Aerul conditionat nu mai functioneaza?

Aerul conditionat nu mai functioneaza?

Sa zicem ca esti in masina intr-o zi oarecare si afara e foarte cald, iar deodata aerul conditionat nu mai baga aer rece.

Aerul devine tot mai cald si geamurile deschise nu ajuta. Ce te faci? Te simti frustrat in primul rand! Mai ales cand este extrem de cald te gandesti sa remediezi cat mai repede problema, nu-i asa?

Probleme des intalnite ale sistemului de aer conditionat

  1. Posibil sa nu ai suficient freon sau sa ai scurgeri. Mergi la un service specializat si verifica instalatia de aer conditionat, iar daca aceasta pare in regula, reincarca cu freon sau adauga freon.
  2. Compresor defect. Posibil este nevoie sa inlocuiti compresorul de la aerul conditionat cu unul nou.

Motive pentru care aerul conditionat nu raceste

Printre cauzele care duc la defectarea aerului conditionat pot fi si proasta intretinere a masinii tale, de aceea este important este sa faci o verificare la aerul conditionat uneori, pentru a fi sigur ca functioneaza fara probleme.

1. Ventilatorul defect

In primul rand verifica ventilatorul condensatorului. Daca nu merge normal, nu va raci cat trebuie caldura transportata de freon.

In al doilea rand verifica si cablurile si conexiunea ventilatorului si de asemenea verifica pozitia lui pentru ca aceasta sa corespunda.

2. Pierderi de freon

Daca este vreo pierdere importanta in sistem, aerul nu sufla atat cat trebuie aer rece. Se stie ca noile sisteme de AC necesita un nivel de freon ridicat sa poata merge bine.

O alta metoda prin care poti verifica este cu masina de incarcare freon, deoarece ea elimina refrigerantul actual si baga din nou cat aer trebuie. Daca vezi ca tot pierde freon AC-ul, cel mai bine este sa verifici amanuntit si furtunele si celelalte componente anexe.

Citeste si despre: cat de des trebuie sa reincarci cu freon

3. Necesita reincarcare cu freon

Sistemul de AC necesita clar o incarcare optima de freon pentru a lucra bine. Reincarcarea AC inseamna ca trebuie sa fie incarcat cu freon ca aerul sa fie rece. Reincarcarea este o solutie de moment in cazul in care apare o scurgere in sistem.

Incearca si tu acasa sa o verifici sau daca nu crezi ca poti, lasa sa faca asta o persoana care se pricepe. Cel mai bine o duci la mecanic, masinile fiind pretentioase, cantitatea de presiune in sistem de care este nevoie fiind importanta.

4. Acuatorii HVAC

Au rolul de a controla pozitia ventilatoarelor si totodata combina aer cald cu rece. Cand se intampla ca acestia sa nu mai functioneze, cel mai bine du-te la un service unde esti sigur ca stiu sa ti-l repare. Pretul este intre 500 cel mai ieftin si 2000 cel mai scump.

5. Compresorul AC defect

Este sufletul sistemului de AC care face aerul sa raceasca. Daca este stricat sau murdar atunci este un motiv suficient ca AC-ul sa nu mai bage aerul rece.

Citeste si despre: cat de mult tine un condensator AC

6. Filtru de habitaclu murdar

Ca aerul sa fie filtrat in masina prin sistemul de AC, filtrul de habitaclu este foarte important. El filtreaza praful si murdaria si cu timpul poate deveni imbacsit si va actiona ca un tampon in sistem.

Asa ca cel mai bine este sa te obisnuiesti sa schimbi filtrul de habitaclu de fiecare data cand faci revizia masinii.

 

Citeste si despre: pareri Suzuki Swift II

Cum se incarca sistemul AC cu freon?

Asa cum va spuneam mai devreme, incarcarea sistemului de AC este completarea nivelului de freon asa incat sa poata sa sufle aer rece.

Poti face lucrul acesta si acasa si iti voi recomanda exact ce este bine sa faci. Atentie la faptul ca in unele parti ale lumii nu ai voie sa cumperi freon ca persoana fizica, singura solutie fiind sa duci masina la service. Totusi daca poti sa il cumperi trebuie sa urmezi pasii de mai jos.

  • Ai nevoie de:
  • Freon;
  • Termometru;
  • Un impartitor pentru refrigerant;
  • Ochelari si manusi pentru protectie.

Pasul 1

  • Da drumul la aerul conditionat;
  • Da drumul la motor si tureaza-l cat poti de tare.

Pasul 2

Asculta compresorul si dedu daca compresorul de AC cupleaza sau nu. El are la capat un ambreiaj care este invartit de cureaua de accesorii. Daca ambreiajul nu se misca, in cazul acesta este o problema la cablaj ori in cel mai rau caz a cedat compresorul.

Pasul 3

Stabileste unde este portul de presiune inferior pe care il gasesti in partea stanga unde este compartimentat motorul cu L.

Daca nu il vezi, in partea de spate a motorului sunt 2 tevi care vin de la firewall. Mergi pe conducta mai mare si vezi portul inferior de presiune.   

         

Pasul 4

Adauga un furtun de dozare.

Trebuie sa pui furtunul distribuitorului pe deschiderea portului si da in jos pana cand face clic. Pune mana pe declansator ca sa se transfere agentul frigorific, dar nu apasa prea tare ca sa nu scape in atmosfera.

 

Pasul 5

Porneste motorul si da aerul conditionat la maxim. Fii atent la ecartament, verifica cuplarea.

Cand vezi ca este cuplat, vezi ce spune pe partea inferioara a presiunii. Daca adunat este sub 40psi ca valoare, inseamna ca sistemul nu este suficient de incarcat.

Pasul 6

Pentru a adauga refrigerant tine mana apasata pe distribuitor in jur de 5 secunde maxim 10. Verifica in continuare indicatorul de presiune ca sa fii sigur ca nu este peste cat trebuie sa fie. Cel mai bine este sa aiba 40psi.

Cat costa un sistem de aer conditionat auto complet?

In verile extreme de calduroase din aceasta perioada, aerul conditionat este o necesitate si nu un lux. De aceea, chiar daca este mai costisitor avem nevoie de el.

Un sistem de aer conditionat te costa intre 1000 si 3000 de lei in functie de masina. Exista posibilitatea, insa, doar de a incarca sistemul cu freon sau doar de a-l completa, iar atunci costurile scad spre o suma de maxim 150 de lei. 

Citeste si despre: aerul conditionat scade puterea motorului

Sursa foto: yourmechanic.com, holidayservicecenter.net, mike-thomson.com, cars.com

Articole similare
Sistem de aer conditionat auto: principiu functionare

Sistem de aer conditionat auto: principiu functionare

O masina fara aer conditionat este de-a dreptul insuportabila, afla de la noi cum functioneaza si cum ajunge sa creeze confortul mult dorit.

Motorul masinii nu mai porneste?

Motorul masinii nu mai porneste?

Ca si o mica concluzie generala, acestea sunt cele mai comune probleme care pot explica de ce motorul tau este mort si refuza sa mai porneasca.

Senzorul de presiune a aerului conditionat  (AC)

Senzorul de presiune a aerului conditionat (AC)

In acest articol vom discuta despre senzorul de presiune a aerului conditionat, problemele acestuia cat si despre costul inlocuirii acestuia.

Evaporator aer conditionat: Ce este evaporatorul si ce face?

Evaporator aer conditionat: Ce este evaporatorul si ce face?

Simptome ale unui evaporator/vaporizator defect sau pe cale sa se defecteze. Sfaturi reparatie evaporator.

Cum recunosti o curea de distributie care nu mai functioneaza corect

Cum recunosti o curea de distributie care nu mai functioneaza corect

In continuare iti prezentam cele mai frecvente semne care iti pot indica faptul ca ai putea avea probleme cu cureaua de distributie.

Radiator aer conditionat: Ce este si ce face?

Radiator aer conditionat: Ce este si ce face?

Cum se poate strica radiatorul AC? Sistemul de aer conditionat poate functiona fara radiator?

Cum iti dai seama ca sistemul de aer conditionat e stricat?

Cum iti dai seama ca sistemul de aer conditionat e stricat?

4 sfaturi despre cum sa prelungesti viata sistemului A/C al masinii tale.

Cum functioneaza volanul incalzit

Cum functioneaza volanul incalzit

Incalzirea volanului este una dintre cele mai interesante descoperiri in materie de tehnologie auto, si o recomandam cu caldura pentru zilele reci.

Cum sa curatati filtrul aerului conditionat

Cum sa curatati filtrul aerului conditionat

Majoritatea recomanda sa inlocuiti filtrul cand acesta este murdar sau putin infundat. Ce trebuie sa stiti este ca filtrul nu este infundat in totalitate.

Bujiile masinii nu mai functioneaza cum trebuie. Ce se intampla cu motorul?

Bujiile masinii nu mai functioneaza cum trebuie. Ce se intampla cu motorul?

Stiu ca e ciudat, dar bujiile se pot defecta datorita unui filtru de aer murdar. Atunci cand filtrul este murdar, motorul nu mai este oxigenat cat trebuie.

Pompa de benzina nu functioneaza in parametrii

Pompa de benzina nu functioneaza in parametrii

Pompa de combustibil este responsabila pentru circularea combustibilului din rezervor pana la motor. Pompa este localizata in interiorul rezervorului.

Masina nu mai schimba treptele corect

Masina nu mai schimba treptele corect

Cele mai uzuale probleme care au legatura cu transmisia si cu cutia de viteze despre care trebuie sa stii. Vezi simptomele unei cutii de viteze cu probleme.

Ce sa faci daca nu mai porneste masina?

Ce sa faci daca nu mai porneste masina?

Uneori, fara nici un motiv, masina dumneavoastra nu vrea sa mai porneasca, exact cand ai nevoie de ea mai mult. De ce nu mai porneste?

Cum functioneaza parbrizul incalzit

Cum functioneaza parbrizul incalzit

Unele parbrize incalzite contin filamente de incalzire in partea de jos, al caror scop este sa impiedice stergatoarele sa se lipeasca de geam.

Cum functioneaza turbocompresoarele?

Cum functioneaza turbocompresoarele?

In continuarea acestui articol veti putea descoperi o multime de informatii importante despre ce sunt si cum functioneaza turbocompresoarele.

Ce sa faci si ce sa nu faci pentru masina sau camionul tau pe timp de vara

Ce sa faci si ce sa nu faci pentru masina sau camionul tau pe timp de vara

Ce sa faci si ce sa nu faci pentru masina sau camionul tau pe timp de vara.

Cele mai frecvente 5 cauze care pot determina supraincalzirea motorului?

Cele mai frecvente 5 cauze care pot determina supraincalzirea motorului?

Supraincalzirea motorului poate fi determinata de numerosi factori, inclusiv un radiator cu probleme, o defectiune la nivelul sistemului de racire.

Cum functioneaza frana de motor?

Cum functioneaza frana de motor?

A schimba treapta de viteza din superioara in inferioara ajuta enorm masina la decelerare.

Masina nu mai porneste. Ai probleme cu bateria sau cu alternatorul?

Masina nu mai porneste. Ai probleme cu bateria sau cu alternatorul?

Ce se intampla cand bateria sau alternatorul masinii nu mai functioneaza? Care sunt simptomele cand se defecteaza?

Cele mai frecvente probleme ale motorului pe care sa nu le ignori

Cele mai frecvente probleme ale motorului pe care sa nu le ignori

Dupa cum bine stii, motorul este esential pentru buna functionare a masinii tale. De aceea este bine sa il intretii pentru o perioada cat mai lunga.

Cum functioneaza sistemul de curatare al farurilor?

Cum functioneaza sistemul de curatare al farurilor?

Sistemele de spalare a farurilor ofera un avantaj pe timp de noapte sau cand conditiile de trafic sunt vitrege.

Tot ce trebuie sa stiti despre conectorul compresorului de AC

Tot ce trebuie sa stiti despre conectorul compresorului de AC

Sistemul de aer conditionat al masinii este extrem de important si realizam asta de fiecare data cand nu functioneaza, mai ales vara in trafic bara la bara.

Care sunt componentele sistemului de aer conditonat al masinii tale?

Care sunt componentele sistemului de aer conditonat al masinii tale?

Cum functioneaza aerul conditionat? Afla detalii despre principalele sale componente si despre functionarea acestora.

Cat de des trebuie sa reincarci cu freon?

Cat de des trebuie sa reincarci cu freon?

Daca instalatia de aer conditionat a masinii nu mai are freon, atunci nu o sa mai bage aer rece.

La ce ajuta dezaburirea iarna?

La ce ajuta dezaburirea iarna?

Care este metoda cea mai buna de a va mentine parbrizul curat, fara sa fie aburit, iarna?

Simptome ale unei supape de expansiune A/C defecte

Simptome ale unei supape de expansiune A/C defecte

Cand aveti o supapa de expansiune defecta, simptomele vor aparea imediat. Aceste simptome se vor referi la functionarea sistemului de aer conditionat.

Cat de mult tine un condensator AC?

Cat de mult tine un condensator AC?

Asadar in cazul in care condensatorul din masina dumneavoastra nu mai functioneaza, este cu mult mai usor si mai ieftin sa achizitionati unul nou.

Cel mai fiabil motor? Diesel sau benzina

Cel mai fiabil motor? Diesel sau benzina

Care este cel mai fiabil motor din lume? Care motor este de ales, diesel sau benzina? Ce inseamna fiabilitatea motorului.

Cum functioneaza keyless entry?

Cum functioneaza keyless entry?

Cu aceasta cheie fob, este si mai greu sa va uitati cheile in masina si sa inchideti masina, atat timp cat cheia fob se afla in interiorul masinii.

Scaune incalzite si ventilate

Scaune incalzite si ventilate

La unele modele, scaunele vor avea chiar si propriul sistem de aer conditionat si de incalzire.