De cele mai multe ori, problemele la acest nivel se traduc prin deficiente in functionarea motorului, dificultati de pornire a masinii, aprinderea martorului Check Engine si aparitia de zgomote anormale la motor.
Ce se intampla de fapt?
Un masina care functioneaza corect va trimite energie in directia bobinelor de aprindere catre rotorul distribuitorului. Rotorul are rolul de a permite circulatia aceastei energii intr-un mod specific, in traseul acesteia catre bujii si in final catre cilindrii de la nivelul motorului, respectand o anumita ordine de aprindere.
Rotorul si capacul distribuitor au rolul de a separa continutul de la nivelul distribuitorului fata de motor, precum si de a asigura pastrarea curata a partilor componente.
Bujiile au rolul de a folosi scanteia generata pentru a aprinde amestecul de carburant, proces esential pentru functionarea continua a motorului. Voltajul ridicat care exista la nivelul sistemului de distributie este ceea ce permite o functionare optima a autovehiculului.
In cazul in care apare o defectiune, aceasta tensiune nu va ajunge la nivelul bujiilor care trebuie.
Semne care indica o posibila defectiune la nivelul rotorului sau a capacului distribuitor
De cele mai multe ori, o defectiune la acest nivel va determina aparitia anumitor semne care pot indica posesorilor auto ca este nevoie de o vizita la un service.
Probleme de functionare ale motorului
Aceste probleme pot sa apara ca urmare a influentei mai multor factori. Verificarea starii rotorului si capacului de la nivelul distribuitorului iti va permite sa iti dai seama daca problema este localizata la acest nivel.
Masina nu poate fi pornita
In cazul in care capacul nu este strans corespunzator sau nu functioneaza conform normelor, motorul nu poate asigura transmiterea scanteii prin sistem pentru a determina deplasarea cilindrilor, prin urmare motorul nu va mai porni.
Se aprinde martorul Check Engine
In cazul in care acest martor se aprinde, ne putem gandi la mai multe probleme. In functie de existenta sau absenta celorlalte semne descrise anterior, te poti orienta catre o anumita problema sau poti programa o vizita in service pentru a afla codul de eroare generat.
In cazul in care remarcam aparitia de zgomote anormale sau excesive, putem sa ne gandim ca sunt cauzate de o posibila defectiune la nivelul rotorului si capacului distribuitor.
Este posibil sa auzi un zgomot ca o bataie, clinchet sau zgomot de improscare.
Este indicat ca la fiecare revizie tehnica efectuata, sa ceri ca si sistemul de aprindere sa fie evaluat. Orice defectiune sau avarie constatata precoce te poate scuti de probleme mai mari pe parcurs.
Sursa foto: alfabb.com, speedwaymotors.com, businessinsider.com