Concurenta este mare in Germania – conducatorii auto de pe camioane sunt „momiti“ cu bonusuri de angajare de 3000 euro, daca se transfera la concurenta
Potrivit ziarulromanesc.de, conducatorii auto de camioane sunt ademeniti cu sume deloc de neglijat, in parcarile din Germania, pentru a fi convinsi sa se mute la concurenta.
Recent, o companie de logistica din Germania, avand in dotare un numar de aproximativ 300 de camioane, a oferit un punct de vedere referitor la deficitul mare de soferi cu care se confrunta in prezent.
Astfel, directorul general al Langgönser Spedition Bork GmbH & Co. KG a declarat, pentru cotidianul „Die Welt“, faptul ca „soferii polonezi sunt din ce in ce mai mult curtati cu oferte de munca din tara lor de origine. In plus, concurenta pentru soferii de camion in Germania este atat de acerba incat unii soferi de camion sunt ademeniti chiar in parcari cu oferte de la companii concurente care promit un bonus de angajare de 3.000 euro“.
Articolul citat de ziarulromanesc.de face mentiunea faptului ca, recent, potrivit unui manager din familia Bork (companie de logistica din Germania, avand in dotare un numar de aproximativ 300 de camioane), un numar de cateva zeci de camioane nu aveau sofer, fiind trase pe dreapta, cu toate ca cererile pentru transport exista din abundenta in piata.
Potrivit lui Steffen Bork, fiul directorului general Wolfgang Bork, „nu mai este atat de usor pentru transportatorii germani sa angajeze soferi polonezi cum era inainte“.
Polonia nu mai are ce oferi in domeniu
Potrivit lui Steffen Bork, „datorita ajustarii constante a conditiilor de viata si de munca, tara de origine devine din ce in ce mai atractiva pentru soferii [polonezi]“. Interesant este faptul ca undeva la 60% dintre conducatorii auto de camion vin din Polonia, un sfert din Germania, iar restul din alte 28 de tari.
Conducatorii auto sunt ademeniti cu sume de 3.000 euro
In baza sursei citate, „Stefan Bork sustine si ca in lunile de vara, in parcari si in locurile de odihna, soferii sunt ademeniti cu bonusuri de pana la 3.000 de euro pentru a se muta la o companie concurenta“.
In plus, Stefan Bork a declarat pentru Die Welt ca, din cauza situatiei dinamice de pe piata muncii, compania sa a crescut salariile lunare cu intre 100 si 250 de euro. Salariul de inceput la aceasta companie este de 2.750 euro“.
Imaginea publica a soferilor de camion din Germania
Stefan Bork a facut referire, in interviul acordat Die Welt, la faptul ca este importanta imaginea publica a soferilor de camion din Germania. Mai precis, acesta s-a aratat nemultumit de reputatia proasta a conducatorilor auto de camion, dar si de eforturile minime ale guvernului german cu privire la industria transporturilor.
Acesta a fost de parere ca toate companiile de camioane ar trebui sa-si inchida activitatea pentru o scurta perioada de timp, astfel incat publicul sa poata lua la cunostinta de importanta acestora in viata de zi cu zi: „Nu ar trebui sa transportam nimic timp de trei zile, astfel incat oamenii sa poata vedea ce livreaza soferul de camion“.
Potrivit aceleiasi surse, „Stefan, care este el insusi un sofer de camion profesionist, a adaugat ca se angajeaza sa construiasca 40.000 de locuri de parcare suplimentare in zonele de servicii de pe autostrazile din Germania. De asemenea, a cerut recunoasterea reciproca a permiselor de conducere cu mai multe tari din afara UE, pentru a facilita angajarea soferilor din tari terte“.
sursa foto: https://traficmedia.ro/