Cele mai nefolosite functii ale unei masini si rolul acestora

Cele mai nefolosite functii ale unei masini si rolul acestora

Asa cum bine stim deja, automobilele sunt tot mai tehnologizate pe zi ce trece si acestea vin cu o multitudine de functii, multe dintre care nici nu le cunoastem. Nu este o mirare ca dupa ce folosim o masina pentru un an sau doi sa descoperim ca aceasta avea capacitatea de a reusi diferite lucruri, de care noi nici nu stiam. Caracteristicile sunt facute pentru a imbunatati confortul soferului si a face condusul mai usor.

In acest articol vom prezenta unele functii ale masinii, pe care le intalnim de obicei la majoritatea autoturismelor, dar pe care cei mai multi soferi nu le cunosc. In aceeasi categorie intra si caracteristicile pe care soferii le stiu, dar le folosesc prea putin, cu toate ca in unele situatii acestea pot fi de ajutor.

Controlul vitezei de croaziera

Aceasta functie permite automobilistilor sa seteze viteza dorita pe masinile manuale si automate. Functia face ca sofatul sa fie mai putin obositor, in special pe distante lungi. In plus, ajuta la scaderea considerabila a consumului de combustibil. Sistemul imita modul in care conduc soferii umani. Dar, in loc sa apese pedala de acceleratie, acesta foloseste un dispozitiv de actionare pentru a controla acceleratia si ajuta masina sa continue sa ruleze la aceeasi viteza de croaziera.

Controlul adaptiv al vitezei de croaziera (ACC)

Controlul adaptiv al vitezei de croaziera (ACC) este conceput pentru a ajuta autovehiculele sa mentina o distanta de urmarire sigura si sa nu depaseasca limita de viteza. Sistemul functioneaza in mod asemanator cu cel pe care l-am mentionat mai devreme, dar regleaza automat viteza unui autovehicul fara interventia soferului. ACC utilizeaza tehnologia senzoriala instalata in vehiculele moderne, cum ar fi camerele, laserele si echipamentele radar. Acesta reprezinta baza inteligentei unei masini.

Auto Hold

Aceasta functie mentine autovehiculul oprite complet pana cand este apasat butonul de acceleratie. Auto Hold este o functie utila in traficul cu opriri si plecari si la semafoare, astfel incat soferul isi poate relaxa piciorul mai confortabil. In cazul in care va veti obisnui cu folosirea acestei functii, veti observa ca este foarte de ajutor in zonele cu trafic aglomerat.

Oprire automata

Sistemul de oprire automata detecteaza momentul in care o masina este stationata. Acesta permite autovehiculului sa opreasca motorul ori de cate ori se opreste. Este conceput pentru a reduce timpul de mers in gol si pentru a diminua consumul. Daca soferul a oprit la un semafor si pune transmisia la punctul mort, sistemul start-stop opreste motorul. La unele modele mai recente, motorul se opreste chiar si daca viteza scade sub o anumita valoare. Sistemul poate fi dezinstalat si se recomanda folosirea acestuia pentru opriri mai lungi de 10 secunde.

Control electronic al stabilitatii (ESC)

Aceasta caracteristica este esentiala, deoarece ajuta la prevenirea pierderii controlului sau a directiei unui autovehicul din cauza unei derapari sau a unei iesiri din drum. Un sistem de control electronic al stabilitatii este esential pentru cei care obisnuiesc sa conduca pe drumuri mai grele sau in conditii complicate de drum.

Sisteme avansate de asistenta a soferului (ADAS)

Acest sistem inca se regaseste pe mai putine masini, dar tot mai multe modele noi incep sa il utilizeze. ADAS foloseste diverse instrumente pentru a contribui la un condus mai sigur si mai relaxant. Acesta utilizeaza sisteme radar si laser pentru a scana drumul din fata si din spate, avertizand asupra pericolelor.

Unul dintre acestea este avertizarea de coliziune frontala, care va cauta in fata masinile care incetinesc rapid. Daca masina nu simte ca va deplasati cu piciorul pe pedala de frana, va afisa un avertisment pe tabloul de bord. Unele masini vor face chiar mai mult si vor actiona franele in mod activ pentru a evita o coliziune. O parte dintre aceste cele mai bune masini pentru o calatorie cu masina au aceasta functie.

sursa foto: directauto.com

Citeste si...
Sistemul automat de frana: ce este si ce face?
Sistemul automat de frana: ce este si ce face?

Pana acum 10 ani, inainte de nebunia cu social media, cand te plictiseai la volan te uitai in gol sau mai admirai peisajul, acum t...

Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?

Frana de mana este un sistem de franare diferit fata de cel principal al masinii, actionat prin apasarea pedalei de frana. Prin ac...

Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?
Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?

Imprumutat de la masinile de curse, azotul a inceput sa fie gasit si in anvelopele masinilor de serie. Merita sa pui azot in loc d...

Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?

Parbrizul masinii tale este mai mult decat un geam prin care sa vezi ce este in fata ta – el te protejeaza. Fara un parbriz, restu...