Prezenta apei in rezervorul masinii este o problema destul de grava, care afecteaza performantele masinii, reducand eficienta si performanta motorului. Atunci cand exista apa in rezervorul masinii, injectoarele pot ceda, iar asta destabilizeaza intregul sistem, tocmai de aceea este important sa recunosti simptomele apei intr-un rezervor cu combustibil, dar si masurile pe care ar trebui sa le iei.
Ce semne anunta ca exista apa in rezervor?
La masinile mai vechi, mai ales la motoarele pe benzina care au rezervoarele ruginite si cu aerisire ineficienta, este posibil sa exista apa in interiorul acestora. Dar, pentru ca masinile nu functioneaza cu apa, cu siguranta, vei observa anumite dereglari in rularea motorului.
Care sunt cele mai frecvente semne care anunta patrunderea apei in rezervor?
Acceleratie brusca. Apa din rezervor amestecata cu combustibilul va provoca o reactie destul de atipica in camera de ardere, iar asta se va simti ca accelerari bruste le masinii.
Rateuri la pornirea masinii. Cand apa patrunde in camera de ardere, nici pornirea nu se va mai desfasura normal. Astfel, vei putea simti niste reactii ale motorului de tipul rateurilor sau accelerarilor bruste in timpul pornirii, la ralanti sau in mers.
Indicator aprins in bord. Daca masina nu este una veche si are in dotare senzori auto ai motorului, este posibil sa fie detectate anumite erori de functionare. Solutia in acest caz este verificarea cu un tester – scaner OBD2, care poate indica eroarea cu claritate.
Abur din esapament. Apa din camera de ardere ar trebui sa se evapore din cauza caldurii si sa fie eliminata pe teava de esapament sub forma de abur. O cantitate mai mare de abur evacuata pe teava de esapament poate indica existenta apei in rezervor.
Incetinire a acceleratiei. Pentru o functionare normala, amestcul aer-combustibil trebuie sa fie optim. In cazul in care in acest amestec apare si apa, puterea motorului scade, iar accelerarea se face mai greu.
Pornire dificila a motorului. Pentru a porni motorul masinii, amestecul carburant-aer trebuie sa aiba un echilibru foarte bun, astfel incat sa se poata crea instant aprinderea. Daca pornirea nu poate fi facuta usor este posibil ca apa sa fie una dintre cauze. Problema mai grava este ca apa odata ajunsa in motor poate bloca motorul, poate afecta componentele acestuia.
Cand masina nu este folosita o perioada mai lunga, apa se va lasa pe fundul rezervorului, iar carburantul se va ridica deasupra. Tinand cont ca pompa de combustibil aspira din fundul rezervorului, apa ajunge prima la motor.
Cum se scoate apa din rezervor?
Pentru eliminarea apei exista aditivi speciali. Este important insa sa stii ca aceste produse functioneaza intr-o anumita masura si pot avea rezultate bune atunci cand cantitatea de carburant este mult mai mare decat cantitatea de apa.
Daca suspectezi ca in rezervorul masinii se afla o cantitate mare de apa, trebuie sa apelezi la un service astfel incat sa scoata apa si, mai mult decat atat, sa faca o inspectie a rezervorului pentru a evita avariile pe viitor. In cazul in care este necesar, in service se pot inlocui si filtrele sau alte componente afectate.
Desi aceasta interventie de a scoate apa din rezervor este esentiala pentru functionarea conforma a motorului, la fel de important este sa iti dai seama cum a patruns apa acolo si sa remediezi aceste probleme.
In concluzie, apa care patrunde in rezervor poate afecta destul de grav functionarea motorului, tocmai de aceea, astfel de situatii trebuie sa fie corect diagnosticate si remediate cat mai curand posibil. Nu amana o diagnosticare facuta intr-un service auto in cazul in care primesti mai multe semnale din partea masinii care indica o defectiune, mai ales in cazul in care acesta defectiune tine de sistemul motor.