Aerul conditionat nu mai functioneaza?

Aerul conditionat nu mai functioneaza?

Sa zicem ca esti in masina intr-o zi oarecare si afara e foarte cald, iar deodata aerul conditionat nu mai baga aer rece.

Aerul devine tot mai cald si geamurile deschise nu ajuta. Ce te faci? Te simti frustrat in primul rand! Mai ales cand este extrem de cald te gandesti sa remediezi cat mai repede problema, nu-i asa?

Probleme des intalnite ale sistemului de aer conditionat

  1. Posibil sa nu ai suficient freon sau sa ai scurgeri. Mergi la un service specializat si verifica instalatia de aer conditionat, iar daca aceasta pare in regula, reincarca cu freon sau adauga freon.
  2. Compresor defect. Posibil este nevoie sa inlocuiti compresorul de la aerul conditionat cu unul nou.

Motive pentru care aerul conditionat nu raceste

Printre cauzele care duc la defectarea aerului conditionat pot fi si proasta intretinere a masinii tale, de aceea este important este sa faci o verificare la aerul conditionat uneori, pentru a fi sigur ca functioneaza fara probleme.

1. Ventilatorul defect

In primul rand verifica ventilatorul condensatorului. Daca nu merge normal, nu va raci cat trebuie caldura transportata de freon.

In al doilea rand verifica si cablurile si conexiunea ventilatorului si de asemenea verifica pozitia lui pentru ca aceasta sa corespunda.

2. Pierderi de freon

Daca este vreo pierdere importanta in sistem, aerul nu sufla atat cat trebuie aer rece. Se stie ca noile sisteme de AC necesita un nivel de freon ridicat sa poata merge bine.

O alta metoda prin care poti verifica este cu masina de incarcare freon, deoarece ea elimina refrigerantul actual si baga din nou cat aer trebuie. Daca vezi ca tot pierde freon AC-ul, cel mai bine este sa verifici amanuntit si furtunele si celelalte componente anexe.

Citeste si despre: cat de des trebuie sa reincarci cu freon

3. Necesita reincarcare cu freon

Sistemul de AC necesita clar o incarcare optima de freon pentru a lucra bine. Reincarcarea AC inseamna ca trebuie sa fie incarcat cu freon ca aerul sa fie rece. Reincarcarea este o solutie de moment in cazul in care apare o scurgere in sistem.

Incearca si tu acasa sa o verifici sau daca nu crezi ca poti, lasa sa faca asta o persoana care se pricepe. Cel mai bine o duci la mecanic, masinile fiind pretentioase, cantitatea de presiune in sistem de care este nevoie fiind importanta.

4. Acuatorii HVAC

Au rolul de a controla pozitia ventilatoarelor si totodata combina aer cald cu rece. Cand se intampla ca acestia sa nu mai functioneze, cel mai bine du-te la un service unde esti sigur ca stiu sa ti-l repare. Pretul este intre 500 cel mai ieftin si 2000 cel mai scump.

5. Compresorul AC defect

Este sufletul sistemului de AC care face aerul sa raceasca. Daca este stricat sau murdar atunci este un motiv suficient ca AC-ul sa nu mai bage aerul rece.

Citeste si despre: cat de mult tine un condensator AC

6. Filtru de habitaclu murdar

Ca aerul sa fie filtrat in masina prin sistemul de AC, filtrul de habitaclu este foarte important. El filtreaza praful si murdaria si cu timpul poate deveni imbacsit si va actiona ca un tampon in sistem.

Asa ca cel mai bine este sa te obisnuiesti sa schimbi filtrul de habitaclu de fiecare data cand faci revizia masinii.

 

Citeste si despre: pareri Suzuki Swift II

Cum se incarca sistemul AC cu freon?

Asa cum va spuneam mai devreme, incarcarea sistemului de AC este completarea nivelului de freon asa incat sa poata sa sufle aer rece.

Poti face lucrul acesta si acasa si iti voi recomanda exact ce este bine sa faci. Atentie la faptul ca in unele parti ale lumii nu ai voie sa cumperi freon ca persoana fizica, singura solutie fiind sa duci masina la service. Totusi daca poti sa il cumperi trebuie sa urmezi pasii de mai jos.

  • Ai nevoie de:
  • Freon;
  • Termometru;
  • Un impartitor pentru refrigerant;
  • Ochelari si manusi pentru protectie.

Pasul 1

  • Da drumul la aerul conditionat;
  • Da drumul la motor si tureaza-l cat poti de tare.

Pasul 2

Asculta compresorul si dedu daca compresorul de AC cupleaza sau nu. El are la capat un ambreiaj care este invartit de cureaua de accesorii. Daca ambreiajul nu se misca, in cazul acesta este o problema la cablaj ori in cel mai rau caz a cedat compresorul.

Pasul 3

Stabileste unde este portul de presiune inferior pe care il gasesti in partea stanga unde este compartimentat motorul cu L.

Daca nu il vezi, in partea de spate a motorului sunt 2 tevi care vin de la firewall. Mergi pe conducta mai mare si vezi portul inferior de presiune.   

         

Pasul 4

Adauga un furtun de dozare.

Trebuie sa pui furtunul distribuitorului pe deschiderea portului si da in jos pana cand face clic. Pune mana pe declansator ca sa se transfere agentul frigorific, dar nu apasa prea tare ca sa nu scape in atmosfera.

 

Pasul 5

Porneste motorul si da aerul conditionat la maxim. Fii atent la ecartament, verifica cuplarea.

Cand vezi ca este cuplat, vezi ce spune pe partea inferioara a presiunii. Daca adunat este sub 40psi ca valoare, inseamna ca sistemul nu este suficient de incarcat.

Pasul 6

Pentru a adauga refrigerant tine mana apasata pe distribuitor in jur de 5 secunde maxim 10. Verifica in continuare indicatorul de presiune ca sa fii sigur ca nu este peste cat trebuie sa fie. Cel mai bine este sa aiba 40psi.

Cat costa un sistem de aer conditionat auto complet?

In verile extreme de calduroase din aceasta perioada, aerul conditionat este o necesitate si nu un lux. De aceea, chiar daca este mai costisitor avem nevoie de el.

Un sistem de aer conditionat te costa intre 1000 si 3000 de lei in functie de masina. Exista posibilitatea, insa, doar de a incarca sistemul cu freon sau doar de a-l completa, iar atunci costurile scad spre o suma de maxim 150 de lei. 

Citeste si despre: aerul conditionat scade puterea motorului

Sursa foto: yourmechanic.com, holidayservicecenter.net, mike-thomson.com, cars.com

Articole similare
Aerul conditionat nu mai baga rece la Alfa Romeo 4C

Aerul conditionat nu mai baga rece la Alfa Romeo 4C

Cam astea sunt motivele din cauza carora Alfa Romeo 4C nu mai baga rece si posibilele reparatii si preturi.

Aerul conditionat nu mai baga rece la Alfa Romeo 147

Aerul conditionat nu mai baga rece la Alfa Romeo 147

Cam astea sunt motivele din cauza carora Alfa Romeo 147 nu mai baga rece si posibilele reparatii si preturi.

Aerul conditionat nu mai baga rece la Alfa Romeo 159

Aerul conditionat nu mai baga rece la Alfa Romeo 159

Cam astea sunt motivele din cauza carora Alfa Romeo 159 nu mai baga rece si posibilele reparatii si preturi.

Aerul conditionat nu mai baga rece la Alfa Romeo Brera

Aerul conditionat nu mai baga rece la Alfa Romeo Brera

Cam astea sunt motivele din cauza carora Alfa Romeo Brera nu mai baga rece si posibilele reparatii si preturi.

Aerul conditionat nu mai baga rece la Alfa Romeo Giulietta

Aerul conditionat nu mai baga rece la Alfa Romeo Giulietta

Cam astea sunt motivele din cauza carora Alfa Romeo Giulietta nu mai baga rece si posibilele reparatii si preturi.

Aerul conditionat nu mai baga rece la Alfa Romeo Stelvio

Aerul conditionat nu mai baga rece la Alfa Romeo Stelvio

Cam astea sunt motivele din cauza carora Alfa Romeo Stelvio nu mai baga rece si posibilele reparatii si preturi.

Aerul conditionat nu mai baga rece la Audi A2

Aerul conditionat nu mai baga rece la Audi A2

Cam astea sunt motivele din cauza carora Audi A2 nu mai baga rece si posibilele reparatii si preturi.

Aerul conditionat nu mai baga rece la Audi A4

Aerul conditionat nu mai baga rece la Audi A4

Cam astea sunt motivele din cauza carora Audi A4 nu mai baga rece si posibilele reparatii si preturi.