Ce reprezinta punctele rosii de pe anvelope?

Ce reprezinta punctele rosii de pe anvelope?

In cazul in care ati fost atent atunci cand ati achizitionat o masina noua, pe marginea anvelopelor trebuia sa observati niste puncte rosii sau galbene. Atunci cand anvelopa se uzeaza punctele dispar destul de rapid, asa incat este posibil dupa cateva luni sa nu mai fie vizibile. In cadrul acestui articol vom explica ce reprezinta punctele rosii de pe anvelope.

De ce exista puncte rosii pe anvelopele?

Punctele rosii sau galbene de pe anvelope indica neregularitati observate de producatorii de anvelope. Este aproape imposibil sa creezi o anvelopa perfect echilibrata si perfect rotunda, asa ca punctele de vopsea ajuta la marcarea locurilor in care anvelopa ar putea fi putin deplasata.

In plus, tehnicienii de service care monteaza anvelope sau regleaza directia masinii le folosesc pentru a le instala si echilibra corect. Pentru ca stiu despre neregulile marcate de producator, ei sunt capabili sa le echilibreze perfect cu vehiculul dumneavoastra. In caz contrat, mecanicului i-ar fi mult mai dificil sa descopere punctele in care roata nu este echilibrata.

Mai mult, este vital pentru instalarea anvelopelor sa te asiguri ca acestea sunt echilibrate perfect. Nu numai ca anvelopele echilibrate fac ca vehiculul sa se deplaseze mai usor, dar sunt, de asemenea, cruciale pentru siguranta celor din interiorul vehiculului. Fara punctele rosii de pe anvelope, mecanicilor le-ar fi dificil sa determine unde anvelopa are nereguli, fie ca este vorba de forma sau nu, pentru a optimiza echilibrul vehiculului.

Punctele rosii si galbene si unde le puteti gasi

Daca nu ati observat niciodata puncte pe anvelopele dumneavoastra, s-ar putea sa fie din cauza ca ati avut in mare parte vehicule noi, fara inlocuire de anvelope. S-ar putea sa vedeti puncte rosii sau galbene daca conduceti o masina suficient de mult timp pentru a avea nevoie de anvelope noi sau daca cumparati un vehicul folosit. De obicei, acestea sunt amplasate in diferite pozitii, in functie de ceea ce indica.

Punctele galbene identifica locul in care o anvelopa cantareste cel mai putin. Acest lucru inseamna ca punctul cel mai usor al unei anvelope ar trebui sa aiba un punct galben, care este de obicei aliniat cu tija supapei, deoarece este partea cea mai grea a anvelopei. In multe cazuri veti vedea acest lucru doar dupa ce anvelopa se uzeaza serios.

Apoi, punctele rosii le indica tehnicienilor unde este cea mai plata anvelopa. Cel mai jos punct al anvelopei se afla de obicei chiar vizavi de cel mai inalt punct al rotii. Punctul cel mai inalt este de obicei marcat de un punct colorat sau chiar de o crestatura pe roata insasi. In cazul in care ambele puncte sunt prezente pe o singura anvelopa, tehnicianul va folosi punctul rosu pentru a o echilibra. Acest lucru se datoreaza faptului ca este mai important sa se tina cont de punctul cel mai plat decat de greutate.

De ce trebuie sa fie echilibrate anvelopele?

Cu puncte si marcaje peste tot, se pare ca producatorii si tehnicienii se chinuie mult pentru a echilibra anvelopele. De ce este acest lucru atat de important? Echilibrarea rotilor se face prin invartirea unui ansamblu anvelopa/roata pentru a identifica locul (locurile) in care trebuie plasate greutatile pentru a elimina vibratiile si a ajuta anvelopele sa ruleze lin.

Anvelopele neechilibrate pot dezvolta puncte de uzura periculoase, care afecteaza in mod negativ uzura benzii de rulare si scurteaza durata de viata a anvelopelor. Anvelopele dezechilibrate pot provoca, de asemenea, defectiuni premature ale componentelor suspensiei. Nu in ultimul rand, anvelopele care au astfel de defectiuni sunt mult mai predispuse la explozie sau spargere.

In timpul condusului, exista cateva moduri in care anvelopele pot fi scoase din echilibru. De exemplu, uzura anvelopelor, supra sau sub-gonflarea, alinierea necorespunzatoare, o reparatie necorespunzatoare sau atunci cand masina a stat intr-un loc prea mult timp.

Mai mult, daca se intampla oricare dintre aceste lucruri, este esential sa va reechilibrati anvelopele. Daca ceva nu se simte in regula, ar putea face ca una sau mai multe anvelope sa se uzeze neuniform si mai repede decat restul. Nu vreti sa va aflati in pericol in timp ce conduceti sau sa fiti nevoit sa schimabti anvelopele dupa doar un sezon.

sursa foto: dailydriven.ro

Citeste si...
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?

Beculetul care monitorizeaza presiunea din anvelope s-a aprins in bord. Inainte de a realiza ceea ce se intampla, auziti sunetul f...

Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?
Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?

Astazi o sa scriem despre un motor sau mai exact un cilindru care da rateuri. Acest fenomen apare atunci cand ai un amestec de aer...

Este sigur sa conduci cu un motor gripat?
Este sigur sa conduci cu un motor gripat?

Exista numeroase motive care pot duce la functionarea incorecta a motorului: injector infundat sau care nu functioneaza in parame...

Este periculos sa conduci cu un etrier blocat?
Este periculos sa conduci cu un etrier blocat?

Etrierul este o piesa foarte importanta a sistemului de franare, pentru ca el este cel care actioneaza placutele de frana si le ti...