Cum sa pregatiti masina pentru iarna

Cum sa pregatiti masina pentru iarna

Vremea rece afecteaza randamentul unui vehicul. Luati-va anvelope de iarna, verificati bateria vehiculului, spalati-va si lustruiti-va vehiculul si verificati lichidele vehiculului pentru a va oferi siguranta in timpul condusului pe timpul iernii.

Incepand de la ferestrele inghetate, pana la folosirea manusilor si caciulilor, stiti ca este timpul pentru a va pregati masina pentru perioada iernii.

Temperaturile reci, gheata, si in special sarea, pot provoca adevarate dezastre pentru vehicul dumneavoastra. Vremea aspra poate testa limitele oricarui vehicul. Daca vehiculul dumneavoastra nu este pregatit inca de la inceputul iernii, acesta se poate defecta in mijlocul drumului.

Hai sa luam pe rand ce e de facut.

Anvelope All-Season vs anvelope de iarna

Cand un vehicul paraseste fabrica unde este construit, acesta este dotat cu un pachet de anvelope pentru toate sezoanele sau All-Season.

Anvelopele sunt proiectate pentru a maximiza economia de combustibil, pentru a va oferi o tinuta de drum linistita, si in ultimul rand pentru miile de kilometri pe care trebuie sa le parcurgeti. Anvelopele all-seaosn sunt cele mai potrivite pentru zonele de drum uscate si ude si pentru drumurile cu un strat foarte foarte subtire de zapada.

Un strat putin mai gros de zapada este punctul in care anvelopele pentru toate sezoanele isi pierd randamentul. Acestea nu sunt potrivite pentru conducerea vehiculului in conditii de iarna sau inghet. Edmunds.com, un site cu informatii auto pentru cei interesati, a realizat o comparative intre anvelopele pentru toate sezoanele si anvelopele de iarna. Testul a fost efectuat in partea Nordica a Minnesotei.

Edmunds a efectuat testul cu ajutorul unei Honda Civic Si, care a fost echipata cu ambele tipuri de anvelope.

Acestia au testat cat timp dureaza ca vehiculul sa ajunga la 40mph (65 km/h) si cat timp dureaza ca vehiculul sa opreasca cand are viteza de 60mph (96 km/h). Ambele teste au fost realizate in conditii de zapada si gheata.

Cand a fost echipat cu anvelope de iarna, vehiculului i-a luat doar 11.7 secunde pentru a ajunge la viteza de 40mph(65 km/h).

Spre deosebire, cand vehiculul a fost echipat cu anvelope pentru toate sezoanele a durat 41.7 pentru a atinge aceeasi viteza. Motivul? Modelele benzii de rulare ale anvelopelor de iarna sunt proiectate sa taie zapada si gheata.

Capacitatea de a opri cat mai repede este si mai importanta. Vehiculul echipat cu anvelope de iarna, la viteza de 60mph (96 km/h) a avut nevoie de 110 metri pentru a se opri.

Aceasta este marimea unui teren de fotbal, cu tot cu zonele de sfarsit ale acestuia. In comparatie, vehiculului echipat cu anvelope pentru toate sezoanele i-au fost necesari 159 metri pentru a opri.

Anvelopele pentru toate sezoanele nu sunt potrivite pentru iernile grele din Romania, chiar daca in unele zone zapada sta pe carosabil doar 2-3 saptamani pe an, nu este nevoie decat de o singura ezitare pentru un accident care va va costa mult mai mult decat un set nou de anvelope.

Verificati presiunea din anvelope

Cand ati luat o hotarare in privinta anvelopelor, presiunea trebuie sa fie verificata imediat ce iarna incepe. Presiunea scade cu 450g, in timp ce temperatura de afara scade cu 10 grade.

Verificarea presiunii la sfarsitul lunii octombrie nu o sa fie foarte relevanta, precum ar fi verificarea presiunii in ianuarie, deci verificati presiunea anvelopelor cand vremea este rece.

Intretinerea bateriei

Bateriile masinii nu sunt respectate. Oamenii cred ca bateriile intotdeauna functioneaza sau ca asta ar trebui sa faca. Aceasta atitudine este valabila pentru cei care au baterii care nu necesita intretinere.

Vremea rece pune presiune asupra bateriilor deoarece motoarele sunt mai greu de pornit, iar bateriile nu sunt atat de puternice cand vremea este rece.

Pe masura ce pregatiti vehiculul pentru iarna, verificati bateria pentru a va asigura ca functioneaza la putere maxima. Daca aceasta nu functioneaza la putere maxima, inlocuiti bateria cu una noua.

Rezistenta bateriei este masurata prin asa-numitii amperi de racire sau CCA. Bateriile puternice, cum ar fi acelea care sunt necesare pe timpul iernii, au o valoare de 600CCA sau mai mult. In afara de cautarea unui CCA ridicat, intrebati vanzatorul de temperatura la care a fost testata bateria.

Daca nu a fost testata sub 32 de grade, atunci aceasta nu este potrivita pentru dumneavoastra. Cautati o baterie care are cel putin 600CCA si a fost testata in conditii de inghet.

Conexiunile cablurilor sunt esentiale pentru performanta bateriei, de asemenea. Daca exista coroziune pe conectori, deconectati cablurile, turnati pe coroziune un amestec de praf de copt si apa si o sa rezolvati aceasta problema.

In cele din urma, daca credeti ca este rece afara, si bateria dumneavoastra este la fel. Cumparati un izolator de baterii care infasoara bateria pentru a adauga un strat suplimentar de protectie (si caldura) impotriva elementelor reci.

Spalati si ceruiti vehiculul

Este un lucru bun acela de a va spala si cerui vehiculul inainte de inceperea iernii. Cand vehiculele parasesc productia sunt tratate cu grund, substrat, vopsea si un finisaj transparent pentru a proteja zonele vizibile ale vehiculului.

Cu patru straturi de protective, poate va intrebati: de ce sa va mai ceruiti si dumneavoastra vehiculul? Raspunsul este simplu: in timp, straturile de protectie se uzeaza si nu mai protejeaza cum trebuie vehiculul.

Rugina si oxidarea sunt inamicii vehiculului dumneavoastra, deci este o idee buna sa va protejati vehiculul cat mai mult posibil. In plus fata de ceruirea vehiculului, ar trebui sa il spalati cat mai des posibil (cu conditia ca vremea sa permita aceasta actiune) pentru a curata sarea prinsa de pe drumuri.

Daca va curatati vehiculul la o spalatorie automata, unde dumneavoastra spalati vehiculul, utilizati furtunul de spalare pentru a inlatura cat mai multa zapada, sare si murdarie. Asigurati-va ca ati curatat si partea inferioara a vehiculului. Sarea se acumuleaza in colturile si unghiurile de sub vehicul, iar daca nu este indepartata, poate cauza rugina la nivelul metalului.

Trusa de siguranta

Este o idee buna sa aveti la indemana o trusa de siguranta pentru orice eventualitate.

Trusa de siguranta ar trebui sa includa:

  • Saci de dormit
  • Punga de nailon pliabila sau un rucsac mic pentru transportarea elementelor esentiale in cazul in care va abandonati vehiculul
  • Trusa de prim-ajutor
  • Lanterna
  • Incalzitoare pentru maini/picioare
  • Saci de gunoi de mare tonaj (ati fi surprins cata caldura pot produce)
  • Medicamente
  • Briceag
  • Incarcator pentru telefon
  • Lopata mica
  • O trusa mica de unelte
  • Lucruri care sa va tina ocupat
  • Incaltaminte
  • Apa/batoane proteice
  • Manusi
  • Lichide

Sursa foto: lindowinsurance.com, easirent.com, fullcircleautowash.com

Citeste si...
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?

Parbrizul masinii tale este mai mult decat un geam prin care sa vezi ce este in fata ta – el te protejeaza. Fara un parbriz, restu...

Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?
Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?

Daca apare lumina de atentionare semnalizand capacul rezervorului desfacut, acest lucru poate insemna mai multe lucruri. Daca esti...

Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?

Martorul luminos care tine de TCS indica faptul ca sistemul de control tractiune este activ. Controlul Tractiunii este necesar pen...

Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?

Cand roata se strica, este inlocuita cu o roata de rezerva slim (numita si roata de rezerva, dar o roata de rezerva este dimensiun...