In acest articol vom vorbi despre ce trebuie sa faci daca ramani fara combustibil in mijlocul drumului sau asa cum mai este numita popular “pana prostului”. Sa presupunem ca prin absurd ai ramas fara combustibil in mijlocul drumului, ce faci?
Pai mai intai de toate, cand ramai fara combustibil, masina iti va da semne dinainte, nu va mai trage, va da sa se opreasca, nu se va opri pur si simplu dintr-o data si gata.
Dar daca nu-ti dai seama dupa aceste simptome si nu apuci sa scoti masina de pe partea carosabila atunci cel mai bine ar fi sa pui avariile, dupa care sa incerci cumva sa scoti masina de pe partea carosabila, sa o tragi pe dreapta pentru a nu incurca si mai tare circulatia. Ai ramas fara combustibil, nu-i problema nu e sfarsitul lumii, acum ai cateva optiuni.
Prima ar fi sa suni pe cineva sa iti aduca un bidon sau o canistra cu benzina/ motorina. Dar sa presupunem ca nici un prieten nu te poate ajuta, atunci cel mai bine ar fi sa iei un taxi si sa mergi la cel mai apropiat peco de unde sa-ti cumperi o canistra cu combustibil.
Dar daca ai ramas in pustietate, nu in oras fara combustibil. Pai in acest caz, singura optiune ar fi sa faci autostopul pana la cel mai apropiat peco de unde sa-ti achizitionezi combustibil.
De precizat ar fi ca dupa ce ramai fara combustibil, instalatia de alimentare se dezamorseaza si prinde aer.
Filtrul de combustibil se va goli paritial deci cand veti incerca sa reporniti motorul el nu o va lua la prima cheie, va dura ceva timp pana cand se reamorseaza tot sistemul.
Chiar si asa dupa ce va porni prima data, este normal sa se mai opreasca de cateva ori pana cand se va aerisi tot sistemul. Daca cumva ramaneti fara combustibil pe timp de noapte, undeva in afara orasului si nu are cine veni sa va ajute atunci cel mai bine apelati la o firma de tractari non-stop.
Sfatul nostru este sa nu ramaneti nicodata fara combustibil deoarece riscati sa ardeti pompa de benzina, deoarece ea isi realizeaza racirea cu ajutorul benzinei din rezervor si daca mergeti mai mult timp pe rezerva sau ramaneti de cateva ori fara combustibil riscati sa o ardeti si nu este asa de ieftina sau asa de usor de schimbat.
In cazul in care autoturismul este alimentat cu motorina, atunci riscati ca pompa de injectie sau pompa de inalta presiune sa ramana fara ungere (motorina actioneaza si ca lubrefiant pentru aceste pompe) si sa produca in viitor span care va contamina sistemul de injectie si va produce pagube destul de mari si de costisitoare.
Sfatul meu este sa nu ramaneti niciodata pe rezerva, cum vedeti ca acul mai are putin si ajunge pe linia rosie sa mergeti sa alimentati deoarece mersul cu rezervorul gol nu este absolut deloc benefica.
Pompa de benzina va trage toate gunoaiele de pe fundul rezervorului si le va introduce in sistemul de injectie. Nu e problema daca odata la nu stiu cat timp vi se intampla sa mai mergeti putin pe rezerva, dar sa nu va faceti o obisnuita din asta. Iar pentru cei carora nu va funtioneaza corect sau deloc acul de combustibil, va sfatuiesc sa alimentati putin mai des, preventiv, sa nu va treziti ca ramaneti fara combustibil in mijlocul drumului.
Sursa foto: express.co.uk