Conducator auto clujean depistat la RAR cu roata legata cu franghie in momentul in care dorea recuperarea talonului auto

Conducator auto clujean depistat la RAR cu roata legata cu franghie in momentul in care dorea recuperarea talonului auto

Registrul Auto Roman (R.A.R) este institutia de specialitate numita de catre Ministerul Transporturilor si Infrastructurii drept organismul competent privind vehiculele rutiere care ruleaza pe drumurile nationale, siguranta in trafic, protectia mediului, respectiv asigurarea calitatii.

Registrul Auto Roman a fost infiintat in anul 1991, de atunci exercitandu-si atributiile in domeniul rutier pe teritoriul Romaniei. Daca la inceput institutia avea un numar foarte mic de angajati, la ora actuala, in cadrul acesteia, isi desfasoara activitatea aproximativ 1600 de specialisti in domeniu.

Potrivit gandul.ro, un sofer din Cluj a surprins inspectorii RAR in momentul in care s-a prezentat la sediul institutiei in vederea recuperarii talonului masinii, in conditiile in care roata autovehiculului era legata cu franghie.

Gandul.ro relateaza faptul ca soferul in discutie fusese deposedat de talonul autovehiculului de teren ca urmare a depistarii unor avarii foarte grave la ansamblurile cu rol de maxima importanta ale autovehiculului, respectiv ca urmare a lipsei ITP-ului. Acesta trebuia sa procedeze la repararea sistemelor cu probleme, urmand ca ulterior interventiei sa revina la RAR pentru recuperarea talonului masinii sale.

Potrivit unei postari din mediul online a Registrului Auto Roman „Este pacat sa pui surub acolo unde poti lega cu sarma, spune o gluma celebra printre soferi. Sarma sau funie, am putea completa noi, dupa ce am vazut autovehiculul care s-a prezentat la RAR Cluj pentru redobandirea talonului retinut in trafic, culmea, pentru lipsa ITP.

Din pacate, aceasta gluma a fost luata in serios de un barbat care a legat cu cativa metri de funie componente ale sistemelor vitale ale vehiculului.

Pe lista neconformitatilor se adauga: nefunctionarea farurilor si luminilor pentru franare, bara fata compusa din bucati prinse cu sarma, joc in articulatii si suspensii, anvelope de alte dimensiuni.

Le multumim colegilor de la Cluj care au scos de doua ori din circulatie aceasta masina, atat in urma controalelor in trafic, cat si dupa prezentarea la RAR.

Am putea spune ca soferul acestui autovehicul nu a primit nici macar un capat de ata de la colegii nostri…“

Inspectia tehnica periodica

I.T.P.-ul sau inspectia tehnica periodica este evaluarea obligatorie a autovehiculului inmatriculat / inregistrat pe teritoriul national, in vederea garantarii dreptului conducatorului auto de a circula pe drumurile publice.

Costurile efectuarii inspectiei tehnice periodice, la fel ca si perioada de valabilitatea a acesteia depind de vechimea si tipul masinii evaluate.

Scopul inspectiei este acela al detectarii problemelor sau potentialelor probleme care pot cauza riscuri privind siguranta in trafic sau impactul cu mediul inconjurator, acestea fiind cazuri in care un autovehicul poate trece cu bine sau poate pica evaluarea I.T.P. Acesta este motivul pentru care, in cazul defectiunilor mici, fara riscuri serioase de luat in calcul, procedura este finalizata cu succes, situatia opusa, a constatarii disfunctionalitatilor mari, creand adevaratele probleme care vor trebui remediate inainte de evaluare, cu riscul picarii acesteia.

Perioada de valabilitate a I.T.P.-ului

Perioada de valabilitate a I.T.P.-ului este variabila, de mare importanta fiind aspecte precum vechimea autovehiculului, gabaritul acestuia, destinatia utilizarii.

Retinem ca autovehiculele noi efectueaza inspectia tehnica periodica o data la trei ani, termenul primei evaluari fiind luat in calcul de la momentul primei inmatriculari. Pentru cea de-a doua categorie, respectiv autovehiculele mai vechi de doisprezece ani, valabilitatea I.T.P.-ului este de un an.

Documente necesare in vederea efectuarii inspectiei tehnice periodice

In vederea evaluarii I.T.P. , numarul documentelor nu este foarte mare, dupa cum urmeaza:

• Talonul sau certificatul inmatricularii masinii (original). In cazuri exceptionale se poate prezenta autorizatia provizorie de circulatie;

• C.I. / B.I. (original);

• Asigurare de Raspundere Civila Auto (Polita R.C.A.), in valabilitate la data evaluarii (original);

• C.I.V. (cartea de identitate a masinii), securizata R.A.R. (original);

Exista eventualitatea in care autovehiculul apartine unei societati de leasing, situatie in care se poate prezenta copia cartii de identitate stampilata de posesorul bunului, cu mentiunea „conform cu originalul“.

Nereguli trecute cu vederea la evaluarea I.T.P.

Disfunctionalitatile minore ale autovehiculului nu creeaza probleme pe parcursul evaluarii I.T.P. Neregulile majore, in schimb, necesita remediere si reprogramare in vederea efectuarii vizitei.

Intelegem prin mici defecte acele nereguli care nu pun in primejdie siguranta masinii si care nu creeaza efecte negative in ceea ce priveste mediul inconjurator. Disfunctionalitatile mari, din contra, reprezinta un risc pentru sanatatea participantilor la trafic si mediul ambient.

sursa foto:

Comentarii

Articolul nu are nici un comentariu. Fii primul care comenteaza!

Citeste si...
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?

Beculetul care monitorizeaza presiunea din anvelope s-a aprins in bord. Inainte de a realiza ceea ce se intampla, auziti sunetul f...

Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?
Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?

Astazi o sa scriem despre un motor sau mai exact un cilindru care da rateuri. Acest fenomen apare atunci cand ai un amestec de aer...

Este sigur sa conduci cu un motor gripat?
Este sigur sa conduci cu un motor gripat?

Exista numeroase motive care pot duce la functionarea incorecta a motorului: injector infundat sau care nu functioneaza in parame...

Este periculos sa conduci cu un etrier blocat?
Este periculos sa conduci cu un etrier blocat?

Etrierul este o piesa foarte importanta a sistemului de franare, pentru ca el este cel care actioneaza placutele de frana si le ti...