Cum recunosti un furtun de vacuum defect?

Cum recunosti un furtun de vacuum defect?

Cele mai frecvente semne includ aprinderea in bord a martorului Check Engine, functionarea incorecta a motorului, senzatia ca motorul pierde putere sau chiar imposibilitatea de a porni motorul.

Una dintre reactiile adverse ale folosirii unui motor cu combustie este faptul ca presiunea din interiorul componentelor se acumuleaza cu timpul.

Pentru a permite scaderea acestei presiuni si pentru ca initierea fenomenului de combustie si de evacuare sa se desfasoare in mod corect, este necesar sa fie folosite furtune de vacuum. Toate autovehiculele sunt prevazute cu astfel de furtune care sunt legate la diferite niveluri ale motorului.

Ca orice alta componenta de natura mecanica, si aceste elemente din structura unei masini pot suferi modificari in timp ca urmare a depunerii de reziduuri, datorita temperaturii crescute si altor factori favorizanti care pot determina partile componente sa se uzeze sau sa fie distruse.

Atunci cand un astfel de furtun se rupe, este deconectat sau perforat, poate determina aparitia a numeroase probleme de natura mecanica, care pot merge de la rateuri ale motorului si pana la incapacitatea totala de a functiona.

Cei mai multi producatori, dar si personalul specializat din cadrul service-urilor auto recomanda verificarea acestor componente in cadrul fiecarei revizii si examinarea lor vizuala in momentul in care se face schimbul de ulei.

Exista anumite semne care pot fi asociate cu un furtun de evacuare rupt, deconectat sau perforat/deteriorat. In cazul in care se observa aparitia oricarui semn este indicat sa te prezinti la un service auto, unde personalul specializat poate verifica starea tehnica a masinii tale.

Se aprinde martorul Check Engine

Motoarele moderne din ziua de azi sunt monitorizate prin intermediul ECU. Acest sistem prezinta numerosi senzori conectati la componente individuale la nivel intern si extern.

Daca furtunul este defect sau perforat, senzorul va sesiza o crestere sau scadere a presiunii si va determina aprinderea martorului Check Engine. Acest martor are rolul de a informa conducatorul auto asupra aparitiei unei probleme.

Cel mai indicat ar fi sa verifici starea masinii tale dupa ce ai ajuns la destinatie. Aprinderea acestui martor poate sa semnifice existenta unei probleme de mai mica sau mai mare amploare, care poate determina aparitia unor defectiuni grave la nivelul motorului.

Este indicat sa se acorde importanta aprinderii acestui martor si sa se verifice starea tehnica a masinii in cadrul unui service specializat.

Motorul nu functioneaza corect

Atunci cand un furtun nu mai functioneaza corect sau este perforat, o alta reactie care poate sa apara este ca motorul va functiona incorect. Acest lucru se traduce prin rateuri ale motorului sau turatie neregulata.

De obicei martorul luminos Check Engine se va aprinde atunci cand apare aceasta problema, dar este posibil sa existe o problema si la nivelul senzorului care determina aparitia acestei erori. Din acest motiv se considera ca posesorul auto este cel mai in masura sa isi dea seama cand apare o problema la nivelul furtunului.

Daca se observa ca motorul functioneaza incorect sau turatia nu corespunde la ralanti sau in momentul in care se accelereaza sau franeaza, este bine sa verifice existenta unei probleme inainte ca aceasta sa determine defectiuni importante la nivelul motorului.

Motorul pierde putere sau nu porneste

Atunci cand perforatia de la nivelul furtunului este semnificativa, este posibil ca aceasta sa impiedice functionarea in totalitate a motorului. In interiorul motoarelor cu combustie exista un senzor care monitorizeaza presiunea din interior.

Daca valorile presiunii sunt mult prea mari, este posibil sa determine dislocarea unei garnituri si prin urmare distrugerea componentelor cilindrului, iar in anumite cazuri chiar si aparitia fenomenului de detonatie in interiorul motorului.

Acest sistem de avertizare este foarte important pentru a asigura protectie fata de un posibil accident, dar si fata de eventuale defectiuni grave ale motorului. Daca observi faptul ca motorul pierde puterea in timpul rularii, este indicat sa opresti masina si sa o pornesti.

Daca observi ca motorul nu mai porneste, este indicat sa te prezinti la un service pentru a remedia defectiunea aparuta. Daca este necesara inlocuirea furtunelor, este bine sa se regleze momentul de aprindere si sa se ajusteze sistemul de alimentare cu combustibil in caz ca au aparut probleme.

Motorul da rateuri

Rateurile sunt de obicei determinate de existenta unei disfunctionalitati la nivelul sistemului electronic de sincronizare care indica aprinderea fiecarei bujii intr-un anumit moment.

Rateurile pot de asemenea sa fie cauzate de o crestere a presiunii din camera de combustie, presiune care este reglata de furtunele de vacuum si de senzori.

Daca observi ca motorul da rateuri, este indicat sa te prezinti la un service autorizat pentru a efectua un test drive si a verifica daca exista o problema. In cazul in care motorul da rateuri si problema ramane nerezolvata, poate duce la aparitia de defectiuni majore la nivelul motorului.

Un furtun de vacuum este o componenta destul de necostisitoare, dar esentiala pentru functionarea in conditii bune a masinii. Fii atent la eventuale semne pe care ti le da masina si care ar putea indica o problema.

Sursa foto: wikihow.com, digitaltrends.com, autopartspro.co.uk

Citeste si...
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?

Frana de mana este un sistem de franare diferit fata de cel principal al masinii, actionat prin apasarea pedalei de frana. Prin ac...

Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?
Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?

Imprumutat de la masinile de curse, azotul a inceput sa fie gasit si in anvelopele masinilor de serie. Merita sa pui azot in loc d...

Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?

Parbrizul masinii tale este mai mult decat un geam prin care sa vezi ce este in fata ta – el te protejeaza. Fara un parbriz, restu...

Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?
Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?

Daca apare lumina de atentionare semnalizand capacul rezervorului desfacut, acest lucru poate insemna mai multe lucruri. Daca esti...