Consideratii ale Ungariei cu referire la pretul combustibililor din Romania

Consideratii ale Ungariei cu referire la pretul combustibililor din Romania

Cresterile de costuri ale combustibilului din Romania vor genera cresteri de preturi consistente la bunuri si servicii pana la sfarsitului anului 2022. Scaderea puterii monedei nationale va contribui efectiv la scumpiri in lant, efectul constand intr-o scadere generalizata a puterii de cumparare a romanilor.

Oficialitatile trateaza insa problema ca si cand totul este trecator, analistii in domeniu fiind insa de o cu totul alta parere.

Potrivit romaniatv.net, acestia avertizeaza ca intreaga lume se afla in faza unei crize economice de neevitat, populatia nefiind sub nicio forma pregatita sa o gestioneze corespunzator. Guvernul, din pacate, nu se arata preocupat de identificarea unor solutii viabile de gestionare a situatiei, ci este interesat, mai degraba, de modalitatea in care populatia percepe aceste scumpiri la pompa.

Conform declaratiilor facute de analistul economic Adrian Negrescu pentru ziare.com, cu privire la situatia tarii noastre in context international, ne aflam in fata unui cadru demn de o fabula: “stiti fabula cu greierele si furnica? Din pacate statul roman joaca in acest moment rolul greierului care nu se gandeste mai deloc la ce iarna urmeaza. In loc sa se pregateasca pentru iarna, pentru provocarile economice, autoritatile canta de zor arii politicianiste, cu iz fiscal, continua sa se intreaca in idei si propuneri, iar masurile de avarie intarzie.

Cele mai noi estimari privind evolutia petrolului indica o cotatie de 175 de dolari/baril, daca embargo-ul la adresa petrolului rusesc se va extinde si daca OPEC va continua sa tina productia sub nivelul cererii.

Asta inseamna ca, daca cel mai negru scenariu se va indeplini, nu este exclus sa vedem motorina si benzina la 12-13 lei/litru in cel mai rau caz. Preturi care, daca le vom vedea la pompa, vor trimite economia romaneasca direct in recesiune“.

Contextul international a socat intreaga lume in ceea ce priveste reactia Rusiei fata de tara vecina, dar si cu privire la sanctiunile fara precedent care au marginalizat Federatia Rusa, impactul direct rasfrangandu-se, din pacate, asupra intregii lumi civilizate.

Mai mult, este foarte posibil ca sanctiunile venite din partea statelor occidentale in sarcina Federatiei Ruse, ca urmare a declansarii razboiului cu tara vecina, sa genereze in continuare o scadere semnificativa a productiei si exporturilor de petrol din Rusia, tara care este recunoscuta ca situandu-se pe locul doi in topul exportatorilor de petrol la nivel mondial, cu un numar de 2, chiar 3 milioane de barili de petrol in fiecare zi, in conformitate cu estimarile specialistilor din domeniu.

Astfel, analistul economic indica faptul ca productia la nivel industrial este in continua scadere, rezervele nationale de gaze pentru iarna urmatoare fiind mult diminuate, in conditiile in care moneda euro se apropie de 5 ron.

Potrivit spuselor acestuia, “asistam deja la un recul economic puternic, dovada scaderea productiei industriale cu 3%, a comertului si a contributiei industriei la formarea PIB. Din pacate, in fata acestei situatii, ar trebui sa luam masuri concrete de temperare a inflatiei, a efectelor sale negative.

Nici in zona asigurarii rezervelor necesare de gaze naturale nu stam foarte bine, iar perspectiva rationalizarii consumului, mai ales in zona consumatorilor industriali, la iarna, devine una foarte posibila daca Rusia va opri gazul catre Romania, asa cum a facut-o cu Polonia, cu Ungaria.

Daca preturile la carburanti vor creste, daca BNR va da semnalul flexibilizarii cursului catre un 5 lei/euro, atunci sa ne aseptam la cresteri de preturi semnificative in zona alimentara, in zona serviciilor si a comertului in general“.

Ungaria a taxat atitudinea autoritatilor romane in fata scumpirilor la pompa. Potrivit playtech.ro, exista discutii nenumarate conform carora o mare parte din taxele si accizele pretului carburantilor intra in buzunarul statului roman. Publicatia Napi Gazdaság din Ungaria taxeaza atitudinea oficialilor romani, sustinand faptul ca starea de bine a populatiei nu este o prioritate pentru acestia.

Carburantii, sursa de atragere de bani la bugetul de stat

Potrivit playtech.ro, publicatia maghiara trage un semnal de alarma referitor la costul exagerat de mare al combustibilului din Romania, sustinand faptul ca nu se doreste voit reducerea impozitelor regasite in pretul combustibililor, tocmai pentru cresterea veniturilor la bugetul de stat.

Conform Maszol, pentru o perioada scurta de timp, pretul combustibililor a scazut la pompele din Romania, urmand ca acesta sa urce din nou in perioada imediat urmatoare. Ulterior, benzina a trecut de 9 ron/l. la pompele din intreaga tara, dupa data de 14.06.a.c., conform Rador.

Potrivit playtech.ro, oficialii din tara noastra justifica lipsa de atitudine in ceea ce priveste taxele si accizele carburantilor chiar prin restrictiile impuse de catre comisia Europeana. Mentionam faptul ca in afara de Ungaria, Croatia a emis un comunicat cu privire la initiativa inghetarii costurilor carburantilor, iar Polonia a diminuat la 0 TVA-ul.

Potrivit presei din Ungaria, Guvernul Romaniei nu da atentia presiunii populatiei referitoare la cresterile de preturi la pompe, refuzand la propriu identificarea unor solutii reale.

Un studiu elaborat recent de experti universitari din Bucuresti si Cluj concluzioneaza astfel: „Impozitul dupa producerea si distribuirea carburantilor si cel pe venit sunt responsabile pentru o mare parte a pretului platit de consumator.(…) O parte a sumei platite pentru benzina (39%) si motorina (36%) intra in bugetul statului sub forma impozitului pe venit“.

sursa foto: https://www.digi24.ro/

Citeste si...
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?

Frana de mana este un sistem de franare diferit fata de cel principal al masinii, actionat prin apasarea pedalei de frana. Prin ac...

Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?
Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?

Imprumutat de la masinile de curse, azotul a inceput sa fie gasit si in anvelopele masinilor de serie. Merita sa pui azot in loc d...

Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?

Parbrizul masinii tale este mai mult decat un geam prin care sa vezi ce este in fata ta – el te protejeaza. Fara un parbriz, restu...

Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?
Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?

Daca apare lumina de atentionare semnalizand capacul rezervorului desfacut, acest lucru poate insemna mai multe lucruri. Daca esti...