Kickdown-ul se refera la retrogradarea in cadrul unei cutii de viteze automata, atunci cand soferul apasa pedala de acceleratie pana la podea.
Transmisia automata schimba treapta asigurandu-se ca masina primeste cea mai mare putere la o turatie mare. De obicei asta se intampla atunci cand soferul incearca sa depaseasca o alta masina pornind de la o viteza constanta sau de croaziera.
Inainte ca tehnologia sa acapareze piata auto, masinile automate schimbau treaptele doar atunci cand pedala era apasata la 100%. Astazi insa, fiecare producator foloseste mai multi indicatori si mai multe tehnici de a retrograda. In functie de turatia motorului, nivelul de apasare al pedalei de acceleratie, inclinatia drumului pe care masina ruleaza, toate acestea pot decide momentul retrogradarii.
ECU este cel care controleaza sistemul Kickdown
Cum am spus si mai sus, schimbarea treptei depinde de numerosi factori. Pana apesi pedala la 100% masina poate schimba mai multe trepte si abia in punctul in care pedala este 100% apasata sistemul kickdown va interveni.
Daca conduceti o masina cu kickdown o sa va dati seama atunci cand apesati complet pedala de acceleratie, in capat aveti senzatia ca apasati sau activati un comutator, de multe ori chiar de impresia ca puteti apasa mai mult de 100% pedala.
Atunci cand butonul de kickdown este presat masina va schimba treptele superioare doar in limitare, niciodata inainte.
In functie de transmisia dar si de modul in care cutia este gandita sa functioneze, kickdown-ul retrogradeaza diferit de la modele la modele.
Sursa foto: drivingtestsuccess.com