Cum sa schimbi uleiul si filtrul de motor

Cum sa schimbi uleiul si filtrul de motor

Cand a fost ultima data cand ai schimbat uleiul? Iata mai jos modul in care poti schimba singur/a filtrul si uleiul masinii.

Pentru o revizie corecta si completa a masinii o sa ai nevoie de cateva materiale.

Materiale necesare:

• ulei

• filtru de ulei

• cheie tubulara

• cheie filtru ulei

• recipient scurgere

• ochelari de protective

• manusi

• resturi de material (exemplu: tricouri vechi)

Citeste si despre: semne ca masina necesita revizie si schimb de ulei

Pasi schimb ulei si filtru:

In primul rand trebuie sa verifici manualul automobilului pentru a stii exact ce tip de ulei trebuie sa folosesti si de asemenea de cata cantitate de ulei este nevoie.

Nu ai vrea sa pui prea putin sau prea mult dintr-un tip de ulei cu o vascozitate gresita pentru masina ta. Odata ce ai aflat acest aspect, mergi la un magazin auto si cumpara uleiul, filtrul si un recipient destul de mare pentru a scurge uleiul existent in masina ta, de asemenea achizitioneaza si restul uneltelor daca nu le ai deja. Cei de la magazinul auto, cel mai probabil te pot ajuta cu alegerea filtrului potrivit. 

Siguranta este cheia acestei operatiuni, deci este nevoie sa porti atat manusi cat si ochelari de protectie. Daca o sa folosesti suporturile de tip jack sau o rampa, fixeaza anvelopele si trage frana de mana.

Daca masina a mers pana acum, motorul si implicit uleiul vor fi fierbinti. Daca motorul e cald, e ok, daca motorul este fierbinte, uleiul poate provoca arsuri. Lasa masina nepornita ( sau 30 minute sa raceasca cu capota ridicata ) o vreme inainte sa incepi sa ii scurgi uleiul, astfel nu risti sa te arzi din pricina uleiului fierbinte. 

Odata ce esti gata sa incepi, deschide capacul de umplere din partea superioara a motorului. Acest lucru va facilita o scurgere mai rapida. Aseaza recipientul in care vei scurge uleiul sub conectorul de evacuare al acestuia.

Tine cont de faptul ca uleiul s-ar putea sa inceapa sa curga in unghi si nu drept. Slabeste mufa de golire la jumatatea distantei cu ajutorul cheii tubulare. Finalizati desurubarea cu mana scotand rapid surubul de la capat. Curatati fisa de scurgere cu un dispozitiv de curatare a franelor pentru a elimina orice urme de contaminanti sau resturi metalice posibil ramase sau adunate in zona respectiva. 

Dupa ce uleiul s-a scurs de tot inlocuieste saiba cu una noua si infileteaza surubul cu mana si finalizand cu cheia tubulara. Cand simti ca ai ajuns la capat, mai strange-o inca o jumatate de tura, dar nu mai mult de atat. Foloseste resturile de material, carpele, pentru a sterge partea inferioara a vasului de ulei si zona din jurul zonei de golire. 

Urmatorul pas este sa gasesti filtrul de ulei vechi. Indeparteaza-l cu mana sau, daca este nevoie, foloseste o cheie pentru filtru de ulei. Atentie spre finalizarea acestui pas, trebuie sa tii filtrul in pozitie verticala. Acesta va fi plin de ulei vechi. Inainte de a instala filtrul cel nou, pune o saiba usoara in jurul zonei de etansare.

Citeste si despre: baia de ulei sau cartier inferior

De asemenea este o idee buna sa preumpli noul filtru cu ulei curat si proaspat. In felul acesta, uleiul poate ajunge mai rapid catre partile motorului ce trebuie unse. Reinstalati manual filtrul. Nu folositi o cheie pentru a-l strange, nu este nevoie. 

Pasul urmator este sa adaugi uleiul proaspat in motor. Foloseste o palnie pentru a impiedica varsarea uleiului, daca nu ai palnie poti taia o sticla curata. De asemenea, este bine sa verifici pentru a doua oara daca pui cantitatea de ulei ce trebuie adaugata si de asemenea si tipul de ulei. Daca rotesti sticla pe o parte, o sa curga mai usor si va produce mai putine bule. 

Odata ce a fost turnata cantitatea corespunzatoare de ulei, inchide capacul si porneste masina timp de cinci minute pentru a permite uleiului proaspat sa circule prin sistem. Opreste masina si asigura-te ca masina este in pozitie orizontala perfecta, ca nu mai este ridicata pe rampa sau pe suportii de tip jack. Este nevoie ca citirea uleiului cu joja sa fie uniforma si corecta.

Indeparteaza joja si sterge excesul de ulei cu o carpa. Insereaza din nou joja complet si asigura-te ca este in pozitia corecta inainte de a o scoate si reverifica nivelul uleiului. In mod obisnuit, exista un indicator de nivel scazut si nivel ridicat pe joja. Incearca sa completezi uleiul pana ce ajunge la nivelul mediu fara a depasi marcajul de maximum de pe joja. 

Asigura-te ca ai eliminat uleiul uzat punandu-l in sticle vechi sau chiar sticle de apa. Du-le la mecanic, sau la magazinul auto sau daca exista un loc unde se recicleaza uleiul. Nu arunca pur si simplu la gunoi uleiul si carpele folosite. 

Citeste si despre: top greseli care se fac cand schimbi uleiul de motor

Sursa foto: carmudi.com.ph, carfromjapan.com, military.com

Articole similare
Cele mai des intalnite probleme la motor

Cele mai des intalnite probleme la motor

O masina pe motorina sau una pe benzina? Astfel am facut o lista care sa cuprinda cele mai des intalnite probleme la ambele categorii.

Ce inseamna martorul luminos ABS?

Ce inseamna martorul luminos ABS?

S-a aprins martorul ABS si nu mai functioneaza. Este sigur sa conduc cu martorul luminos al ABS-ului aprins?

Ce este mecatronicul?

Ce este mecatronicul?

Astazi vom vorbi despre mecatronic. Vom afla ce este el, ce rol are si cum se poate defecta el.

Totul despre spalarea exterioara a masinii

Totul despre spalarea exterioara a masinii

Exteriorul autoturismului este de asemenea important deoarece componentele de caroserie se pot degrada in timp sub actiunea prafului.