Ce sa nu faci cand conduci pe timpul iernii

Ce sa nu faci cand conduci pe timpul iernii

Anotimpul rece se apropie cu pasi rapizi, iar la munte deja au inceput sa apara primii fulgi de nea. Conducerea in timpul iernii este cea mai dificila provocare, indiferent daca vorbim despre un sofer incepator sau unul experimentat.

In cadrul acestui articol vom discuta despre ce sa nu faci cand conduci pe timpul iernii.

Atunci cand te afli in trafic trebuie sa adopti intotdeauna un comportament in corelatie cu conditiile de drum in care te deplasezi. Trebuie sa ai in vedere atat siguranta ta, dar si a celor din jur. Mai mult de atat, este foarte enervant sa ramai blocat in spatele unui sofer care nu si-a echipat masina cu anvelope de iarna sau care a ramas blocat pe rampa pentru ca nu stie sa conduca pe un drum inghetat.

6 GRESELI COMUNE ALE SOFERILOR PE TIMP DE IARNA

Tailgating-ul

De obicei, soferii fac tailgating pentru ca vor ca masina din fata lor sa mearga mai repede. Fie ca incerci sa il presezi pe cel din fata sa accelereze sau astepti momentul sa il depasesti, acest obicei va pune o presiune mult mai mare pe soferul din fata. Acest lucru nu este niciodata in regula, mai ales in lunile de iarna.

Este nevoie de mai mult timp pentru a opri in timpul iernii, asa ca este obligatoriu sa pastrati intotdeauna o distanta mai mare intre dumneavoastra si masina din fata. Nerabdarea pe sosea rareori da roade - tailgating-ul nu face decat sa va puna pe dumneavoastra si pe ceilalti in pericol.

Excesul de viteza

Excesul de viteza va poate aduce rapid probleme, indiferent daca este iarna sau vara. Fie ca vorbim despre o amenda usturatoare sau un accident rutier, nu vreti sa va aflati in nici una dintre aceste variante. Asigurati-va ca nu conduceti niciodata cu o viteza mai mare decat cea care este sigura pentru conditiile de drum.

In conditii de zapada sau gheata, asta inseamna probabil ca trebuie sa conduceti sub limita de viteza. Cu cat mergeti mai repede, cu atat este mai probabil sa pierdeti controlul sau sa derapati pe sosea. Asteptati-va ca traficul sa se desfasoare putin mai incet in timpul iernii si acordati-va timp suplimentar pentru a ajunge la destinatie.

Evitati situatiile in care puteti ramane blocat

Sa conduci prin zapada adanca poate parea distractiv, dar sunt sanse mari sa ramai blocat in orice moment. Pentru propria siguranta, evitati cu orice pret sa va aventurati pe drumuri pe care ati putea ramane inzapeziti. Nu stiti niciodata ce se afla sub stratul de zapada sau cat de mare este acesta. La urma urmei, sa ramai blocat este usor - sa iesi nu este.

Parbrizul necuratat

Daca masina dumneavoastra are zapada sau gheata pe parbriz, poate fi tentant sa economisiti timp lasand stergatoarele sau dezghetatorul sa o indeparteze in timp ce conduceti. Dar a conduce fara vizibilitate completa este ca si cum ai conduce legat la ochi. Folositi o perie de zapada sau o racleta de gheata pentru a va curata complet parbrizul de fiecare data cand va urcati la volan.

Masina acoperita de zapada

Daca ati condus vreodata in spatele cuiva cu zapada pe acoperis, stiti ca un accident poate avea loc in orice situatie. Daca masina este acoperita de zapada, faceti-va timp sa o curatati inainte de a porni la drum. Este foarte important ca zapada sa nu ajunga sa va obtureze vizibilitatea sau sa cada pe masina din spate. In plus, puteti in orice moment sa primiti o amenda pentru ca nu ati curatat masina.

Folositi luminile gresite

Acest lucru poate fi frustrant in orice conditii, dar unii oameni cred ca luminile de intalnire va vor mari vizibilitatea in timpul cetii sau a ninsorilor abundente. De fapt, luminile de ceata si luminile de intalnire se vor descurca mult mai bine. Aflati ce trebuie sa faceti daca ramaneti blocat la volan pe un front alb, asa incat sa puteti face fata oricarei situatii.

Citeste si...
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?

Cand roata se strica, este inlocuita cu o roata de rezerva slim (numita si roata de rezerva, dar o roata de rezerva este dimensiun...

Este posibil sa repari o pana de cauciuc?
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?

Beculetul care monitorizeaza presiunea din anvelope s-a aprins in bord. Inainte de a realiza ceea ce se intampla, auziti sunetul f...

Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?
Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?

Astazi o sa scriem despre un motor sau mai exact un cilindru care da rateuri. Acest fenomen apare atunci cand ai un amestec de aer...

Este sigur sa conduci cu un motor gripat?
Este sigur sa conduci cu un motor gripat?

Exista numeroase motive care pot duce la functionarea incorecta a motorului: injector infundat sau care nu functioneaza in parame...