Cum se pun corect lanturile auto antiderapante?

Cum se pun corect lanturile auto antiderapante?

In cele mai multe situatii, anvelopele de iarna de calitate ar trebui sa fie suficiente pentru a ne ajuta sa circulam in conditii dificile de drum, atunci cand asfaltul este acoperit de zapada sau gheata. Cu toate acestea, in cele mai severe si complicate cazuri s-ar putea sa fie nevoie sa apelati la lanturi pentru zapada atunci cand aveti in vedere sa circulati pe un drum mai dificil.

Rolul acestui articol este de a va oferi informatiile necesare pentru a va descurca indiferent de situatia in care trebuie sa conduceti si pentru a sti cum sa instalati corect lanturile auto antiderapante.

Lanturile antiderapante asigura un nivel de tractiune mult mai bun deoarece maresc considerabil suprafata de contact intre drum si rotile autoturismului nostru, mai ales atunci cand vine vorba despre gheata sau zapada, dar sunt utile si cand trebuie sa facem fata noroiului. Acest echipament se monteaza foarte usor si rapid, asa incat va recomandam sa aveti mereu unul in portbagajul masinii cand plecati la un drum de munte in anotimpul rece.

In primul rand este necesar sa cumparati lanturile antiderapante potrivite pentru autoturismul dumneavoastra. Verificati manualul de utilizare al masinii pentru a vedea daca exista vreo restrictie sau vreo recomandare din partea producatorului auto. In functie de tipul de autovehicul si de distanta intre roata si autovehicul se poate sa folositi lanturi mai groase sau sa aveti nevoie de unele mai subtiri.

In cazul in care autovehiculul dumneavoastra poate fi echipat cu lanturi de zapada, trebuie sa le alegeti pe cele potrivite pentru anvelopele dumneavoastra. Tot mai multi producatori ofera lanturi care se potrivesc pe mai multe dimensiuni de anvelope, fiind reglabile, dar atunci cand aveti posibilitatea va recomandam sa alegeti lanturi de marime exacta pentru anvelopele masinii voastre.

Trebuie sa mentionam faptul ca nu este absolut necesar sa achizitionati un numar de 4 lanturi pentru masina dumneavostra si in cele mai multe cazuri si doua sunt suficiente. In general, masinile cu tractiune fata au nevole de lanturi pe anvelopele din fata, iar cele cu tractiune spate pe anvelopele din spate.

Desigur, puteti opta pentru instalarea lanturilor pe toate rotile, dar cel mai important este sa le echipati pe cele care va ofera tractiune, restul oferind un plus care de cele mai multe ori este nesemnificativ. In general, vehiculele cu tractiune integrala ar trebui sa faca fata conditiilor vitrege fara a fi echipate cu lanturi antiderapante, daca cauciucurile acestora sunt corespunzatoare.

Instalarea este un proces foarte simplu, pe care dupa ce il veti face de cateva ori urmarind instructiunile ar trebui sa il puteti realiza fara probleme. Dupa ce ati parcat autoturismul pe o suprafata plana, veti despacheta fiecare lant si il veti derula langa anvelopa aferenta acestuia, intr-o pozitie paralela fata de anvelopa.

Pentru inceput este necesar sa intindem fiecare lant peste partea superioara a anvelopei, dupa care conectati capatul fiecarui lant la celalalt cu ajutorul mecanismului de fixare. Dupa ce ati efectuat acest proces pe fiecare roata, veti misca masina jumatate de metru inainte, in asa fel incat partea din anvelopa care era pe asfalt sa ajunga expusa.

Acoperiti aceasta ultima portiune cu lant si efectuati conexiunea finala, iar in cazul in care lanturile sunt reglabile, fixati-le corespunzator cu marimea anvelopelor dumneavoastra. Nu in ultimul rand, dupa ce am fixat toate lanturile, conduceti 50 de metri inainte pentru ca acestea sa se aseze si verificati daca mai necesita sa fie stranse si daca si-au mentinut pozitia. Cel mai probabil la inceput va fi dificil pana realizati procesul prima data, dar majoritatea producatorilor de lanturi antiderapante ofera pliante cu desene care explica modul de utilizare.

Dupa ce ati folosit lanturile si ati trecut cu succes de zonele mai dificile, va fi nevoie sa le indepartati inainte de a ajunge din nou pe asfalt, pentru a nu afecta calitatea anvelopelor dumneavoastra. Lanturile se scot foarte usor prin deconectarea sistemului de blocare a acestora, dupa care le vom putea trage departe de anvelope.

Este mult mai usor sa rulam cativa metri cu autoturismul pentru a indeparta lanturile, decat sa ne chinuim sa le tragem afara de sub masina. Nu in ultimul rand, tot ceea ce ne mai ramane de facut este sa depozitam corespunzator lanturile antiderapante.

In final, trebuie sa aveti in vedere ca atunci cand autoturismul este echipat cu lanturi nu puteti avea un stil de condus la fel ca si in conditii normale de drum. Aceste lanturi modifica suprafata de rulare a autoturismului si in acelasi timp exercita presiune asupra anvelopelor, motiv pentru care nu ar trebui sa depasiti 30-40 de km/h cand masina este echipata cu lanturi. De asemenea, cel mai probabil veti observa o usoara crestere a consumului de combustibil, dar lanturile sunt destinate pentru a traversa portiuni dificile de drum si nu pentru a conduce un timp indelungat cu ele.

Citeste si...
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?

Beculetul care monitorizeaza presiunea din anvelope s-a aprins in bord. Inainte de a realiza ceea ce se intampla, auziti sunetul f...

Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?
Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?

Astazi o sa scriem despre un motor sau mai exact un cilindru care da rateuri. Acest fenomen apare atunci cand ai un amestec de aer...

Este sigur sa conduci cu un motor gripat?
Este sigur sa conduci cu un motor gripat?

Exista numeroase motive care pot duce la functionarea incorecta a motorului: injector infundat sau care nu functioneaza in parame...

Este periculos sa conduci cu un etrier blocat?
Este periculos sa conduci cu un etrier blocat?

Etrierul este o piesa foarte importanta a sistemului de franare, pentru ca el este cel care actioneaza placutele de frana si le ti...