. De cele mai multe ori este vorba de scurgeri interne, pe care ar trebui sa le identificati si remediati cat mai curand, pentru a mentine sistemul functional.

Cum se reincara sistemul de aer conditionat al unei masini?

Atunci cand nivelul de refrigerant (freon) din autovehiculul dumneavoastra este scazut, este probabil sa existe o scurgere in sistemul de aer conditionat. Completarea agentului frigorific poate ajuta ca aerul conditionat sa se raceasca temporar, dar problema va reveni probabil - de aceea este important sa programati o diagnoza si sa reparati defectiunile existente. Atunci cand se intervine asupra sistemului acesta va fi golit, pentru a indeparta eventuali contaminanti sau aerul acumulat, iar dupa curatare si reparatie se umple din nou cu freon.

Cat de des trebuie sa reincarcati cu freon sistemul A/C?

Avand in vedere ca aparatul de aer conditionat este un sistem inchis, nu ar trebui sa fie necesar sa fie reincarcat atat de des - in comparatie cu un schimb de ulei sau un serviciu de rotire a anvelopelor. Verificati intotdeauna manualul proprietarului pentru programul de intretinere sugerat de producator. Chiar si asa, atunci cand lichidul lipseste veti observa imediat ca sistemul nu mai raceste aerul corespunzator.

Unele vehicule hibride si electrice necesita un sistem de climatizare intretinut si functional in mod corespunzator, deoarece acesta poate fi utilizat pentru a ajuta la racirea pachetului de baterii de inalta tensiune. Este important sa intelegeti semnele care indica faptul ca sistemul de climatizare al masinii trebuie sa fie reparat sau reincarcat.

Care sunt semnele pe care le transmite un sistem A/C atunci cand nu mai are freon?

Sistemul A/C sufla aer cald sau nu raceste cum trebuie aerul

Poate cel mai simplu mod de a identifica o problema cu aparatul de aer conditionat este daca vehiculul dumneavoastra sufla aer cald sau nu raceste aerul suficient. Daca vehiculul are un nivel prea scazut de agent frigorific, miezul evaporatorului nu va atinge temperatura optima pentru racire. Este posibil ca aerul sa porneasca rece, apoi sa devina cald sau este posibil sa nu se raceasca deloc.

Masina prezinta scurgeri vizibile de freon

Exista doua tipuri de scurgeri cu care va puteti confrunta la nivelul sistemului A/C. Cele externe sunt cel mai usor de identificat, deoarece se vor observa in jurul componentelor sistemului sau pe conductele de aer conditionat de sub capota. Daca masina a stat parcata veti vedea lichidul sub masina. Pe de alta parte, scurgerile interne, daca exista, sunt mult mai greu de identificat.

Sistemul de aer conditionat nu se cupleaza

Ambreiajul A/C de pe compresor se cupleaza ori de cate ori porniti aparatul de aer conditionat si, de obicei, suna ca un mic clic. Ambreiajul se bazeaza pe presiunea sistemului pentru a se angaja la majoritatea vehiculelor. Daca cantitatea de refrigerant este prea mica sau prea mare, este posibil ca vehiculul sa nu permita ambreiajului compresorului sa se cupleze. Orice agent frigorific se afla in sistem nu va fi pus in circulatie, iar masina dumneavoastra nu se va raci.

Din gurile de ventilatie iese un miros ciudat

Mirosurile ciudate nu au ce cauta in orificiile de aer conditionat ale niciunui vehiculului. De obicei, un miros ciudat inseamna ca in sistem este prezenta apa sau mucegai. Mai multi factori ar putea cauza acest lucru, asa ca cel mai bine este sa va indreptati catre un atelier de reparatii pentru servicii de aer conditionat.

Citeste si...
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?

Martorul luminos care tine de TCS indica faptul ca sistemul de control tractiune este activ. Controlul Tractiunii este necesar pen...

Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?

Cand roata se strica, este inlocuita cu o roata de rezerva slim (numita si roata de rezerva, dar o roata de rezerva este dimensiun...

Este posibil sa repari o pana de cauciuc?
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?

Beculetul care monitorizeaza presiunea din anvelope s-a aprins in bord. Inainte de a realiza ceea ce se intampla, auziti sunetul f...

Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?
Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?

Astazi o sa scriem despre un motor sau mai exact un cilindru care da rateuri. Acest fenomen apare atunci cand ai un amestec de aer...