Care este explicatia darelor albe lasate de avioane pe cer?

Care este explicatia darelor albe lasate de avioane pe cer?

In cazul in care v-ati intrebat vreodata de ce apar acele urme albe pe cer la momentul trecerii avioanelor, atunci articolul de fata va va oferi cateva raspunsuri, acestea fiind diverse, de la teorii ale conspiratiei pana la explicatia stiintifica.

Astfel, indiferent ca ne referim la avioane cu unul sau cu 4 motoare, trebuie stiut faptul ca absolut toate avioanele dotate cu motor cu reactie lasa pe cer urme de culoare alba, care dispar in decursul catorva ore.

Darele de fum alb lasate de avioane deasupra capetelor noastre poarta denumirea de „contrails“, acestea aparand pe perioada zborului, in conditiile in care motoarele genereaza aer cald si umed care se combina cu aerul exterior.

Astfel, potrivit viva.ro, „pe masura ce motorul arde o combinatie de combustibil si aer, acesta creeaza ca produs secundar aer cald si umed, care este expulzat prin partea din spate a motorului. Pe masura ce acest aer cald si umed nou creat se amesteca cu aerul din exteriorul avionului, creeaza aspectul de fum alb“.

Avioanele au capacitatea de a se inalta la o distanta aproximativa de 10000 m. de sol, la aceasta altitudine aerul fiind rece si nu foarte dens. In conditiile in care aerul generat de motorul cu reactie este mai cald si mai umed, amestecul cu aerul exterior genereaza cateva modificari.

Astfel, „aerul cald si umed produs de motorul avionului se amesteca cu aerul rece si uscat din afara avionului, ceea ce duce la formarea de dare de aer. Cu alte cuvinte, darele sunt condensari pe cer care se manifesta sub forma unui fum alb“.

Explicatia stiintifica a procesului

Potrivit viva.ro, „atmosfera este subtire si rece cu cat avionul urca mai sus. Gazele de esapament de la motorul unui avion sunt mult mai calde decat atmosfera. Vaporii de apa de la motorul fierbinte al avionului se transforma in gheata in mijlocul aerului, pe care o vedem ca linii albe pe cer, numite „contrails“.“

Fenomenul este similar procesului de expiratie din zilele friguroase de iarna. Expiratia contribuie la amestecarea aerului cald si umed din gura cu cel rece si uscat din aer, ceea ce conduce la aparitia condensului sub forma de fum de culoare alba.

Diverse teorii legate de provenienta urmelor lasate de avioane

Exista multe persoane care considera faptul ca aceste urme de pe cer reprezinta dare chimice. De aici a aparut si termenul „chemtrails“, care face referire la actiunea intentionata a avioanelor de a raspandi in aer agenti chimici sau biologici.

De aici au plecat multiple teorii ale conspiratiei, in totalitate nefondate, in conditiile in care nu exista niciun fel de dovada conform careia avioanele ar raspandi asemenea compusi in aer. Astfel, darele de culoare alba reprezentand dare de condensare.

O alta teorie a conspiratiei, care isi are originile in Statele Unite ale Americii, este prezentata de cei de la viva.ro. Potrivit acesteia, „liniile albe de vapori de apa condensata pe care avioanele cu reactie le lasa pe cer, numite „contrails“, sunt, de fapt, o substanta toxica pe care guvernul o pulverizeaza in mod deliberat asupra unei populatii care nu banuieste nimic.

In ultimii ani, birocratiile federale au primit mii de apeluri telefonice, e-mailuri si scrisori de la oameni care cer sa stie ce se pulverizeaza si de ce.

Oamenii care cred aceasta teorie spun ca s-au saturat sa fie ignorati de oficialitati. Si s-au saturat de problemele de sanatate pe care le pun pe seama “pulverizarii”.

Multi presupun ca guvernul federal incearca sa incetineasca incalzirea globala cu ajutorul unor compusi care reflecta lumina soarelui pe cer. Altii propun teorii mai sinistre, cum ar fi o campanie guvernamentala de eliminare a persoanelor batrane si bolnave.“

Disperati de intrebarile repetate cu privire la acest subiect, cei de la Agentia pentru Protectia Mediului, NASA, Administratia Federala a Aviatiei si Administratia Nationala Oceanica si Atmosferica au oferit presei o fisa informativa prin care explica motivul stiintific al formarii acestor dare: „In functie de temperatura si de cantitatea de umiditate din aer la altitudinea aeronavei, darele de condensare se evapora rapid (daca umiditatea este scazuta) sau persista si cresc (daca umiditatea este ridicata)“.

(…)

Gazele de esapament ale motoarelor cu reactie furnizeaza doar o mica parte din apa care formeaza gheata in darele persistente. Contrails persistente sunt compuse in principal din apa prezenta in mod natural de-a lungul traiectoriei de zbor a aeronavei.“

De asemenea, Jenn Stroud mentioneaza faptul ca „Gazele de esapament fierbinti si umede ale motoarelor cu reactie se amesteca cu atmosfera, care, la altitudine mare, are o presiune a vaporilor si o temperatura mult mai scazute decat gazele de esapament“.

Comentarii
K62I avatar

Serios??? Chiar ne trateaza de prosti?? Sa-mi explice expertul cum se poate daca sumultan pe cer zboara mai multe avioane dintre care majoritatea au dare scurte dupa ele si dispar rapid , iar altele au dare lungi cat vezi cu ochii si dispar dupa o perioada lunga de timp, ca sa inteleaga lumea , acele dare lungi sunt lasate de avioane speciale ,nu de pasageri si care zboare la 6000 m nu la peste 10000m ,trageti concluzii ,ca nu vor recunoaste niciodata fenomenul de chemtrails!!!

Citeste si...
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?

Beculetul care monitorizeaza presiunea din anvelope s-a aprins in bord. Inainte de a realiza ceea ce se intampla, auziti sunetul f...

Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?
Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?

Astazi o sa scriem despre un motor sau mai exact un cilindru care da rateuri. Acest fenomen apare atunci cand ai un amestec de aer...

Este sigur sa conduci cu un motor gripat?
Este sigur sa conduci cu un motor gripat?

Exista numeroase motive care pot duce la functionarea incorecta a motorului: injector infundat sau care nu functioneaza in parame...

Este periculos sa conduci cu un etrier blocat?
Este periculos sa conduci cu un etrier blocat?

Etrierul este o piesa foarte importanta a sistemului de franare, pentru ca el este cel care actioneaza placutele de frana si le ti...